Međupredmetni likovni natječaj Predstavljam se svijetu!
…JER IMAM ŠTO REĆI…
…JER ŽELIM DA ME SE ČUJE…
…JER JE VAŽNO…
Međupredmetni likovni natječaj Predstavljam se svijetu! propituje vrijednosti i posebnosti kulturne i prirodne baštine, te nasljeđa i tradicije zavičaja i zajednice kojoj pripadamo. Natječaj poziva na međupredmetno proučavanje i propitivanje osobnih, razrednih/školskih, zavičajnih i nacionalnih identiteta te potiče vizualno, kreativno i inovativno likovno rješenje identiteta kojima se predstavljamo i po kojima smo prepoznatljivi u svijetu, tj. široj zajednici.
Cilj je natječaja potaknuti učenika da pošalje vizualnu poruku u svijet, a putem poruke – samoga likovnog rješenja – predstavlja sebe, svoj razred, zavičaj i svoju zemlju.
Polazište natječaja je pitanje kako promišljamo sebe, svoju manju zajednicu – razred, svoj zavičaj i domovinu te na koji način se predstavljamo drugima. Što bismo izdvojili kao vrijedno i važno, što to govori o nama i u kojem je odnosu s našom današnjicom?
Natječaj je ujedno priprema učenika i učitelja da tijekom 2019. godine osmisle vizualne poruke / vizualni identitet kojim se možemo predstaviti svijetu, a u kontekstu predsjedanja Hrvatske Europskom unijom u prvoj polovici 2020. godine te uoči projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture.
Natječaj je podijeljen u pet kategorija:
- Moj zavičaj – dizajn PLAKATA
- Lice moga razreda – oblikovanje zajedničke razredne ZASTAVE
- Volim čitati – redizajn NASLOVNICE lektirnog naslova, tj. hrvatskog romana za djecu
- Lice vremena – PORTRETI hrvatskih velikana
- Darujem ti – oblikovanje SUVENIRA / produkt dizajn: straničnik, penkala, kravata, majica…
Putem natječaja povezujemo većinu predmeta razredne i predmetne nastave (Likovna kultura, Hrvatski jezik, Povijest, Geografija, Glazbena kultura, Priroda/Biologija i Matematika). Uključujemo i međupredmetne teme: Osobni i socijalni razvoj, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Građanski odgoj i obrazovanje.
Natječaj tematski gradimo kroz:
- Priču o identitetu (osobnom/zavičajnom/razrednom/nacionalnom) u kontekstu drugih europskih identiteta
- Priču o kulturnoj (materijalnoj i nematerijalnoj) i prirodnoj baštini zavičaja i domovine – tradiciji i nasljeđu
- Priču o pisanom nasljeđu
- Priču o zajedništvu i suradnji.
Natječaj je predviđen za sve učitelje razredne nastave, Likovne kulture i njihove učenike od 1. do 8. razreda, a učitelji mentori mogu biti i učitelji Hrvatskog jezika, Povijesti, Prirode/Biologije te ostalih predmeta putem tema pojedinoga predmetnog kurikula.
U realizaciji sudjeluju svi učenici u razredu, a zatim se odabire jedan do tri najuspješnija rada po razredu. Te radove učitelj prijavljuje na natječaj. Motiv zastave iznimka je od predloženog i zamišljen je kao zajednički rad čitavog razreda u sklopu projektne nastave.
Predlažemo postavljanje izložbe svih radova u školi ili razredu. Fotografije izložbe objavit ćemo na Facebook i mrežnoj stranici Profil Kletta.
1. Moj zavičaj – dizajn PLAKATA
Kako predstaviti zavičaj?
Pitanja za rad: Po čemu je moj zavičaj poseban? Što znam o povijesti svoga zavičaja?
Koje su materijalne i nematerijalne kulturne vrijednosti koje označavaju i opisuju moj kraj? Na što sam posebno ponosan? Kad bi stranac došao u moj kraj što bih mu volio pokazati, što bi trebao probati, gdje bih ga odveo? Prva asocijacija na moj zavičaj?
Priprema za rad: ideja, skica, komunikativna uloga (slanje jasne i informativne poruke), moguće korištenje tipografije odnosno pisma kao osnovnoga oblikovnog i komunikacijskog elementa, pažnja na proporcijama slova, kontrastu, ekspresiji. Korištenje simbola, oblikovanje slogana…
Motiv dizajna plakata: spomenici, arheološko nasljeđe, specifična kulturna i prirodna baština zavičaja, povijesni simboli, grbovi…
Tehnika: linorez ili karton-tisak; kombinirana tehnika (kolaž, flomasteri, tuš…)
Pribor za prijenos skice: paus-papir i olovka, indigo-papir i kemijska olovka
Pribor za izradu matrice: linoleum, nožić za linorez
Pribor za otiskivanje: amber-papir, valjak, grafička boja za visoki tisak na bazi vode, žlica
Ostali pribor: pribor iz mape: natron-papir dvostrukog formata, kolaž/fotokolaž/rasteri; škare, ljepilo, flomasteri, tuš…
2. Lice moga razreda - oblikovanje zajedničke razredne ZASTAVE
Zajedničkim radom do zajedničkog identiteta!
Zastava je vizualna komunikacija, priča o identitetu, o kulturi, tradiciji, povijesti, zavičaju, a u našem natječaju i o zajedništvu i suradnji jedne razredne zajednice koja stvarajući svoj vizualni identitet - kreativno likovno rješenje, šalje afirmativnu poruku u svijet.
Pitanja za rad: Tko sam ja? Što su moji identiteti? Tko smo mi kao razred? Što nam je važno? Po čemu smo posebni? Koje su naše vrijednosti? Što su naše zajedničke stvari - što volimo? Kakva je poruka koju želimo poslati u svijet? U kakvu je odnosu naš razredni identitet sa zavičajnim identitetom?
Priprema za rad: značenje boja, simbola, slika i grafičkih elemenata u hrvatskoj zastavi, zastavama svijeta, zastavama sportskih klubova. Povezivanje s heraldikom.
Motiv dizajna zastave: pozitivne vrijednosti jedne učeničke zajednice: zajedništvo, sloga, prijateljstvo, ljubav, uvažavanje, snaga, sloboda, znanje u kombinaciji s detaljima i motivima kulturne i prirodne baštine zavičaja
Dimenzija zastave: 150 x 100 cm
Tehnika: oslikavanje tekstila: tempere, flomasteri i boje za tekstil; tisak na tekstil – linorez i karton-tisak; kombinirane tehnike: patchwork, šivanje tekstila i filca
Pribor za prijenos skice (linorez): paus-papir i olovka, indigo-papir i kemijska olovka
Pribor za izradu matrice: linoleum, nožić za linorez
Pribor za otiskivanje: valjak, grafička boja za visoki tisak na bazi vode, žlica
Ostali pribor: ljepilo, flomasteri, tuš…
3. Volim čitati! - redizajn NASLOVNICE lektire
Pitanja za rad: Postoji li knjiga koju ste dosad pročitali, a koja vas je posebno oduševila? Želite da ju pročitaju svi vaši prijatelji? Kad biste imali priliku predstaviti ju tako da sami osmislite njezinu naslovnicu, što bi bilo na njoj? Što je to što vas prvo podsjeti na nju? Koji lik vam je najzanimljiviji? A događaj? Možda se inspiracija krije u poruci koju knjiga šalje?
Motiv dizajna naslovnice: omiljeno književno djelo, značajna knjiga hrvatske dječje književnosti koja nosi i šalje važnu poruku za učenika, a ujedno je knjiga koju bi učenik preporučio svojim vršnjacima u svijetu. Učenik ju pokušava osuvremeniti, iščitati njezine univerzalne poruke te joj putem naslovnice učitati neko drugo vizualno značenje - novu naslovnicu.
Tehnike: tempere, gvaš ili kombinirana tehnike akvarel/flomasteri, akvarel/tuš; kolaž/fotokolaž/rasteri; računalna grafika (prema kurikulu Informatike)
Pribor: pribor iz mape: akvarel-papir, kolaž/fotokolaž/rasteri; vodene boje, tempere, tuš, flomasteri i meki kist; računalo
4. Lice vremena – PORTRETI hrvatskih velikana
Pitanja za rad: Kada bi Hrvatsku trebali predstaviti kroz njezine ljude, velika imena prošlosti/sadašnjosti: kulture, umjetnosti, znanosti, sporta, politike, tko bi to bio?
Motiv:
- odabir teme kreće od imena škole koja nosi ime značajne osobe iz hrvatske povijesti, značajnih ljudi moga zavičaja, imena ulice u kojoj je škola, ulice u kojoj stanujem…
- portreti poznatih i inspirativnih osoba iz područja kulture, umjetnosti, znanosti, sporta, politike koji su učenicima važni i/ili zanimljivi
Tehnike: crtaće tehnike: kreda, ugljen, lavirani i gusti tuš, flomaster; slikarske tehnike: akvarel i gvaš te sve kombinirane tehnike
Pribor: pribor iz mape: akvarel-papir, natron-papir dvostrukog formata; kist, vodene boje, bijela tempera i/ili flomasteri za kombiniranu tehniku
5. Darujem ti! - straničnik, penkalu, kravatu…
Motivi dizajna: a) pisana baština – kreativni potencijal glagoljske baštine
b) stilizirani biljni i životinjski ornamenti naše baštine
c) karakteristični motivi mog zavičaja.
Tehnika: aluminijski uleknuti reljef, 3D oblikovanje tekstila ili papir-plastika
Pribor za izradu reljefa: pribor iz mape: kolaž-papir, aluminijska folija, paus-papir, kemijska olovka, krep-traka
Pribor za oblikovanje: filc, škare, tekuće ljepilo
Pribor za papir-plastiku: pribor iz mape: kolaž/fotokolaž/rasteri; škare, ljepilo, klamerica
Rokovi natječaja
1. faza: 10. 12. 2018. – 4. 2. 2019. – prijava za sudjelovanje te priprema učitelja i učenika za izvedbu
– u pripremnoj fazi pratite naše objave na mrežnoj stranici:
- stručni članci o tehnikama i motivima natječaja
· edukativni filmovi
· webinari povezani s kategorijama natječaja
· intervjui sa zanimljivim sugovornicima vezanima za natječaj
· ideje za rad i nastavni listići za međupredmetnu povezanost
· aktualnosti povezane s temama natječaja
2. faza: 4. 2. – 25. 3.2019. izvedba i predaja odabranih radova
3. faza: 26. 4. 2019. proglašenje rezultata natječaja
Način predaje
Odabrane radove učitelji/učiteljice predaju zaštićene i zapakirane promotoru Profil Kletta zaduženom za njihovu školu. Svaki rad na poleđini mora sadržavati sljedeće podatke: ime i prezime učenika, razred, ime i adresu škole, ime i prezime učitelja te njegove podatke za kontakt.
Tablicu za podatke preuzmite u prilogu.
Napomena: molimo da podatke unesete digitalno u tablicu.
Likovni radovi pristigli na Natječaj bez potpisane suglasnosti neće se razmatrati.
- Ovdje možete preuzeti suglasnost za roditelje / zakonske zastupnike.
- Ovdje možete preuzeti suglasnost za nastavnike.
ZAŠTITA PODATAKA Prijavom na Natječaj roditelj djeteta ili učitelj koji prijavljuje dijete (koji garantira da ima pristanak roditelja prijavljenog djeteta) daje izričitu dobrovoljnu privolu da se ustupljeni podatci djeteta koriste u svrhu sudjelovanja na natječaju „Predstavljam se svijetu!“ i obavijestima o rezultatima Natječaja izdavačke kuće Profil Klett, Zagreb, koje će ih koristiti samo u te svrhe i neće ih dostavljati trećima, niti će ih iznositi izvan RH i to tako da se podatci koriste sve do završetka Natječaja i natječajnih aktivnosti (nakon kojeg će se ustupljeni podatci brisati) ili ranijeg povlačenja privole na koju uvijek ima pravo. Roditelj djeteta ili učitelj koji prijavljuje dijete (koji garantira da ima pristanak roditelja prijavljenog djeteta) od Profil Kletta poštom ili elektroničkim putem može zatražiti pristup osobnim podatcima, ispravak i/ili brisanje podataka, ograničavanje obrade podataka s pravom na ulaganje prigovora na obradu, pravo na prenosivost podataka, postavljanje upita službeniku za zaštitu podataka putem elektronske pošte: privatnost@profil-klett.hr ili poštom na adresu: Ulica Petra Hektorovića 2, 10 000 Zagreb te pravo na podnošenje prigovora nadležnom tijelu ako smatra da je došlo do bilo kakve povrede u obradi osobnih podataka.
Vrednovanje
Svaku natječajnu kategoriju ocjenjivat će poseban stručni i umjetnički žiri sastavljen od najmanje pet članova: učitelja, umjetnika i stručnjaka. Imena članova stručnog žirija bit će naknadno objavljena.
Nagrade i priznanja
U svakoj će kategoriji biti odabrana 3 najuspješnija rada i 5 pohvaljenih radova posebno za razrednu, a posebno za predmetnu nastavu. Ukupno 80 nagrađenih i pohvaljenih radova.
Autori i mentori 3 najuspješnija rada dobit će nagrade, a autori i mentori 5 pohvaljenih radova dobit će zahvalnice i poticajne nagrade.
Svi sudionici dobivaju razredni plakat kao pohvalu i potvrde za sudjelovanje u natječaju.