Nakon što mi je ponuđeno da radim s radnom bilježnicom „Nina i Tino“ u svom razredu, nisam predugo razmišljala. Već sam imala nekakva saznanja o ovim materijalima pa je bilo izazovno to pokušati s učenicima prvog razreda.
Rad na ovom projektu započela sam s pripremom roditelja. Sastav mog razreda je takav da uglavnom imam roditelje kojima je ovo prvo dijete u školi i koji kao roditelji školarca stječu svoja prva iskustva. Na roditeljskom sastanku koji sam održala upravo zbog ovog projekta, roditelje sam upoznala s radnom bilježnicom za cjelovito učenje „Nina i Tino“. Roditelj su rado pristali na ovaj projekt.
Tijekom prvog polugodišta, kada smo obradili većinu tiskanih slova, započeli smo s rješavanjem. Učenicima je bilo zanimljivo vidjeti šareno oslikane stranice te zanimljive i lagane zadatke. Već nakon prvih nekoliko stranica uočili su da zadatci nisu jednostavni i da zahtijevaju različite sposobnosti i predznanje. To je kod učenika izazvalo dodatno zanimanje. Pojedini učenici trebali su pomoć, a pojedini su samostalno rješavali zadatke. Nakon svake obrađene cjeline zajednički smo sve provjeravali.
Radnu bilježnicu koristili smo po potrebi. Ponekad smo je rješavali na dodatnoj nastavi, a ponekad na redovnoj nastavi. Najbolje mi se uklapala u nastavu prirode i društva nakon obrađene cjeline, kao sredstvo za ponavljanje gradiva.
Sviđa mi se što ova radna bilježnica obuhvaća sve tipove zadataka i dobra je priprema za cjelovito učenje. Na kraju nastavne godine učenici su bili spremni rješavati integrirane ispite znanja mnogo bolje nego što mi je to uspjelo s prethodnom generacijom.
Više ovakvih materijala, i to u što ranijoj dobi učenja, pridonijelo bi boljoj pripremljenosti naših učenika. Smatram da su moji učenici koji su sudjelovali u ovom projektu u velikoj prednosti i na dobrom putu u povezivanju svojih znanja i iskustava te otkrivanju svojih potencijala.
Učiteljica Gabrijela Baltić iz OŠ Matije Gupca