Razvoj učeničkih kompetencija kroz eTwinning projekte | Profil Klett

10. lipanj 2022.

Razvoj učeničkih kompetencija kroz eTwinning projekte

Autor: Bojan Iličić

Produženi boravak je plodno tlo za razvoj učeničkih kompetencija poput komunikacije na materinskom jeziku, digitalnih kompetencija, inicijativnosti i poduzetnosti, matematičkih kompetencija, učiti kako učiti, socijalnih i građanskih kompetencija, kulturne svijesti i izražavanja.

Kako bi organizirano vrijeme provedeno u produženom boravku bilo što kvalitetnije, uključenost u eTwinning projekte omogućuje nam kontinuirani razvoj kompetencija i vještina na kvalitetan način, uz suradnju s drugim školama i pružanje podrške svim sudionicima projekata. Tijekom školske godine sudjelovali smo u šest cjelogodišnjih i četiri jednodnevna projekta. Svaki projekt donio je novu razinu znanja i vještina kod učenika.

eTwinning projekti – Wakelet: https://wakelet.com/@eTwinning_Bojan_Ilicic

 

eTwinning projekt – Škola je škola, a boravak je baš fora

„Cilj projekta je razvijanje temeljnih kompetencija kao što su komunikacija na materinskom jeziku, društvene i građanske kompetencije, kulturna senzibilizacija i izražavanje, učiti kako učiti, te razvijanje tjelesne i zdravstvene kulture.“ Učenici su nizom aktivnosti kroz obilježavanje važnih datuma u školskoj godini naučili važnost prihvaćanja različitosti koje ih okružuju, važnost bavljenja humanitarnim radom, važnost bavljenja ekologijom i očuvanjem zdravlja. Poseban naglasak je na upoznavanju i suradnji s drugim produženim boravcima, te dijeljenju iskustava dobre prakse.

Link: https://wke.lt/w/s/nPx_Tm

 

eTwinning projekt – Webučionica

„Cilj projekta je korištenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija prenijeti stečena znanja na učenike i razvijati kod učenika digitalne kompetencije. Razvijati i koristiti informatičke kompetencije u različitim situacijama.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Zahvaljujući donaciji tableta učiteljima razredne nastave, učenici su uspješno svladali korištenje raznolikih malih digitalnih alata. Svaki je alat imao svoju svrhu u nastavi, te smo uz igru i zabavu izradili malu riznicu znanja i kreativnih uradaka.

Link: https://wke.lt/w/s/shKFLS

 

eTwinning projekt – U svijetu likovnih umjetnika

„Cilj projekta je upoznati život, rad i djela likovnih umjetnika, te stvoriti uvijete za stvaralački razvoj djece, razvoj njihovih umjetničkih i kreativnih sposobnosti u nerazdvojnom jedinstvu s odgojem duhovnih i moralnih osobina.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Učenici su se susreli s brojnim imenima iz svijeta likovnih umjetnika. Neki od njih su: Ivan Rabuzin, Mirna Sišul, Piet Mondrian, Charles McGee, Jackson Pollock, Rommero Britto i James Rizzi. Proučavajući rad umjetnika i njihov likovni izraz nastala su mala umjetnička djela, neobični gradovi, šarolike kuglice i velika uskršnja pisanica.

Link: https://wke.lt/w/s/Tz6r-A

 

eTwinning projekt – Igrom do znanja i zabave

„Cilj projekta je igru implementirati u nastavu. Kroz igru učenici razvijaju socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Kroz igru smo naučili mnogo o jednakosti, osjećajima, prihvaćenosti, zajedništvu, dječjim pravima i odgovornostima. Razvijali smo komunikacijske vještine, vještine javnog izlaganja, motoričke vještine, te učili o načinima brige za fizičko i mentalno zdravlje.

Link: https://wke.lt/w/s/J8qXkz

 

eTwinning projekt – jednodnevni projekt 100. dan u školi

„Cilj projekta je obilježiti i proslaviti100 dan učenika u školi. Raznolikim aktivnostima kod učenika potičemo individualni i grupni rad, ponavljanje i utvrđivanje usvojenog nastavnog gradiva, istraživanje, te javni nastup.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Učenici su kroz edukativne igre ponovili znanje hrvatskog jezika, matematike i prirode i društva. Slagali su slagalicu od 100 komada, pravili toranj od 100 čaša, plesali 100 glazbenih koraka, stvorili vlastitu skladbu od 100 nota, istražili koliko je 100 kapi u čaši, te uz pomoć digitalne aplikacije vidjeli kako bi mogli izgledati sa 100 godina.

Link: https://wke.lt/w/s/l9kFSq

 

eTwinning projekt – jednodnevni projekt Dani jabuka – dani zdrave hrane

„Cilj projekta je educirati učenike o važnosti voće u prehrani, posebno jabuke. Poticati kod učenika promjenu i prihvaćanje zdravih prehrambenih navika, te podizanje razine svijesti o odgovornosti u očuvanju zdravlja.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Učenici su kroz istraživački rad otkrili različite zanimljivosti o jabukama kao što su rast i razvoj jabuke, boja, visina, broj sjemenki, okus, miris, te hoće li jabuka plutati ili potonuti u vodi. Učenici su ujedno kušali jabuke, čips od jabuka te svježe cijeđeni sok. Uz pomoć roditelja učenici su napravili kolač od jabuka, te kroz fotografije prikazali proces izrade.

Link: https://wke.lt/w/s/F5J2LA

 

eTwinning projekt – jednodnevni projekt Apoksiomenovo putovanje Hrvatskom

„Cilj projekta je izgrađivanje osobnog, kulturnog i nacionalnog identiteta uz istodobno razvijanje osjetljivosti za druge i cjelokupno životno okruženje. Učenici su se upoznali s umanjenom replikom Apoksiomena i njegovim značajem u prošlosti i sadašnjosti.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Kroz ovaj projekt učenici su se šetajući gradom s umanjenim modelom Apoksiomena upoznali s običajima, kulturom i poviješću Siska.

Link: https://wke.lt/w/s/nrUYFT

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Pet najboljih izvora za učenje geografije

Na koje sve načine učitelj geografije može poučavati svoje učenike geografskim vještinama i znanjima? Koji su najbolji izvori i materijali pomoću kojih učitelj može osmisliti zanimljivu i korisnu nastavu geografije? Koji oblici IKT-a su najučinkovitiji u nastavnom procesu? Zanimljive i konkretne odgovore na ova pitanja donosi australski učitelj geografije Keith Heggart iz Sydneya.

Papirnati čitači

Razredni pano

Učenici 3. razreda OŠ Ivana Gorana Kovačića, Zdenci, obilježili su Mjesec knjige uz inspirativno vodstvo učiteljice Maje Biro. Ova je likovna skupina radom u paru pokazala pravu spretnost u izradi papirnatih čitača. Svaki je papirnati čitač čitao jednu od lektira, a kako bi ih mjesec knjige i dalje podsjećao na ljepotu čitanja, čovječuljci i dalje sjede u razredu i potiču maštu malih likovnih umjetnika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas
udzbenik
Martina Balija, Mara Kolar, Vesna Stipić, Ivana Vlahek
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik, Martina Kolar Billege