Produženi boravak je plodno tlo za razvoj učeničkih kompetencija poput komunikacije na materinskom jeziku, digitalnih kompetencija, inicijativnosti i poduzetnosti, matematičkih kompetencija, učiti kako učiti, socijalnih i građanskih kompetencija, kulturne svijesti i izražavanja.
Kako bi organizirano vrijeme provedeno u produženom boravku bilo što kvalitetnije, uključenost u eTwinning projekte omogućuje nam kontinuirani razvoj kompetencija i vještina na kvalitetan način, uz suradnju s drugim školama i pružanje podrške svim sudionicima projekata. Tijekom školske godine sudjelovali smo u šest cjelogodišnjih i četiri jednodnevna projekta. Svaki projekt donio je novu razinu znanja i vještina kod učenika.
eTwinning projekti – Wakelet: https://wakelet.com/@eTwinning_Bojan_Ilicic
„Cilj projekta je razvijanje temeljnih kompetencija kao što su komunikacija na materinskom jeziku, društvene i građanske kompetencije, kulturna senzibilizacija i izražavanje, učiti kako učiti, te razvijanje tjelesne i zdravstvene kulture.“ Učenici su nizom aktivnosti kroz obilježavanje važnih datuma u školskoj godini naučili važnost prihvaćanja različitosti koje ih okružuju, važnost bavljenja humanitarnim radom, važnost bavljenja ekologijom i očuvanjem zdravlja. Poseban naglasak je na upoznavanju i suradnji s drugim produženim boravcima, te dijeljenju iskustava dobre prakse.
Link: https://wke.lt/w/s/nPx_Tm
„Cilj projekta je korištenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija prenijeti stečena znanja na učenike i razvijati kod učenika digitalne kompetencije. Razvijati i koristiti informatičke kompetencije u različitim situacijama.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Zahvaljujući donaciji tableta učiteljima razredne nastave, učenici su uspješno svladali korištenje raznolikih malih digitalnih alata. Svaki je alat imao svoju svrhu u nastavi, te smo uz igru i zabavu izradili malu riznicu znanja i kreativnih uradaka.
Link: https://wke.lt/w/s/shKFLS
„Cilj projekta je upoznati život, rad i djela likovnih umjetnika, te stvoriti uvijete za stvaralački razvoj djece, razvoj njihovih umjetničkih i kreativnih sposobnosti u nerazdvojnom jedinstvu s odgojem duhovnih i moralnih osobina.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Učenici su se susreli s brojnim imenima iz svijeta likovnih umjetnika. Neki od njih su: Ivan Rabuzin, Mirna Sišul, Piet Mondrian, Charles McGee, Jackson Pollock, Rommero Britto i James Rizzi. Proučavajući rad umjetnika i njihov likovni izraz nastala su mala umjetnička djela, neobični gradovi, šarolike kuglice i velika uskršnja pisanica.
Link: https://wke.lt/w/s/Tz6r-A
„Cilj projekta je igru implementirati u nastavu. Kroz igru učenici razvijaju socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Kroz igru smo naučili mnogo o jednakosti, osjećajima, prihvaćenosti, zajedništvu, dječjim pravima i odgovornostima. Razvijali smo komunikacijske vještine, vještine javnog izlaganja, motoričke vještine, te učili o načinima brige za fizičko i mentalno zdravlje.
Link: https://wke.lt/w/s/J8qXkz
„Cilj projekta je obilježiti i proslaviti100 dan učenika u školi. Raznolikim aktivnostima kod učenika potičemo individualni i grupni rad, ponavljanje i utvrđivanje usvojenog nastavnog gradiva, istraživanje, te javni nastup.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Učenici su kroz edukativne igre ponovili znanje hrvatskog jezika, matematike i prirode i društva. Slagali su slagalicu od 100 komada, pravili toranj od 100 čaša, plesali 100 glazbenih koraka, stvorili vlastitu skladbu od 100 nota, istražili koliko je 100 kapi u čaši, te uz pomoć digitalne aplikacije vidjeli kako bi mogli izgledati sa 100 godina.
Link: https://wke.lt/w/s/l9kFSq
„Cilj projekta je educirati učenike o važnosti voće u prehrani, posebno jabuke. Poticati kod učenika promjenu i prihvaćanje zdravih prehrambenih navika, te podizanje razine svijesti o odgovornosti u očuvanju zdravlja.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Učenici su kroz istraživački rad otkrili različite zanimljivosti o jabukama kao što su rast i razvoj jabuke, boja, visina, broj sjemenki, okus, miris, te hoće li jabuka plutati ili potonuti u vodi. Učenici su ujedno kušali jabuke, čips od jabuka te svježe cijeđeni sok. Uz pomoć roditelja učenici su napravili kolač od jabuka, te kroz fotografije prikazali proces izrade.
Link: https://wke.lt/w/s/F5J2LA
„Cilj projekta je izgrađivanje osobnog, kulturnog i nacionalnog identiteta uz istodobno razvijanje osjetljivosti za druge i cjelokupno životno okruženje. Učenici su se upoznali s umanjenom replikom Apoksiomena i njegovim značajem u prošlosti i sadašnjosti.“ (preuzeto s eTwinning stranice, opis projekta) Kroz ovaj projekt učenici su se šetajući gradom s umanjenim modelom Apoksiomena upoznali s običajima, kulturom i poviješću Siska.
Link: https://wke.lt/w/s/nrUYFT