100. dan škole | Profil Klett

16. veljača 2017.

100. dan škole

Autor: Adrijana Leko

Veljača je, iako najkraći mjesec u godini, prepuna iznenađenja. Ovih se dana u našim školama obilježilo Valentinovo, učenici (i njihovi nastavnici) se maskiraju i održavaju pokladne povorke i manifestacije, a oni najmanji posebno se vesele obilježavanju 100. dana škole.

Stoga i ne čudi da je obilježavanje toga dana prešlo granice jednog razreda, škole i poprimio razmjere velikog i ozbiljnog projekta.

O 100. danu škole pisale su autorice u knjizi 50 ideja za produženi boravak, nakladnika Profil. Taj je dan evidentiran kao službeni projekt Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono te se kao takav nalazi i na eTwinning platformi. Nositeljica i voditeljica projekta ove godine je Višnjica Šestak, dok su voditeljice aktivnosti Đurđica Krtanjek, Marica Jurec i Snježana Dujić, sve od reda učiteljice razredne nastave. Projekt ima i svoju službenu web stranicu. Ove godine u projektu sudjeluje preko 350 učitelja i učiteljica sa svojim učenicima velikom većinom iz razredne nastave (nađe se tu i poneki razred petaša).

Projekt je važan svim učenicima, a posebno najmanjima koji su „preživjeli“ prvih sto dana škole, koji su „već 100 dana u školskim klupama“ i „100 dana pametniji“. Treću godinu za redom sa svojim učenicima sudjelujem u ovom projektu, a ove godine im (između ostalih aktivnosti) pripremam i nešto posebno: potragu za blagom. Ponukana interesom mojih učenika za traženje skrivenih kodova osmislila sam im igru prigodnu obilježavanju 100. dana škole te je ovom prilikom dijelim s vama.

Za igru vam je potrebno:

  • preuzeti listić s kodovima u prilogu
  • ispisati kodove na žuti papir i izrezati ih
  • zalijepiti kodove negdje u učionici/školi (to ovisi o prostoru koji vam je dostupan)
  • pripremiti škrinje s blagom ili vreće za blago.
Kako igrati?

Učenike podijelite u skupine. Svaka skupina treba imati svoju vreću/škrinju koju će puniti blagom te uređaj kojim će očitavati kodove (možete imati i samo jedan uređaj – svoj mobitel/tablet s aplikacijom za očitavanje kodova). Iz vlastitog iskustva preporučujem aplikaciju i-Nigma koja me nikad nije iznevjerila).

Učenici na znak za početak igre traže kodove (pokažite im jedan primjerak da znaju kako izgleda). Kad pronađu skriveni kod trebaju ga donijeti učiteljici te ga pomoću uređaja s instaliranom aplikacijom očitati. Iza svakog koda krije se jedno pitanje (ništa komplicirano). Nakon što učenici točno odgovore na pitanje, kod spremaju u svoju vreću ili škrinju. Svi su učenici pobjednici kad pronađu svih 100 kodova i odgovore na svih 100 pitanja, a skupina koja ima najviše zlatnika/novčića zaslužuje posebnu pohvalu i priznanje.

Ponudite učenicima da zamijene kod s kodom druge skupine ako ne znaju odgovor na pitanje, no svakako naglasite da nema ubacivanja novčića/zlatnika u vreću dok se ne odgovori na pitanje.

Ova igra samo je jedna od aktivnosti koju možete prirediti svojim učenicima povodom 100. dana škole. Glavni način poučavanja učenika tog dana treba biti primjerena i navođena igra, te poticaji koji će ih usmjeriti prema osvještavanju osobnog i socijalnog razvoja unutar njihove razredne zajednice, a traženjem skrivenog blaga i odgovaranjem na pitanja iz raznih područja ostvarit ćete jedan od glavnih ciljeva ovog projekta: učenici će se dana u školi u kojem su uživali u učenju kroz igru uvijek sjećati.

Sretan vam svima 100. dan škole!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Lana Lončar, Radmila Pešut, Alenka Boras Mandić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Kristian Novak, Doroteja Vojedilov
udzbenik
Nina Rezo, (Daška Domljan)