Rezultati projekta FLIP u Osnovnoj školi Horvati | Profil Klett

19. listopad 2018.

Rezultati projekta FLIP u Osnovnoj školi Horvati

avatar
Autor: Klara Šarčević

Članak napisao: Ivan Kardum, učitelj u Osnovnoj školi Horvati

 

Nakon dvije godine sudjelovanja u međunarodnom KA2 projektu FLIP: Finding Learning Inovative Paths, koji je financiran sredstvima Europske unije, i nakon četiri transnacionalna sastanka učenika i učitelja iz Rumunjske, Grčke, Italije i Hrvatske, sudionici projekta iz Osnovne škole Horvati došli su do vrijednih spoznaja koje će im pomoći u namjeri poboljšanja standarda i kvalitete poučavanja.

 

Tijekom projekta testirala se jedna od suvremenih nastavnih metoda, obrnuta učionica, i izradio se priručnik za njezino implementiranje u nastavu. Analizom evaluacijskih aktivnosti (poput upitnika, fokus-grupa te osvrta učenika i nastavnika) utvrđene su obrazovne potrebe učenika i samih nastavnika.

 

Učenici, nakon iskustva projektnih aktivnosti, smatraju da je u redovnoj nastavi potrebno više projektnog tipa poučavanja, vježbi suradničkoga učenja, odnosno grupnoga rada. Važan je njihov stav o tome da je potrebno poticati slobodno izražavanje ideja, navikavanje na dijeljenje znanja među njima samima, kao i činjenica da žele što kreativnije aktivnosti i raznolikije načine prezentacije nastavnih sadržaja.

 

Posebno ističu zainteresiranost za nastavne sadržaje za koje smatraju da su praktično važni u svakodnevnome životu te za načine ispravnog korištenja interneta u svrhe poučavanja i dijeljenja znanja.

 

Učitelji su detektirali tri područja koja žele dodatno razvijati u narednom periodu, suradničko učenje, rješavanje problemskih situacija i razvoj kritičkoga mišljenja.

 

Sudjelovanje u projektu dodatno je učvrstilo opći stav da je, osim svladavanja nastavnoga gradiva, razvijanje učeničkih vještina (naročito transverzalnih) glavna zadaća suvremenoga načina poučavanja.

 

Metoda obrnute učionice, uz sve svoje prednosti (npr. stavljanje učenika u aktivan odnos i naglašavanje odgovornosti prema radu) i ograničenja (npr. nejednake materijalne mogućnosti) pokazala se kao korisna opcija u nastavnome procesu.

Na projektnim aktivnostima, u Zagrebu tijekom listopada 2017., sudionike projekta posjetila je i zamjenica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, a u ime gradonačelnika Grada Zagreba primila zamjenica pročelnika Gradskoga ureda za obrazovanje Mila Jelavić. Detaljne informacije o iskustvima partnerskih škola moguće je doznati na službenoj stranici projekta.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Dani hrvatskoga jezika

Mjesec ožujak diljem zemlje posvećen je hrvatskome jeziku te se na različite načine u školama i odgojno-obrazovnim institucijama obilježavaju Dani hrvatskoga jezika u razdoblju od 11. do 17. ožujka. U ožujku počinje proljeće, a na  proljetnu ravnodnevnicu obilježavamo i Svjetski dan pripovijedanja te Međunarodni dan kazališta za djecu i mlade te 21. ožujka Svjetski dan lutkarstva i Svjetski dan pjesništva. 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja