Likovni natječaj ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM osmišljen je kako bi kod učenika potaknuli svijest o kulturnoj i prirodnoj baštini. Odabranim motivima iz prirode te njihovom interpretacijom učenike se navelo na promišljanje i brigu o prirodi i okolišu te očuvanju baštine.
Kao i svakom žiriju izbor nije bio lagan. Pristigao je velik broj izuzetno kvalitetnih radova koji su svaki na svoj način bili likovno zanimljivi. No na kraju smo uspjeli odabrati najbolje radove vodeći se kriterijima: dob djeteta i njegove mogućnosti, tehnička izvedba, osobna emocija vidljiva u radu te estetska kvaliteta. Navedeni kriteriji spojili su se u jedan doživljaj koji je pomogao odabrati najbolje radove.
Imali smo priliku uživati u nježnim akvarelima obogaćenima crtežima, moćnim linorezima, majstorski ukrašenim škrinjama i zanimljivim ukrasima kao predložak za izradu pregača.
U propozicijama natječaja se isprepliću upotreba klasičnih likovnih tehnika i njihova suvremena upotreba u grafičkom, tekstilnom i produkt oblikovanju. Učeniku je pružena mogućnost da bira tehniku u kojoj se najbolje može likovno izraziti, a ujedno i razvijati svoju kreativnost. Dok su neki odabrali klasične tehnike kao što su akvarel, kolaž i linorez, neki su radije odabrali kombiniranu tehniku. Na taj način je učeniku dana sloboda da promišlja o načinu na koji će prikazati željeni motiv te da uživa u likovnom stvaranju.
U svakoj temi prepoznati su radovi koji svojom kvalitetom privlače pažnju. Povijesne građevine i njihovi detalji prikazani čistim akvarelom ili u kombinaciji s flomasterom i tušem bude zanimanje za građevine koje nas okružuju. Prikazivanjem njihovih detalja naveli su nas da i sami u svojoj okolini potražimo zanimljive arhitektonske elemente kulturne baštine.
Posebnu pažnju učenici su posvetili izradi škrinja. Osim što su oblikovali kutije, njihove ruke su ukrašavale njihovu površinu. Koncentrirano i fokusirano gradile su ornament prepoznatljiv u našim krajevima.
Plakati „Stablo mog zavičaja“ pozivaju na akciju. Učenici su zanimljivim porukama naveli promatrača na razmišljanje o svojem odnosu prema prirodi, što je i bio cilj ovog zadatka.
Dizajniranje je posebno zanimljivo za učenike. Učiti o dobrom dizajnu i prepoznati funkcionalnost te dobar estetski izgled primarni je zadatak učenja osnova o dizajnu. Stvaranjem uzoraka, učenici su izradili u kombiniranoj tehnici tekstila i kolaža motiv pregače. Ornamentalni uzorci postavljeni su u zrcalno simetričnom odnosu, a sam dizajn pregače predstavlja igru prepoznatljivosti i čuvanja tradicije. Nagrađeni radovi sadrže biljne i životinjske uzorke. Ovi idealni oblici upotpunjavaju dizajn i potiču na različite mogućnosti kreiranja tekstilnih predmeta.
Osim gotovih likovnih radova, ovdje imamo još jednu vrijednost. Nevidljivu golom oku. A to su razvoj opažaja, fine motorike, vizualnog mišljenja i kreativnosti koji su dodatno obogatili male umjetnike.
U današnje doba, doba informacijske i komunikacijske tehnologije, potrebno je zastati i osvrnuti se oko sebe. Obratiti pažnju na građevine koje su građene u prošlosti, na autohtono drveće i biljke koje su tu od davnina. To su temelji naše kulture, našeg života.
Zato vas pozivamo na novo stvaranje! Crtanjem, slikanjem i modeliranjem stvorite nova likova djela kojima ćete osvijestiti svoj odnos prema kulturnoj i prirodnoj baštini te prenijeti poruku o njihovom očuvanju.
Umjetnički žiri činili su:
Zlatan Vehabović, višestruko nagrađivani akademski slikar. Djela mu se nalaze u zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobitnik je više nagrada, među kojima izdvajamo Nagradu Hrvatske gospodarske komore (Zagreb, 2005.), Grand Prix na izložbi Erste banke “Novi fragmenti 3.” (Zagreb, 2006.) i drugu nagradu na natječaju Essl Award for Central/Southeast Europe (Zagreb, 2007.), te Grand Prix 49. Zagrebačkog salona (Zagreb, 2010.) i Nagrade The International Association of Art Critics (AICA) na 49. Zagrebačkom salonu (2010.).
Andrea Sužnjević, grafička dizajnerica, dio nagrađivanog tima dizajnerskog studija Šesnić i Turković. Autorica je brojnih filmskih plakata, uvodnih i odjavnih špica. Za svoj rad dobila je brojna priznanja i nagrade.
Tena Letica, nagrađivana ilustratorica i paper engineer. Pokrenula je ilustratorski studio Paperwork, koji je specijaliziran za papercutting, paper engineering i 3D mehaničke ilustracije.
Članovi stručnog žirija bili su:
dr. art. Dijana Nazor, likovna pedagoginja, koautorica udžbeničkog kompleta za likovnu kulturu od 5. do 8. razreda OŠ Pogled, potez, Profil Klett
Martina Kosec, učiteljica likovne kulture, koautorica udžbeničkog kompleta za likovnu kulturu od 5. do 8. razreda OŠ Pogled, potez, Profil Klett, terapeutica za likovni razvoj
Jurana Linarić, učiteljica likovne kulture, koautorica udžbeničkog kompleta za likovnu kulturu od 5. do 8. razreda OŠ Pogled, potez, Profil Klett, grafičarka
Slaven Jurić, učitelj likovne kulture, voditelj radionica za djecu i odrasle, autor raznih scenografija i urbanih intervencija, umjetnik
Članica žirija samo za razrednu nastavu:
Sanja Gjurčević, učiteljica razredne nastave i likovne kulture, slikarica - sudjelovala samo u dijelu žiriranja radova razredne nastave