Dan planeta Zemlje trebao bi se slaviti svaki dan ne samo 22. travnja. Poučavanjem novih naraštaja kako da se svakodnevno odgovorno odnose prema okolišu, društvo će biti u mogućnosti razvijati se na održivi način u godinama koje dolaze.
Članak predstavlja skup jednostavnih i zabavnih aktivnosti koje mogu izvoditi djeca u dobi od sedam do dvanaest godina. Sve su aktivnosti usmjerene poučavanju vrijednosti okoliša kao i jačanju međukurikularnih predmeta poput energije, biologije, mješavina i njihova razdvajanja, itd. Te su aktivnosti osmišljene da razviju sposobnosti kao što su posebice promatranje, eksperimentiranje, suradnički rad, analiza, izlaganje i zaključivanje.
Istraživanje i igra u grupama.
Aktivnost kombinira istraživanje s pitanjima i odgovorima. Cilj je shvatiti i razmišljati o osobinama životinja kao i o konceptima prilagodbe i izumiranja, uz uporabu primjera sa svih strana svijeta.
Pristup: ugrožene životinje
Razredna aktivnost – razmišljanje i rasprava.
Aktivnost koja se događa u učionici s ciljem da se razmisli i raspravi o idejama glede potrošnje energije i njezina utjecaja na okoliš. Potiče kritičko razmišljanje, raspravu, izlaganje zaključaka i timski rad.
Pristup: što ako...?
Eksperimentalna aktivnost s homogenim i heterogenim mješavinama
Eksperimentalna i promatračka aktivnost iz koje učenici mogu naučiti razliku između homogenih i heterogenih mješavina i metoda njihova razdvajanja koje se svakodnevno rabe u pročišćavanju otpadnih voda. Aktivnost uključuje kratku online procjenu koja će biti dovršena na kraju aktivnosti. Bavljenje ovom aktivnošću preporuča se nakon rada s drugim sadržajima lekcije: “...mješavine i materijali”
Pristup: otpadne vode
Tko više utječe na koga?
Skupna aktivnosti namijenjena istraživanju, razmišljanju i raspravi o odnosu između ljudi i Zemlje: kako je Zemlja izmijenila ljudski život tijekom povijesti i na koji je način ljudsko djelovanje utjecalo na Zemljin sustav. Potrebno je da učenici razmišljaju o prirodnim nepogodama i drugim katastrofama, učeći koje se pojave mogu spriječiti ili predvidjeti, a koje ne mogu. Aktivnost promiče suradnju, razmišljanje, govorenje i učenje za osposobljavanje učenika.
Pristup: ljudska bića...
Igranje igre.
Igra osmišljena da učenike učini svjesnim njihove individualne odgovornosti u održavanju i zaštiti biološke raznovrsnosti. Potiče ih razmišljati i raspravljati o temama povezanim s potrošnjom vode i posljedicama za okoliš. Razvija sposobnost učenika za analizu i kreativnost, zaključivanje, komunikacijske vještine i timski rad.
Pristup: ...životinja?
Aktivnost u učionici o potrošnji električne energije.
Aktivnost usredotočena na potrošnju električne energije cilja upoznati učenike s mjernim jedinicama električne energije i potrošnjom energije u kućanstvu. Potiče učenike na razmišljanje, raspravu i oblikovanje zaključaka kroz timski rad. Daje prednost samokritičnosti i individualnoj odgovornosti pred grupnim rezultatima.
Pristup: električna energija.
Izvor:
https://www.elesapiens.com/blog/6-activities-to-teach-children-to-care-for-the-earth/