Šest aktivnosti koje kod učenika razvijaju brigu o Zemlji | Profil Klett

28. lipanj 2017.

Šest aktivnosti koje kod učenika razvijaju brigu o Zemlji

Autor: Damir Tadić

Dan planeta Zemlje trebao bi se slaviti svaki dan ne samo 22. travnja. Poučavanjem novih naraštaja kako da se svakodnevno odgovorno odnose prema okolišu, društvo će biti u mogućnosti razvijati se na održivi način u godinama koje dolaze.

Članak predstavlja skup jednostavnih i zabavnih aktivnosti koje mogu izvoditi djeca u dobi od sedam do dvanaest godina. Sve su aktivnosti usmjerene poučavanju vrijednosti okoliša kao i jačanju međukurikularnih predmeta poput energije, biologije, mješavina i njihova razdvajanja, itd. Te su aktivnosti osmišljene da razviju sposobnosti kao što su posebice promatranje, eksperimentiranje, suradnički rad, analiza, izlaganje i zaključivanje.

Ugrožene životinje

Istraživanje i igra u grupama.

Aktivnost kombinira istraživanje s pitanjima i odgovorima. Cilj je shvatiti i razmišljati o osobinama životinja kao i o konceptima prilagodbe i izumiranja, uz uporabu primjera sa svih strana svijeta.

Pristup: ugrožene životinje

 

 Što ako..?

Razredna aktivnost – razmišljanje i rasprava.

Aktivnost koja se događa u učionici s ciljem da se razmisli i raspravi o idejama glede potrošnje energije i njezina utjecaja na okoliš. Potiče kritičko razmišljanje, raspravu, izlaganje zaključaka i timski rad.

Pristup: što ako...?

Pročišćavanje otpadnih voda

Eksperimentalna aktivnost s homogenim i heterogenim mješavinama

Eksperimentalna i promatračka aktivnost iz koje učenici mogu naučiti razliku između homogenih i heterogenih mješavina i metoda njihova razdvajanja koje se svakodnevno rabe u pročišćavanju otpadnih voda. Aktivnost uključuje kratku online procjenu koja će biti dovršena na kraju aktivnosti. Bavljenje ovom aktivnošću preporuča se nakon rada s drugim sadržajima lekcije: “...mješavine i materijali”

Pristup: otpadne vode

 

Ljudska bića i Zemlja

Tko više utječe na koga?

Skupna aktivnosti namijenjena istraživanju, razmišljanju i raspravi o odnosu između ljudi i Zemlje: kako je Zemlja izmijenila ljudski život tijekom povijesti i na koji je način ljudsko djelovanje utjecalo na Zemljin sustav. Potrebno je da učenici razmišljaju o prirodnim nepogodama i drugim katastrofama, učeći koje se pojave mogu spriječiti ili predvidjeti, a koje ne mogu. Aktivnost promiče suradnju, razmišljanje, govorenje i učenje za osposobljavanje učenika.

Pristup: ljudska bića...

Koja je to životinja?

Igranje igre.

Igra osmišljena da učenike učini svjesnim njihove individualne odgovornosti u održavanju i zaštiti biološke raznovrsnosti. Potiče ih razmišljati i raspravljati o temama povezanim s potrošnjom vode i posljedicama za okoliš. Razvija sposobnost učenika za analizu i kreativnost, zaključivanje, komunikacijske vještine i timski rad.

Pristup: ...životinja?

Električni dom

Aktivnost u učionici o potrošnji električne energije.

Aktivnost usredotočena na potrošnju električne energije cilja upoznati učenike s mjernim jedinicama električne energije i potrošnjom energije u kućanstvu. Potiče učenike na razmišljanje, raspravu i oblikovanje zaključaka kroz timski rad. Daje prednost samokritičnosti i individualnoj odgovornosti pred grupnim rezultatima.

Pristup: električna energija.

Izvor:

https://www.elesapiens.com/blog/6-activities-to-teach-children-to-care-for-the-earth/

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nove udžbeničke serije u Profil Klettu

Kako bismo aktivno sudjelovali u kreiranju nove paradigme poučavanja za sve škole i učitelje koji ove godine počinju raditi prema eksperimentalnom programu pripremili smo IZZI program za Školu za život te nove udžbeničke komplete za Informatiku od petog do osmog razreda.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja