Kao učiteljica njemačkog jezika u osnovnoj školi trenutno imam više razrede te iz dana u dan tražim načine kako kod njih razviti ljubav i zanimanje za njemački jezik. Definitivno veliki izazov. No iskustvo koje sam zadobila tijekom dvadeset godina rada u nastavi pomoglo mi je da se snađem u ovoj novoj situaciji, da znam odakle početi, a te vještine nadograđujem iz dana u dan.
Protekla dva tjedna - prva dva u kojima sudjelujemo u školi na daljinu - proletjela su nevjerojatnom brzinom. Toliko toga se dogodilo tijekom tog vremena, mislim da ne bismo vjerovali da nam je to netko rekao prije koji mjesec. A opet smo se prilagodili i dalje ćemo se prilagođavati na novonastalu situaciju i truditi se da na najbolji način opravdamo svoju ulogu, da našim učenicima ovo vrijeme osmislimo i ispunimo na najbolji i najkvalitetniji način. Nikome nije bilo lako prihvatiti novi način rada, no nakon samo četrnaest dana već smo puno toga isprobali i naučili, mogli bismo čak reći da smo postali eksperti u mnogim alatima koje do sada nismo poznavali.
Nakon početnih poteškoća oko povezivanja s učenicima u razrede, krenulo je jedno novo razdoblje učenja i podučavanja. Prednost ove situacije je to što radimo s digitalno pismenom populacijom, koji ionako puno vremena provode za računalom. Od velike pomoći su svakako online materijali koji su nam dostupni uz udžbenike Wir+ i Maximal.
Zadnji tjedan proveden u učionici, dok smo se još nadali da do ove situacije neće doći, na nastavi njemačkog jezika govorili smo o deklinaciji pridjeva, neiscrpnoj temi koju možemo primijeniti i uvježbavati na tolike načine. Budući da smo u školi prošli sva pravila, u školi na daljinu na red je došlo uvježbavanje i primjena gradiva. Kako smo prvih dana bili zbunjeni količinom posla, mojim učenicima sam mogla u park klikova ponuditi zanimljive online listiće koji prate ovo gradivo (Wir+5, Modul 14, Lektion 4: Gehst du mit der Mode), a svaki listić je popraćen i metodičkim uputama. Da bi učenicima proširila temu, poslužila sam se i sadržajima koje nam nudi IZZI uz udžbenički komplet Maximal 3. Učenici su ponovili nazive prostorija i namještaja te odabrali jednu prostoriju koju su opisali koristeći deklinaciju pridjeva (Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.2: Wir haben sturmfrei). Na taj smo način odmah proveli i vrednovanje kao učenje i vrednovanje za učenje.
Osim toga razredi koji koriste udžbenički komplet Maximal lakše će nadoknaditi nedostatak slušanja njemačkog jezika čemu su izloženi na „pravoj“ nastavi. Učenici imaju mogućnost saznati više o životu i obvezama glavnih likova te uz samo slušanje riješiti zadatke kojima će lako provjeriti razumijevanje (Maximal 2, Modul 2, Lektion 2,1: Wast hast du am Montag? i Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.3: So ist mein Tag).
Kolegica je otkrila i zgodan alata za drukčiju komunikaciju s učenicima i dobijanje povratne informacije. Radi se o lino oglasnoj ploči, a primjer jednog zadatka možete pogledati u prilogu.
Nadalje, zadatke koje učenicima ponudim ponekad „prebacim“ u interaktivni listić koristeći alat liveworksheets. Na taj način učenici dobiju povratnu informaciju jesu li točno riješili zadatak, a postoji mogućnost i da listić direktno pošalju učitelju na pregled. Budući da je ovakav listić vrlo jednostavno napraviti, često ga koristim jer na taj način mogu lako provjeriti usvojenost gradiva, a učenicima je zanimljivije i lakše rješavati ovakav zadatak, nego prepisivati u bilježnicu i zatim slikati i slati na uvid (što je ipak povremeno nužno kako bi uvježbavali pisanje).
Vrlo je neizvjesno koliko će ovo razdoblje još potrajati, no mogućnosti i alati koji nam se nude su neiscrpni, a kada ih povežemo s našim iskustvom i ljubavlju prema učenicima i predmetu, rezultat ne može izostati.
Viel Glück!