Škola na daljinu u nastavi njemačkog jezika - drugi strani jezik | Profil Klett

29. ožujak 2020.

Škola na daljinu u nastavi njemačkog jezika - drugi strani jezik

Autor: Doroteja Vojedilov

 

Kao učiteljica njemačkog jezika u osnovnoj školi trenutno imam više razrede te iz dana u dan tražim načine kako kod njih razviti ljubav i zanimanje za njemački jezik. Definitivno veliki izazov. No iskustvo koje sam zadobila tijekom dvadeset godina rada u nastavi pomoglo mi je da se snađem u ovoj novoj situaciji, da znam odakle početi, a te vještine nadograđujem iz dana u dan.

 

 

Protekla dva tjedna - prva dva u kojima sudjelujemo u  školi na daljinu - proletjela su nevjerojatnom brzinom. Toliko toga se dogodilo tijekom tog vremena, mislim da ne bismo vjerovali da nam je to netko rekao prije koji mjesec. A opet smo se prilagodili i dalje ćemo se prilagođavati na novonastalu situaciju i truditi se da na najbolji način opravdamo svoju ulogu, da našim učenicima ovo vrijeme osmislimo i ispunimo na najbolji i najkvalitetniji način. Nikome nije bilo lako prihvatiti novi način rada, no nakon samo četrnaest dana već smo puno toga isprobali i naučili, mogli bismo čak reći da smo postali eksperti u mnogim alatima koje do sada nismo poznavali.

Wir+5, Modul 14, Lektion 4: Gehst du mit der Mode
Novo razdoblje učenja i poučavanja: Wir+ 5 + Maximal 2-3

 

Nakon početnih poteškoća oko povezivanja s učenicima u razrede, krenulo je jedno novo razdoblje učenja i podučavanja. Prednost ove situacije je to što radimo s digitalno pismenom populacijom, koji ionako puno vremena provode za računalom. Od velike pomoći su svakako online materijali koji su nam dostupni uz udžbenike Wir+ i Maximal.

 

Zadnji tjedan proveden u učionici, dok smo se još nadali da do ove situacije neće doći, na nastavi njemačkog jezika govorili smo o deklinaciji pridjeva, neiscrpnoj temi koju možemo primijeniti i uvježbavati na tolike načine. Budući da smo u školi prošli sva pravila, u školi na daljinu na red je došlo uvježbavanje i primjena gradiva. Kako smo prvih dana bili zbunjeni količinom posla, mojim učenicima sam mogla u park klikova ponuditi zanimljive online listiće koji prate ovo gradivo (Wir+5, Modul 14, Lektion 4: Gehst du mit der Mode), a svaki listić je popraćen i metodičkim uputama. Da bi učenicima proširila temu, poslužila sam se i sadržajima koje nam nudi IZZI uz udžbenički komplet Maximal 3. Učenici su ponovili nazive prostorija i namještaja te odabrali jednu prostoriju koju su opisali koristeći deklinaciju pridjeva (Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.2: Wir haben sturmfrei). Na taj smo način odmah proveli i vrednovanje kao učenje i vrednovanje za učenje.

Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.3: So ist mein Tag
Neiscrpne mogućnosti uz IZZI: Maximal 2 i 3

 

Osim toga razredi koji koriste udžbenički komplet Maximal lakše će nadoknaditi nedostatak slušanja njemačkog jezika čemu su izloženi na „pravoj“ nastavi. Učenici imaju mogućnost saznati više o životu i obvezama glavnih likova te uz samo slušanje riješiti zadatke kojima će lako provjeriti razumijevanje (Maximal 2, Modul 2, Lektion 2,1: Wast hast du am Montag? i Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.3: So ist mein Tag).

            Kolegica je otkrila i zgodan alata za drukčiju komunikaciju s učenicima i dobijanje povratne informacije. Radi se o lino oglasnoj ploči, a primjer jednog zadatka možete pogledati u prilogu.

            Nadalje, zadatke koje učenicima ponudim ponekad „prebacim“ u interaktivni listić koristeći alat liveworksheets. Na taj način učenici dobiju povratnu informaciju jesu li točno riješili zadatak, a postoji mogućnost i da listić direktno pošalju učitelju na pregled. Budući da je ovakav listić vrlo jednostavno napraviti, često ga koristim jer na taj način mogu lako provjeriti usvojenost gradiva, a učenicima je zanimljivije i lakše rješavati ovakav zadatak,  nego prepisivati u bilježnicu i zatim slikati i slati na uvid (što je ipak povremeno nužno kako bi uvježbavali pisanje).

            Vrlo je neizvjesno koliko će ovo razdoblje još potrajati, no mogućnosti i alati koji nam se nude su neiscrpni, a kada ih povežemo s našim iskustvom i ljubavlju prema učenicima i predmetu, rezultat ne može izostati.

 

Viel Glück!

Dokumenti: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika?

Mediji su sastavni dio našeg života i života naših učenika. Najljepše je učiti jezik na zanimljiv i pristupačan način. Korištenje filma kao nastavnog materijala ima jako puno prednosti: učenici će imati priliku vokabular učiti iz konteksta; naučiti puno o kulturi koja je utkana u radnju filma te vrlo rado će raspravljati o filmu te analizirati sam film ili likove.

Koje filmove odabrati?

 

7 preporuka za roditelje – kako potaknuti razvoj čitalačke pismenosti kod djeteta?

Iako u razvijanju čitalačke pismenosti škola ima iznimno važnu ulogu, znanstvenici i stručnjaci ipak tvrde da ljubav prema čitanju i razvijanje sposobnosti čitanja započinje i završava – kod kuće te da su roditelji vrlo važan čimbenik koji ima ključnu ulogu u savladavanju vještine čitanja i poticanju čitalačkih navika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Julia Katharina Weber, Lidija Šober, Claudia Brass, Mirjana Klobučar
udzbenik
Giorgio Motta, Beata Ćwikowska, Olga Vomáčková, Tomáš Černý; suradnice u preradi: Ljiljana Vidaković, Ksenija Čubrilović
udzbenik
Sanda Marjanović
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić