Skrivene riječi kao poticaj za učenje kroz igru | Profil Klett

13. rujan 2022.

Skrivene riječi kao poticaj za učenje kroz igru

avatar
Autor: Sanja Dam

Učenjem kroz igru djeca čine logičnim svijet koji ih okružuje, na manje ozbiljan način pristupaju učenju, a znanje trajnije usvajaju. S učenicima često provodim igrolike aktivnosti u kojima koreliram sadržaje svih predmeta. Jedna od takvih aktivnosti je igra Skrivene riječi.

Kroz navedenu aktivnost provedenu u drugome razredu, ostvareni su ishodi svih nastavnih predmeta i očekivanja međupredmetnih tema. Na početku dana, tijekom našeg jutarnjeg razgovora najavila sam zadatke pričajući priču o igri skrivača u riječima, a učenike sam imenovala detektivima kojima će biti zadatak pokušati pronaći skrivene riječi.

Prvi je zadatak učenika bio napisati brojevne riječi do deset i pronaći u njima druge riječi. Mali „detektivi“ su prionuli na posao. U riječi jedan pronašli su skrivenu riječ dan, u osam osa i sam, u devet su pronašli deve. Neki su se dosjetili da se u naslovu vježba skriva riječ jež.

Otkrivenim smo se riječima poslužili pri osmišljavanju zadataka iz matematike. Učenici su slagali zanimljive matematičke priče, računali i pisali svoje odgovore.

Sljedeća aktivnost bila je na satu Hrvatskoga jezika. Učenici su osmišljavali i pisali nelogične priče u kojima su se koristili pronađenim riječima. Ovu su aktivnost učenici radili u skupinama. Svaka je skupina prezentirala svoju priču ostalim učenicima. Slušajući uratke učenici su otkrivali još skrivenih riječi, a pritom su se i dobro zabavili.

Riječi su nam poslužile i za stvaranje glazbe. Kroz ritmičke igre ponavljali smo riječi različitim tempom i dinamikom te smo se tako igrali ritam mašine. Zabavne aktivnosti dopunili smo i na satu Tjelesne i zdravstvene kulture kada smo tijelima pisali slova i riječi.

Na satu Prirode i društva pronađene riječi učenici su smještali u kontekst stvarnoga života te su u skupinama te s pomoću udžbenika istraživali što se događa s ježom u jesen, devom u ljeto, danom tijekom zime i osom u proljeće. Rezultate svojeg istraživanja učenici su prikazali umnim mapama.

Crtama i plohama gradili smo slova na satu Likovne kulture.

Uz mnogo zabave, istraživanja i novih spoznaja, na kraju dana ipak je bila najvrjednija evaluacija učenika: „Danas nismo ništa učili, samo smo se igrali. Baš je bilo super!“

Govoreći jezikom struke, tijekom ovih aktivnosti ostvareni su sljedeći ishodi i međupredmetna očekivanja:

OŠ HJ B.2.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
PID OŠ A.B.C.D. 2.1. Učenik uz usmjeravanje opisuje i predstavlja rezultate promatranja prirode, prirodnih ili društvenih pojava u neposrednome okružju i koristi se različitim izvorima informacija.
MAT OŠ E.2.1. Koristi se podatcima iz neposredne okoline.
OŠ TZK A. 2. 1. Izvodi prirodne načine gibanja i mijenja položaj tijela u prostoru.
OŠ LK A. 2. 1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
OŠ GK B. 2. 3. Učenik izvodi glazbene igre uz pjevanje, slušanje glazbe i pokret uz glazbu.
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici
osr C.1.3. Pridonosi skupini
uku D.1.2.2. Suradnja s drugima. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
ikt A.1.3. Učenik primjenjuje pravila za odgovorno i sigurno služenje programima i uređajima.
B.1.2.A Prilagođava se novom okružju i opisuje svoje obaveze i uloge.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Ekološka poruka u boci

tNeki naslov blablabla

Svake godine 5. lipnja obilježava se Svjetski dan zaštite okoliša. Uz industrijske zagađivače vode, tla i zraka, veliki je izazov zbrinjavanje otpada. Kako bismo što uspješnije spriječili negativan utjecaj otpada na okoliš, naša je uloga odvajanje u svrhu recikliranja. Ekonomski rast iskušava granice ekologije i očuvanja okoliša te pred ljude postavlja ideju održivog razvoja kao mogućnost očuvanja svijeta za buduće generacije.

Računala, učitelji i djeca, ruku pod ruku

Koja je uloga informacijskih i komunikacijskih tehnologija u obrazovanju? Korištenje suvremenih tehnologija u nastavi učenicima olakšava učenje i svladavanje novih sadržaja u svim predmetima. Učenici se u ranoj dobi upoznaju s radom na računalu, tabletu, smartphoneu te im uporaba tih, za njih uobičajenih, tehnologija olakšava i obogaćuje učenje.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Tajana Franceković, Ines Jagić Zonjić
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Marina Gabelica, Renata Gredelj