Skrivene riječi kao poticaj za učenje kroz igru | Profil Klett

13. rujan 2022.

Skrivene riječi kao poticaj za učenje kroz igru

avatar
Autor: Sanja Dam

Učenjem kroz igru djeca čine logičnim svijet koji ih okružuje, na manje ozbiljan način pristupaju učenju, a znanje trajnije usvajaju. S učenicima često provodim igrolike aktivnosti u kojima koreliram sadržaje svih predmeta. Jedna od takvih aktivnosti je igra Skrivene riječi.

Kroz navedenu aktivnost provedenu u drugome razredu, ostvareni su ishodi svih nastavnih predmeta i očekivanja međupredmetnih tema. Na početku dana, tijekom našeg jutarnjeg razgovora najavila sam zadatke pričajući priču o igri skrivača u riječima, a učenike sam imenovala detektivima kojima će biti zadatak pokušati pronaći skrivene riječi.

Prvi je zadatak učenika bio napisati brojevne riječi do deset i pronaći u njima druge riječi. Mali „detektivi“ su prionuli na posao. U riječi jedan pronašli su skrivenu riječ dan, u osam osa i sam, u devet su pronašli deve. Neki su se dosjetili da se u naslovu vježba skriva riječ jež.

Otkrivenim smo se riječima poslužili pri osmišljavanju zadataka iz matematike. Učenici su slagali zanimljive matematičke priče, računali i pisali svoje odgovore.

Sljedeća aktivnost bila je na satu Hrvatskoga jezika. Učenici su osmišljavali i pisali nelogične priče u kojima su se koristili pronađenim riječima. Ovu su aktivnost učenici radili u skupinama. Svaka je skupina prezentirala svoju priču ostalim učenicima. Slušajući uratke učenici su otkrivali još skrivenih riječi, a pritom su se i dobro zabavili.

Riječi su nam poslužile i za stvaranje glazbe. Kroz ritmičke igre ponavljali smo riječi različitim tempom i dinamikom te smo se tako igrali ritam mašine. Zabavne aktivnosti dopunili smo i na satu Tjelesne i zdravstvene kulture kada smo tijelima pisali slova i riječi.

Na satu Prirode i društva pronađene riječi učenici su smještali u kontekst stvarnoga života te su u skupinama te s pomoću udžbenika istraživali što se događa s ježom u jesen, devom u ljeto, danom tijekom zime i osom u proljeće. Rezultate svojeg istraživanja učenici su prikazali umnim mapama.

Crtama i plohama gradili smo slova na satu Likovne kulture.

Uz mnogo zabave, istraživanja i novih spoznaja, na kraju dana ipak je bila najvrjednija evaluacija učenika: „Danas nismo ništa učili, samo smo se igrali. Baš je bilo super!“

Govoreći jezikom struke, tijekom ovih aktivnosti ostvareni su sljedeći ishodi i međupredmetna očekivanja:

OŠ HJ B.2.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
PID OŠ A.B.C.D. 2.1. Učenik uz usmjeravanje opisuje i predstavlja rezultate promatranja prirode, prirodnih ili društvenih pojava u neposrednome okružju i koristi se različitim izvorima informacija.
MAT OŠ E.2.1. Koristi se podatcima iz neposredne okoline.
OŠ TZK A. 2. 1. Izvodi prirodne načine gibanja i mijenja položaj tijela u prostoru.
OŠ LK A. 2. 1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
OŠ GK B. 2. 3. Učenik izvodi glazbene igre uz pjevanje, slušanje glazbe i pokret uz glazbu.
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici
osr C.1.3. Pridonosi skupini
uku D.1.2.2. Suradnja s drugima. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
ikt A.1.3. Učenik primjenjuje pravila za odgovorno i sigurno služenje programima i uređajima.
B.1.2.A Prilagođava se novom okružju i opisuje svoje obaveze i uloge.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer
udzbenik
Kristina Čajo Anđel
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas
udzbenik
Ružica Ambruš Kiš, Ana Janković, Željkica Mamić