STEM + Umjetnost izazov „Jagoda“ aktivnosti su osmišljene da pomognu roditeljima i učiteljima u poučavanju dok se istodobno učenike održava povezanima sa svijetom prirode i to na najprihvatljiviji mogući način za proračun – uporabom recikliranog materijala kada god je to moguće! Aktivnosti u ovome STEM izazovu utemeljene su na obrazovnim standardima i omogućuju praktičan rad uz osnovne akademske vještine. Prilagođene su učenicima osnovne škole, ali lako prilagodljivi i za predškolsku dob djece.
Dobro došli na STEM izazov „Jagoda“. Pogledajte kako spojem prirodoslovlja, tehničkog, informatike, matematike i umjetnosti možemo uzgojiti – jagode, ali sličan projekt može se primijeniti i na druge kulture. Vjerujemo da će članak biti zanimljiiv sudionicima projekta Želim stablo za nadogradnju micro:bita, ali i svim ostalim ljubiteljima STEM predmeta, umjetnosti i jagoda.
Što je STEM?
STEM je akronim za aktivnosti koje objedinjuju Prirodoslovlje, Tehnologiju, Inženjerstvo i Matematiku u jednom projektu ili obrazovnoj aktivnosti. Čvrsto vjerujem u Umjetnost (Art) kao sastavnicu STEM-a, što se može označiti kao STEAM ili STEM + Umjetnost. Zbog toga će mnogi od mojih STEM izazova u učionici ili u kući s mojom djecom također uključivati i umjetničku sastavnicu.
Zašto izvoditi STEM aktivnosti za djecu?
STEM aktivnosti za djecu ne upućuju samo na četiri temeljna predmetna područja, nego su također usmjerene na poučavanje djece kako osmisliti i izgraditi nešto jedinstveno. Prave će STEM aktivnosti omogućiti djeci iznošenje kreativnih ideja, raspravljanje, planiranje i razmišljanje o uspjesima i neuspjesima njihovih zamisli. Prema mojem skromnom mišljenju, te su aktivnosti izvrstan način za povezivanje mnogih područja u jednu lekciju ili nastavnu jedinicu, što potiče djecu da stvarno razmišljaju.
Ovaj je članak dio četverotjednih praktičnih STEM aktivnosti namijenjenih djeci. Pregledajte njihovo mrežno mjesto (28-days) i pronađite popis odličnih STEM aktivnosti od nekog od naših omiljenih blogera.
Obrazovni standardi za STEM izazov „Jagoda“:
Prirodoslovlje: Učenici će biti sposobni prepoznati i označiti dijelove sadnice jagode. Povrh toga, tijekom sadnje i rasta promatrat će promjene u živim bićima tijekom vremena.
Tehnologija: Učenici će pomoću digitalnih kamera fotografirati svoju završnu konstrukciju, a zatim će iskoristiti isprintanu fotografiju kako bi razmotrili što je bilo dobro napravljeno, odnosno što još valja popraviti.
Tehnička kultura: Učenici će izgraditi konstrukcije od obnovljivih i dostupnih materijala kako bi zaštitili sadnicu jagode od napasnika i grabežljivaca.
Matematika: Učenici će izmjeriti dijelove sadnice jagode u početku i na završetku izazova; zapisat će i analizirati podatke.
Likovna kultura: Učenici će obojati kamenje prema različitim fazama rasta jagode kako bi ih iskoristili za biljne oznake u vrtu.
SAVJETI RODITELJU I UČITELJU
Imajte na umu ove savjete dok dovršavate STEM izazov „Jagoda“:
• Ostavite svakog dana određeno vrijeme za rad na aktivnostima. Pobrinite se da završite aktivnosti šest do osam tjedana prije završetka škole u roku preporučenu za sadnju jagoda u vašim zajednicama. Za neke je to u proljeće, a drugima u jesen. Vaš lokalni vrtni centar može vam najbolje pomoći odgovoriti na to pitanje.
• Kada radite u vrtu s velikim skupinama djece, dodatne ruke odraslih uvijek su dobrodošle. Uputite pozive i roditeljima volonterima da pripomognu. Ako ste, pak, sami, razmislite o tome da aktivnost poput mjerenja obavite izvan vrtne površine, a da male skupine od petero do šestero djece dovedete u vrt za vrijeme sadnje.
• Jednako kao i kod ostalih zadaća, ako je potrebno pomognite djeci da shvate upute, ali ih pustite da dovrše aktivnost samostalno ili s partnerom. Nemojte to činiti za njih.
• Ohrabrite svako dijete da primijeni svoje znanje i kreativnost u obavljanju zadaće. Veličajte i pohvalite tehnike koje pridonose rješenju problema i pozitivna nastojanja.
• I, najviše od svega, uživajte za vrijeme učenja s djecom u vrtu.
Za više informacija o uzgoju jagoda kliknite ovdje: (growing strawberries ).
1. DAN STEM izazova „Jagoda“
Matematika: Učenici će motriti i bilježiti podatke o suncu. Zapisivat će i analizirati podatke kako bi odredili je li površina odabrana za vrt osunčana i pogodna za uzgoj jagoda.
Rješavanje problema, Razumijevanje vremena, Zbrajanje, Vrijeme i promjene sunčeve svjetlosti
U ovoj aktivnosti učenici bilježe razinu sunčeve svjetlosti na papiru rasprostrtom iznad moguće vrtne površine. Budući da jagode trebaju punu sunčevu svjetlost (8 sati ili više), te će informacije predskazati uspješnu berbu. To može biti obavljeno s cijelim razredom, manjom skupinom ili pojedinačno. Učenici možda neće biti prisutni na svim zadanim satovima, pa učitelj ili roditelj volonter mogu pomoći u prikupljanju podataka za razdoblja prije i poslije škole.
Potrebni materijali:
- Papir (Paper) ili dnevnik o suncu
- Olovka (Pencil)
- Papir u bojama za crtanje i modeliranje (Construction Paper)
Upute:
1. Odaberite površinu za vaš vrt.
2. Stavite komad papira na tu površinu i pritisnite ga kamenom da ne bude otpuhan.
3. Obiđite površinu tijekom dana i upišite SUNCE ako sunčeva svjetlost obasjava papir.
*To je odličan način za zaposlene roditelje da navrate navečer i pripomognu u učionici (zapravo, izvan učionice)!
Učiteljeve zabilješke:
Iskoristite novine ili internet kako biste izračunali najraniju i najkasniju mogućnost za sunčevu svjetlost. Podatci moraju biti u okviru tih graničnih vremena.
Ovisno o trajanju nastave, možete također započeti sa sastavnicom jagoda - umjetnost na kamenu u Prvom danu.
Više o školskim vrtovima: school gardens .
2. DAN
Razmotrite ukratko rezultate o promatranju sunca. Je li površina koju ste odabrali savršena za uzgoj jagoda? Objasnite im zatim da će naučiti više o sadnici jagode u toj lekciji iz prirodoslovlja.
Prirodoslovlje: Učenici će biti sposobni prepoznati i označiti dijelove sadnice jagode. Povrh toga, tijekom sadnje i rasta promatrat će promjene u živim bićima tijekom vremena.
Potrebni materijali:
- Sadnica jagode (Strawberry Plant)
- Papir za skiciranje (Sketch paper)
- Olovka (Pencil)
- Ravnalo (Ruler)
Osigurajte sadnicu jagode za svako dijete ili manju skupinu radi promatranja. Pokažite im kako pažljivo izvaditi sadnicu iz posude (okrenite posudu i lagano je tapkajte po dnu; ne vucite biljku za stabljiku ili lišće kako biste je izvadili).
Potaknite djecu da nacrtaju listove onako kako ih vide. Neka zabilježe veličinu, oblik i broj dijelova na biljci. Mnogi znanstvenici skiciraju svoja promatranja za znanstvene časopise.
3. i 4. DAN
Tehnička i/ili Likovna kultura: Učenici će izgraditi konstrukcije od obnovljivih i dostupnih materijala kako bi zaštitili sadnicu jagode od napasnika i grabežljivaca.
Puževi balavci, vjeverice, američke prugaste vjeverice i ptice vole gricnuti jagode čak i prije negoli dozriju. Ovaj STEM izazov potaknut će djecu da izgrade konstrukciju koja će zaštiti njihove sadnice, dopuštajući istodobno suncu i kiši da dospiju do biljaka.
3. DAN – djeca donose odluku o materijalima i skiciraju svoje zamisli
Ako ste učitelj usko vezan uz učionicu, možete zamoliti obitelji učenika da doniraju jedan ili više predmeta za ovaj STEM izazov. Pobrinite se da roditelji imaju jedan do dva tjedna vremena prije same aktivnosti kako bi mogli kupiti i poslati nabavljeno.
Kako biste proračun za ovu STEM aktivnost učinili prihvatljivim, razmotrite partnerstvo s lokalnom poljodjeljskom organizacijom, poljoprivrednom zajednicom ili poljoprivrednikom. Možda će biti spremni donirati sadnice jagoda i ostalo ili vas informirati o najboljim lokalnim cijenama.
Materijali koji vam „mogu“ trebati:
Šest svežnjeva sadnica jagoda
Samoljepiva (soboslikarska) traka
Plastične mreže za zaštitu biljaka
Pištolj za ljepilo i štapići za ljepilo
Ljepljiva traka
Alat
Papirnati ručnici (u rolama)
Uzice
Vrtni crni plastični pokrivač
Ravni štapići (oko 30 cm dužine)
Metalne mreže
Prazne (oprane) posude za mlijeko
Žica ili uže
Neiskorišteni štapići za miješanje boja
Deset dolara na poklon kartici za lokalni vrtni centar
Nakon što su odabrani materijali, neka djeca skiciraju svoje zamisli.
Sjetite se priupitati sebe:
- Omogućuje li moje oblikovanje vrta sadnicama dostupnost sunčeva svjetla? Da ili ne?
- Omogućuje li i dovoljno prostora za rast? Da ili ne?
- Dopušta li sunčevoj svjetlosti i kiši da dospiju do biljke? Da ili ne?
- Štiti li biljku od napasnika i grabežljivaca? Da ili ne?
4. DAN – projekti su napravljeni
Ostavite djeci dovoljno vremena da dovrše konstrukciju.
5. DAN – posadite i zalijte svoje sadnice jagoda
Neka svaka skupina djece sadi za sebe i složi konstrukciju iznad sadnice. Također, neka svaka skupina načini digitalnu fotografiju svoje sadnice jagode i konstrukcije iznad.
*Ako „jagodno“ kamenje nije obojano, dovršite to u 5. danu.
Likovna kultura: Učenici će obojiti kamenje prema različitim fazama rasta jagode kako bi ih iskoristili za biljne oznake u vrtu.
Potrebni materijali:
- Čisto kamenje (stones)
- Crvena, žuta, bijela i zelena akrilna boja (Red, yellow, white , green)
- Kistovi za bojanje
- (Odrasli) Kristalno prozirna boja (Crystal Clear Paint).
Upute:
- Obojite kamenje prema različitim fazama rasta jagode: cvat, malena bijela bobica, zrela crvena jagoda. Pustite da se osuši.
- (Odrasli) – premažite kamenje prozirnom bojom.
OD 2. DO 7. TJEDNA STEM izazova „Jagoda“
Nastavite promatrati razvoj svojih jagoda.
Isprintajte fotografije konstrukcija i neka ih djeca zalijepe na papir. Potaknite ih da pišu o uspjehu svojih zamisli, o onome što su mogli popraviti, te kako bi to napravili drukčije sljedeći put.
Zalijevajte sadnice jagoda povremeno prema potrebi. Ovisno o klimi, mnogi će uzgajivači zalijevati sadnice svaki drugi dan ili svaka tri do četitri dana. Ako imate školski vrt, razmislite da se udružite s drugim razredom kako biste podijelili zadaću brige o vrtu.
Nadajmo se da ćete u roku od mjesec dana vidjeti cvatnju i jagode!
Ovaj je post preuzet s mrežnog mjesta Left Brain Craft Brain (28 Days of Hands-On STEM Activities). Nećete moći povjerovati kakve su sve fenomenalne ideje prikupljene u nizu postova ondje. Vidi više: ourwhimsicaldays.com
Autorica:
Amanda Boyarshinov, američka je učiteljica, autorica i majka troje djece “s mnoštvom iskustva u ranome predškolskom obrazovanju”.
Izvor: