Hvala Vam što svoje učenike svakodnevno nadahnjujete, pokrećete njihovu maštu i usađujete u njih ljubav prema učenju!
U videočestitci čujete glasove sedmero učenica i učenika koji predstavljaju glasove svih naših malih velikih ljudi, kojima učiteljice i učitelji svakodnevno otvaraju vrata svijeta.
Poruka koju učiteljice i učitelji trebaju čuti, i to ne samo jednom godišnje, na Svjetski dan učitelja, 5. listopada, već tijekom čitave godine, jest pozitivna poruka koja nedvosmisleno daje podršku i izražava poštovanje učiteljskoj struci, naglašava vrijednost i važnost učiteljskog poziva kao najvažnijeg čimbenika u vođenju i oblikovanju odgojnog i obrazovnog procesa. Ne postoji škola i sustav koji je bolji ili važniji od svojih učitelja. Učitelji svakoga dana otvaraju vrata svijeta kroz koja učenici ulaze. Što će uzeti iz tog svijeta u mnogočemu ovisi od svakog učenika ponaosob, ali i o znanju, vještinama, kreativnosti, entuzijazmu, energiji, znatiželji i strpljenu samih učitelja. Ovisi i o tome koliko su i sami učitelji spremni naučiti od svojih učenika. Koliko ih žele čuti i uvažiti. Učenje je uvijek dvosmjerno putovanje. Učimo obostrano i zajedno.
Razgovarajući s učenicima kao i s odraslima koji se prisjećaju svojeg školovanja, učitelji zauzimaju važno mjesto, nezaobilazna su figura u njihovom odrastanju i školovanju. Učitelji poučavaju, otkrivaju nove svjetove, pokreću, motiviraju, podržavaju, razumiju.
Koncept i ideja videočestitke temelji se na dramsko-pedagoškoj igri «Loptica govori». Ova se igra često koristi u radu s grupama kao uvodna vježba propitivanja emocija te otkriva koje emocije članovi grupe poznaju i kada se određene emocije javljaju. Pritom ova vježba otvara dijalog o različitosti i bogatstvu emocija, na koji ih način prepoznajemo, kako ih pokazujemo i koliko ih dijelimo s drugima. U izvornom obliku učenici se međusobno dodavaju loptom na način da prvi učenik ili učenica postavi početak izjavne rečenice. Na primjer, „Sretan sam kad...“ pa zatim doda/ baci loptu drugom učeniku ili učenici, koja uhvati loptu te završi započetu rečenicu svojim riječima/ mislima (npr. «...napravim nešto lijepo i svi me pohvale!»). Zatim, taj drugi učenik ili učenica zadaje novu emociju i početak rečenice (npr. «Tužan sam kad…») te baca loptu nekom trećem učeniku ili učenici, koji nadopunjava rečenicu . No, ova dramska igra može se prilagoditi različitim zadacima pa umjesto emocija možemo postavljati različite izazove i propitivati ih u krug, od, na primjer, prepoznavanja likova iz književnih djela do matematičkih računskih operacija.
Upravo na tom tragu dramske igre koja je u svojoj osnovi interaktivna, zanimljiva, zabavna i inkluzivna (IZZI), igrajući se s lopticom, učenici stvaraju univerzalnu poruku, nadopunjujući početne rečenice, a odgovarajući na pitanje „Zašto su nam učitelji važni?“.
Videočestitka se naslanja na seriju članaka o dramskim igrama u nastavi koje potražite na sljedećim poveznicama:
https://www.profil-klett.hr/podignite-energiju-razreda
https://www.profil-klett.hr/vjezbe-i-igre-pamcenja-imena-i-koncentracije
https://www.profil-klett.hr/veseo-i-kreativan-pocetak-skolske-godine
Pri stvaranju videočestitke za učiteljice i učitelje, posebno hvala:
Mark Đorđeviću, učeniku 2. razreda
Miji Bartolec i Vilimu Žugecu, učenicima 4. razreda
Tomi Sikavici, učeniku 5. razreda
Paoli Đorđević, učenici 6. razreda
Lukasu Denkovskom i Mirjam Vedriš, učenicima 7. razreda
Osnovnoj školi Rapska i ravnateljici Dijani Kozarić.