Učenje širom otvorenih očiju - Poreč | Profil Klett

12. lipanj 2023.

Učenje širom otvorenih očiju - Poreč

avatar
Autor: Vesna Stipić

Bliži se kraj četvrtog razreda, važan i poseban po mnogo čemu, a naročito po dugom planiranju, dogovaranju i osmišljavanju  sadržaja kako provesti najboljih pet dana – pet dana Škole u prirodi.

Ponekad, jedina misao u glavama desetogodišnjaka pri dolasku u školu. S njome se ujutro bude i uvečer liježu. Tko bi im mogao oduzeti tu čar iščekivanja, druženja, samostalnosti i učenja u okruženju sunca, mora i planina?

Pitanja je bezbroj, svakodnevna su, ponekad neočekivana za vrijeme matematike, a odgovori moraju biti mudri, izrečeni strpljivo i pažljivo. Najčešća rečenica koju sam izgovarala bila je: “ Sve ćemo se dogovoriti. “

Tako i s roditeljima na roditeljskom sastanku. Sve je uoči puta teklo glatko i bezbrižno. Nastavilo se i sljedećih pet dana.

 

1. dan

Stigao je i taj ponedjeljak, nakon dana kiše, sunčan i topao. Ispred škole se skupilo 150 učenika sa svojim roditeljima i 29 samo mojih plavih šilterica. Poneki koferi veći  od njih samih, ali osmijesi postojani i iskreni. Spremni! Putujemo autobusom uz kraća stajanja kroz četiri županije i stižemo u Pulu. Putem pjevamo, smijemo se i spavamo. Upoznajemo grad Pulu, kulturni centar Istre još od rimskoga doba te Arenu, Slavoluk Sergijevaca, Augustov hram i Forum. Nastavljamo do Poreča, našeg konačnog odredišta i smještamo se po sobama po već unaprijed dogovorenom rasporedu. Toliko smo prošli u jednome danu, a još nije kraj. Slijedi kupanac na hotelskim bazenima, mazanje kremicama, špricanje, tobogani, vriska i uživancija. Večera izvrsna! Švedski stol – ma, daj! I vrhunac – večernja događanja u disku pjevanjem karaoka i ples s balonima.

2. dan

Nakon ranijeg buđenja i doručka, slijedi kratka vožnja do mjesta Nova Vas gdje, uz stručno vodstvo i zanimljivu priču,  posjećujemo jamu Baredine. Ova jama riznica je stalagmita i stalaktita, podzemnih skulptura realiziranih stoljećima strpljivim radom vode. Tako su nastale čudesne sigaste forme od kojih se posebno ističu desetak metara dugačke visoke zavjese, vrlo realističan kip Bogorodice, tijelo pastirice Milke, kosi toranj iz Pise, snješko - lučonoša koji je postao i zaštitnim znakom ove spilje. Zanimljivost ovog pustolovnog pothvata je i susret s podzemnim živim svijetom: čovječjom ribicom, endemom šireg područja dinarskog krša.

 Nakon obilaska, prošetali smo Porečom i posjetili Eufrazijevu baziliku, simbol grada, jedan od najljepših sačuvanih spomenika rane bizantske umjetnosti na Sredozemlju. Godine 1997. UNESCO ju je proglasio Svjetskom kulturnom baštinom. Slijedio je ručak i ispunjavanje dnevnika, druženje i zajedničko čitanje. Istražujemo, saznajemo, zapisujemo…

Srećom, sunce nas je pratilo pa ponavljamo aktivnosti uz bazen, a neki i u moru.

Večernja događanja vezana su uz posebne i neobične kreacije frizura.

3. dan

Nestrpljivo buđenje i prije alarma. Danas nas nakon ranog doručka čeka odlazak do Fažane gdje ćemo brodom doći do Nacionalnog parka Brijuni. Obilazak započinje na istočnoj strani otoka, u centralnoj brijunskoj luci, gdje nas dočekuju stručni turistički vodiči koji su na raspolaganju za sva pitanja i dodatne informacije. Prvi dio izleta osmišljen je kao jednosatna vožnja turističkim vlakićem, uz obalu, do sjevera otoka gdje je smješten Safari park. Na putu, izletnici imaju prilike vidjeti golf terene, kaštel i stare gospodarske zgrade sagrađene početkom 20. stoljeća u doba austrijske obitelji Kupelwieser. Na otočnom kamenu mogu se vidjeti otisci stopa dinosaura pa je ovaj lokalitet paleontološki posebno zanimljiv. Zbirke koje čuvaju brijunski muzeji otvaraju stranice arheoloških i kulturno-povijesnih zanimljivosti, a tu su i kopije fresaka i glagoljaških natpisa.

Vraćamo se do Fažane na ručak i kratak odmor. Poslijepodne je predviđeno za rješavanje dnevnika, odabira najfotografije, pričanja viceva, kupanje, smijeh, druženje.

Večer provodimo uz Pidžama party i igre iznenađenja.

4. dan

Današnji dan započinje jutarnjom tjelovježbom uz more. Toplo sunce i morski zrak potiču nas na aktivnosti i kretanje. Skupljamo snagu za uzbuđenja koja su najavljena za danas.

Slijedi odlazak do Funtane gdje ćemo posjetiti i zabaviti se u Dino parku – zabavnom parku koji se ističe svojom jedinstvenošću i neobičnim karakterom. U sjenovitom okruženju čekale su nas uzbudljive atrakcije, adrenalinske vožnje, pokretni dinosauri, spektakularni Show-program „uživo“. Puno zabave i uzbuđenja bilo je na  avanturističkim vožnjama u „TORTUGA“ piratskom brodu, kao i na „DRAGON COASTER“, „TWISTER FLY“, „SAFARI BUS“ i „FLINTSTONE RIDE“ koji su prikladni za sve dobne skupine. Na kružnim stazama duljine 1.5 km koje vode kroz „GONDWANA“ i dolinu kostura „PANGEA“ nalazi se 80 vjernih replika prvobitnih divova, koji su izražajno integrirani u prapovijesni krajolik.

„Učiteljice, ovo je top!!!“, vikali su s vožnji i pozivali me k sebi. Kada sam pristala s njima zavrtjeti se na „SKY RAFTU“ , „ izula sam ih cipela“ i ohrabrila i one bojažljive na vožnju te ostavila prekrasne uspomene za cijeli život.

Poslijepodne nimalo mirnije. Slikamo na obali mora i organiziramo morsku izložbu. Rješavamo zadatke o moru, uz more i u moru. Bilježimo nadimke koje smo osmislili.

Večer je predviđena za svakoga tko želi sudjelovati na talent showu. Bilo je pjesme, glume, plesa, tehniciranja, slikanja, poziranja i mnogih drugih talenata.

Pokažimo sve jer sutra je zadnji dan.

5. dan

Došao je i taj dan. Spremamo kofere pitajući se kako je to mama s lakoćom spremila. Iz soba se čuje: „Učiteeeeeeeljice!!!“

I do zadnjeg trenutka spremni za akciju odlazimo na jutarnju tjelovježbu. Svaki pokret pamtit ćemo cijeli život. Svaka zraka sunca priča svoju priču i mami nam osmijeh na lice.

Treba se vratiti, ali još samo malo. Stajemo u Fužinama, malom mjestu Gorskog kotara, na vožnju turističkim vlakićem Fužine Express oko jezera Bajer. Slijedi posjet kaubojskom selu City of Roswell – selu napravljenom za potrebe snimanja filma o Indijanskom poglavici iz plemena Apača – Winnetou. Roswell nudi sve ono što su osvajači Divljeg Zapada morali imati – veliku željezničku drvenu konstrukciju koja pokazuje kako je Roswell uopće i naseljen. Na brdašcu su kapelica, klupe i groblje. U gradu je kovačnica, pojilo za konje i štala, banka, saloon, pivovara, kineska praonica rublja, ured za poštu i telegraf, agencija za nekretnine, trgovina, toranj za vodu, mala pilana, javna kupaonica, zanimljiva kuća u kojoj vladaju Fat Betty i Sweet Dolly, a tu je, naravno, i šerifov ured.

Doživljaja mnogo, dojmova bezbroj. Vraćamo se pred školu u večernjim satima gdje nas čekaju znatiželjni i nestrpljivi roditelji. Žele čuti sve i odmah! A mi smo umorni i sretni, ispunjeni brojnim  osjećajima o kojima smo nismo mogli ni sanjati. Razmišljamo o najklopi, najmjestu, najsnu, najbuđenju, najstrahu…

 I zaboravila sam – mobiteli. Roditeljima smo se javljali jednom dnevno, često ni za to nije bilo vremena. Pokušali smo sve trenutke promatrati širom otvorenih očiju, disati punim plućima, prihvaćati sve što nam se nudi raširenih ruku i otvorena srca ispunjena ljubavlju prema ljepotama jedine nam i najdraže Hrvatske !

Ovaj suživot 24 sata učiteljice i učenika ostavlja neizbrisive i potrebne tragove u životu učenika, otvara im nove vidike kojima treba težiti  i podiže granice njihovih svjetova.

 

 

 

Dok lipa cvate, brojimo sate :sve je bliže kraj…

A lijevom nogom već smo u zbogom, adio i goodbay!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

U znaku ljubavi

Ususret Danu zaljubljenih učiteljica Dubravka Namjesnik podijelila je s nama članak u kojemu prenosi svoje iskustvo i ljubav prema radu s učenicima. Pročitajte odlične ideje za integrirani dan povodom Valentinova i zabavite se sa svojim učenicima.

Razumijem li što čitam? – 7 ključeva čitanja s razumijevanjem

Svakodnevno se suočavamo s činjenicom koliko je čitanje temeljna vještina koja je neizbježna u svim područjima života. Bez visoke razine čitalačke pismenosti, za svakog učenika nije moguće postići uspjeh u školi niti se obrazovati i usavršiti u bilo kojem profesionalnom području. U procesu razvijanja čitalačke pismenosti, uz strategije razumijevanja pročitanog, postoji i šest glavnih ključeva odnosno tehnika koje nam mogu dodatno pomoći u razumijevanju pročitanog teksta.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Lana Lončar, Radmila Pešut, Željka Rossi, Maja Križman Roškar
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković