Uzmemo li u obzir ulogu koju bi tehnologija trebala odigrati u projektnom učenju, učiteljima bi morale biti jasne temeljne funkcije učenja kojima će poslužiti tehnološki alati. Umjesto formiranja projekta oko najnovijih ili najvećih gadgeta, učiteljima je bolje početi sa školskim sadržajem i vještinama za 21. stoljeće koje žele da učenici razumiju i primjenjuju. Tek tada će biti spremni razmotriti tehnološke alate koji će učenicima omogućiti ispunjavanje tih ciljeva.
Brojni primjeri pokazuju da su tehnološki alati produbili učenje, omogućujući učenicima da analiziraju informacije, stvaraju i dijele izvorne sadržaje ili da ostvare druge projektne rezultate koje bi bez tih alata bilo teško postići.
Za učitelje to znači postaviti ključna pitanja prigodom planiranja izvedbe projekta: Jesu li učenici kao sudionici potencijalno spremni pridonositi projektu u različitom vremenu ili s različitih mjesta? Ako jesu, Wiki nudi dobar odabir za organiziranje sadržaja kojeg su u različitim vremenima pridodali brojni korisnici. Online kalendar koji se dijeli pomoći će članovima tima da se pridržavaju vremenskih rokova i budu odgovorni jedni prema drugima, iako se svakodnevno ne susreću licem u lice.
Hoće li se učenici savjetovati sa stručnjacima za sadržaj izvan njihove škole? Skype in the Classroom omogućuje učenicima da putem videokonferencije razmijene iskustva s drugim ljudima sa svih strana svijeta. Taj jednostavan za rukovanje alat otklanja zemljopisne prepreke i gradi temelj za međukulturnu komunikaciju.
Hoće li se učenici koristiti modelom radionica za pisce ili ponavljanjem slijeda idejnog projekta kao dijela projekta? Alati namijenjeni skupnom radu Google Aps for Education ili Microsoftov SkyDrive kao i Office Web Apps omogućuju korisnicima da spreme svoj rad u oblak. To znači da učenici mogu razmjenjivati povratne informacije i pratiti izmjene na dijeljenim dokumentima. Projekti 21. stoljeća često stavljaju učenike u ulogu inovatora, izazivajući ih da kreativno razmišljaju o rješenjima. Tu bi tehnologija, također, trebala poslužiti ključnim ciljevima učenja.
Učenici će možda željeti iskušati, primjerice, Skitch kako bi virtualno dijelili “skice na salveti” svojih još neobrađenih ideja. Ako su verbalno skloniji “brainstormingu”, mogu isprobati Wallwisher za postavljanje virtualnih “ljepljivih zabilješki” na kojima su sažete njihove kreativne sugestije. Uostalom, zašto se ne bi “brainstormirali” kao grupa? Neki učenici susprežu svoju kreativnost zbog straha od kritike svojih vršnjaka ako im se vlastite zamisli učine previše “divlje” ili odstupaju od uobičajenih.
Tehnologija stvara sigurno mjesto za oslobođenje mašte.
Poslije će u projektu biti dosta vremena za vrjednovanje i ispitivanje ideja, i odbacivanje onih koje nisu praktične. Što više ideja tijekom brainstorminga, tim bolje.
Tijekom istraživanja može se ukazati potreba za terenskim radom. To je prigoda učenicima da se posluže mobilnim uređajima za bilježenje promatranja ili prikupljanje digitalnih podataka. Kada dođe vrijeme da učenici ponude jedni drugima kritičke povratne informacije – drugi bitni dio ciklusa učenja u projektnom učenju – može se uporabiti širok raspon tehnološkog oruđa. Učenici mogu posegnuti za alatima poput VoiceThreada za snimanje kratkih audio kritika rada svakog od njih u fazi nacrta dok još uvijek ima vremena za preradu i popravljanje. Učitelji mogu preslušati snimljene materijale kako bi bili sigurni da učenici razumiju što znači biti prijatelj koji je kritičan.
Puko obilje tehnoloških alata i mobilnih uređaja može izgledati zastrašujuće, a zapravo nema potrebe pretrpavati projekt tehnologijom. Usredotočite se samo na bitne funkcije učenja i nemojte očekivati da ćete biti stručnjak za svaki novi alat koji se pojavi. Budite selektivni ali također spremni podržati sugestije učenika koji im alat može pomoći u ispunjavanju njihovih projektnih ciljeva. Prije nego započenete novi projekt mogli biste saznati od učenika kojim tehnološkim alatima već znaju rukovati. Ukoliko imate perspektivne filmaše, sposobne razvijače aplikacija ili aktivne blogere u grupi, iskoristite njihovu stručnost za vođenje projektnih timova.
Učitelji koji žele proširiti svoje poznavanje tehnologije mogu primijeniti isti pristup koji je bio dobar za učenike na projektu: Učite djelujući.
Kao dio svojeg stručnog učenja, pozabavite se s nekoliko Web 2.0 alata koji su novi za vas. Vidite koji vam od njih dostavlja funkcije učenja bez kojih ne biste željeli biti.
Evo samo nekoliko primjera:
• Iskoristite Twitter hashtag #pblchat da se povežete s drugim učiteljima uključenim u projektno učenje. Tjedno se razgovara svakog utorka glede specifičnih tema projektnog učenja. Tweetove također možete tagirati i s #pblchat svaki put kad god se želite povezati sa stalno rastućom zajednicom uključenih u projektno učenje na Twitterverseu.
• QuadBlogging je mrežno mjesto koje vam omogućuje povezivanje s troje drugih učitelja diljem svijeta tako da će vaši učenici za svoje online izdavanje imati izvornu publiku koja ih razumije. Osmišljen od stručnjaka za obrazovanje iz Velike Britanije, već u prvoj godini svojeg postojanja QuadBlogging je postao pravom internetskom senzacijom povezujući oko 100 tisuća učenika iz 40 zemalja.
• Edmodo, mrežno mjesto za obrazovanje na društvenim mrežama, ima aktivnu zajednicu projektnog učenja gdje učitelji međusobno dijele resurse i ideje, povezuju se sa svojim kolegama i pribavljaju povratne informacije o učeničkim radovima. Prijavite se za slobodni učiteljski korisnički račun, a zatim se pridružite zajednici projektnog učenja.
Izvor:
http://www.p21.org/news-events/p21blog/