Prvi Erasmus+ KA1 za nastavno osoblje Osnovne škole Davorina Trstenjaka, Hrvatska Kostajnica | Profil Klett

06. veljača 2023.

Prvi Erasmus+ KA1 za nastavno osoblje Osnovne škole Davorina Trstenjaka, Hrvatska Kostajnica

avatar
Autor:

Tekst napisali: učiteljica Lidija Prpić i učitelj Mile Perković

Prva od dvije edukacije bila je Metoda obrnute učionice, a održavala se u Španjolskoj, u gradu Huelva; obrazovni centar Inercia Digital S.L., u periodu od 27. lipnja do 1. srpnja 2022. godine.

Prvu skupinu su činile dvije učiteljice razredne nastave i tri nastavnice. Upravo se organizacija edukacije, od strane Inercia Digital S.L., pokazala izrazito profesionalnom i primjerenom učiteljima i nastavnicima.

Tijekom edukacija u Republici Hrvatskoj susretali smo se s pojmom obrnute učionice, a ova je edukacija u potpunosti rasvijetlila metodologiju, jer smo je primijenili na konkretnom primjeru te kreirali nastavni materijal. Navedenom metodom učenicima kreiramo digitalni sadržaj za obradu dijela nove nastavne jedinice, zatim učenici samostalno ili suradnički ostvaruju zadano te su spremni za daljnju obradu i zadatke. Pripremljeni zadatci prethode neposrednome radu s učiteljem. Metoda obrnute učionice može se primjenjivati i pri istraživačkome radu te ponavljanju sadržaja.

Ono što je izrazito značajno za vrijeme u kojemu se nalazimo, a to je vrijeme pandemije te vrijeme u kojemu je izražena potreba očuvanja okoliša više nego ikada prije, osvijestile smo važnost digitalne suradnje s učenicima i digitalne obrade nastavnih sadržaja. Na taj način ubrzavamo stjecanje vještina i znanja učenika te štedimo određene resurse, kao što je papir, transport i vrijeme.

Također omogućavamo učenicima razvijanje sposobnosti i vještine samoučenja što je iznimno važno za daljnje školovanje.

Slijedeći i ciljeve vezane za učenje izvan edukacijskoga centra: promicanje vrijednosti uključivosti i raznolikosti, tolerancije i demokratskog sudjelovanja širenjem znanja o zajedničkoj europskoj baštini i raznolikosti podupiranjem razvoja mreža unutar struke u cijeloj Europi, obišli smo značajne lokacije u gradu Huelva i okolici poput El Rompida, naselja nastalog u 16. stoljeću na obali Atlantskog oceana, La Rabide, mjesta s kojega je Kristofor Kolumbo krenuo u osvajanje Novoga svijeta. Skupina je posjetila i spomenik Kristoforu Kolumbu na glavnome trgu grada Huelve, impresivno arhitektonsko zdanje pod nazivom Casa Colon, Sveučilišni kampus Huelva, čuvenu katedralu Giralda, treću po veličini u svijetu, u Sevilli, veličanstveni Španjolski trg u glavnome gradu Andaluzije kao i kraljevsku palaču Alcázar i brojna druga povijesna i zanimljiva mjesta. Dio tih lokacija obišli smo sa skupinom polaznika iz Republike Njemačke.

Od 28. studenog do 2. prosinca 2022. održan je drugi dio projekta. Također u španjolskome gradu Huelva održan je projekt Sigurnost i osiguranje na Internetu za učitelje (Safety and Security on the Internet for Teachers. ) Zajedno s kolegama iz Italije i Njemačke upoznati smo s razvojem digitalnih vještina te kompetencija i vještina u područjima koja su usmjerena na budućnost, ali i stvarnost u kojoj moramo na siguran način odgovoriti na izazove s kojima se globalno suočavamo.

Tijekom edukacije također su organizirane posjete Sveučilišnom kampusu i znamenitostima gradu Huelva, i okolici.

 

Upravo program Erasmus+ jedan je od najvidljivijih uspješnih inicijativa Europske unije koji nam je ponudio upoznavanje najboljih primjera nastavne prakse u europskim zemljama.

Ovakav oblik edukacije omogućuje učiteljima osobni i profesionalni razvoj na višoj razini od uobičajene te smo iznimno zadovoljni i zahvalni za sudjelovanje.

Zahvaljujemo se našoj ravnateljici Medini Omerović Pužar i voditeljici europskih projekata Valentini Bertina na uloženom trudu i ustrajnosti za ostvarenje ciljeva naših prvih koraka u Erasmus+ projektima.

Zahvaljujemo izuzetnom mladom timu Inercia Digital u Huelvi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Uloga tehnologije u projektnom učenju

Uzmemo li u obzir ulogu koju bi tehnologija trebala odigrati u projektnom učenju, učiteljima bi morale biti jasne temeljne funkcije učenja kojima će poslužiti tehnološki alati. Umjesto formiranja projekta oko najnovijih ili najvećih gadgeta, učiteljima je bolje početi sa školskim sadržajem i vještinama za 21. stoljeće koje žele da učenici razumiju i primjenjuju. Tek tada će biti spremni razmotriti tehnološke alate koji će učenicima omogućiti ispunjavanje tih ciljeva.  
 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja