Upoznajte "kul" izraze u edukaciji | Profil Klett

25. travanj 2017.

Upoznajte "kul" izraze u edukaciji

Autor: Damir Tadić

 

Na blogu Elesapiens Learning & Fun, S.L, iza kojeg stoji španjolska tvrtka poznata u međunarodnim okvirima po stvaranju i integriranju edukacijskih izvora sa sadržajima IT zabave, osvanuo je nedavno članak, odnosno “završni glosar”, kako su ga nazvali, zajedno sa stručnim objašnjenjima. Namijenjen je učiteljima koji imaju poteškoća s razumijevanjem akronima i žargona proisteklih iz područja edukacijske inovacije kako se ne bi “osjećali malima i jadnima, mučeći se razumjeti tek polovicu akronima i žargona bez oslanjanja na Google”.

  • Koliko god “kul” i sjajno zvučao, STEM je zapravo akronim za prirodoslovlje, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku (Science, Technology, Engineering & Mathematics). Odnosi se na skupinu disciplina koje prakticiraju prirodoslovci i inženjeri, koje bi se trebale poučavati na obuhvatan i interdisciplinaran način. Nasreću, skorašnji dodatak “A” koji se odnosi na “umjetnosti” (Arts), preinačio je STEM u još sjajniji akronim: STEAM. Izgleda da je netko shvatio da prirodoslovci i inženjeri nisu jedina zanimanja na svijetu. Glazbenici, filmski snimatelji, umjetnici i pisci imaju također ključne uloge.
  • PBL. Projektno orijentirano učenje: metodologija usredotočena na prikazivanje stvarnih životnih problema koje bi učenici trebali rješiti. Učenicima se omogućava da nauče ideje i istodobno razviju izvjesne sposobnosti i kompetecije što je podjednako važno. PBL je prerušeni blagoslov. Iskoristite li tu mogućnost i zamolite svoje učenike da isplaniraju sustav koji će moći “spariti” vaše čarape ili odabrati najbolji mirovinski program, ne samo da će to iskustvo koristiti iskustvu njihova učenje, nego će pomoći i vama.
  • Obrnuto učenje (Flipped Learning). Metoda se sastoji od premještanja dijela procesa učenja izvan učionice, dok se vrijeme provedeno u učionici koristi za razvijanje složenijih kognitivnih procesa učenika. Obrnuto učenje zahtijeva manje međusobnog djelovanja između učitelja i svakog učenika. Izvan učionice učenici preuzimaju vašu ulogu, a tijekom sata u učionici dodjeljujete im zadaće. To je savršeno vrijeme za vas da se nakratko prepustite pospanosti. Znamo da na to čekate već stoljećima.
  • BYOD. To je “guba”. Kratica je za “donesite svoj vlastiti uređaj” (Bring Your Own Device). Učenike se poziva da donesu i uporabe svoje mobitele, tablete i računala u učionici tako da s njima mogu raditi u školi ali i doma. Budite pripravni riješiti probleme uz pomoć 20 različitih uređaja, što znači 20 operativnih sustava u rukama 20 viskomotiviranih klinaca.
  • Kreativno mišljenje (Design Thinking). Metodologija aktivne nastave i učenja koja služi stvaranju inovativnih ideja za rješavanje stvarnih potreba okoliša dok se razvijaju sposobnosti ili ključne kompetencije za 21. stoljeće. Slično je PBL-u ali služi još lijenijim učiteljima, koji prepuštaju svojim učenicima da potraže problem za riješiti.
  • Svjesnost (Mindfulness) Meditacija koja je u trendu: praksa za osposobljavanje kako se usredotočiti na ono što se događa sada i ovdje, ne dopuštajući uplitanje misli ili emocija. Općenito je poznato kao “obraćanje pozornosti” ali s natruhom budizma i marketinga. Svjesnost je savršeno rješenje za vaše učenike, posebice za pospane ili one koji neprestano zure kroz prozor.
  • MOOC. Akronim je za Massive Open Online Courses (“Masovne otvorene mrežne tečajeve”), što zvuči više “kul” nego jednostavno reći “mrežni tečajevi”. “Masovni otvoreni” podrazumijevaju da nema ograničenja u broju sudionika i, još važnije, svatko se može prijaviti neovisno o životnoj dobi. Da, čak i ti.
  • CLIL. Akronim za Content and Language Integrated Learning (“Integrirano učenje sadržaja i jezika”), primijenjeni je lingvistički pravac koji promiče ideju združenog učenja stranog jezika s drugim školskim predmetom. Upravo to prakticiraju međunarodne škole u nastavi, primjerice prirodoslovlje na španjolskom jeziku, tako da učenici nauče opći rječnik specifičnih izraza za taj predmet na drugom jeziku. Uskoro ćete ih čuti kako se razbacuju izrazima poput “tučak” i “sternocleidomastoid”. Kakva vizija, zar ne?
  • ELL/ESL. Ovo je važno! ELL i ESL su akronimi za English Language Learners (“Učenici engleskoga jezika”) i English as a Second Language (“Engleski kao drugi jezik”). ELL se odnosi na nastavne prakse iz obrazovnoga kurikuluma prilagođene neizvornim govornicima engleskoga jezika (koji su golema skupina u SAD-u). ESL je usmjeren na konkretne programe pomoći za učenje engleskog. Oba su u hvale vrijednoj misiji promicanja kongresnog zakona cilj kojega je omogućivanje svim učenicima da uspiju u školi.
  • AR/VR - Augmented Reality / Virtual Reality (“Proširena stvarnost” / Virtualna stvarnost”) posve su objašnjivi sami po sebi, no ako su vam potrebne definicije, mora da ste stvarno izgubljeni. Proširena stvarnost pridodaje stvarnosti računalno stvorene objekte, primjerice Pokemone. Strašna tehnologija! Dotle je virtualna stvarnost tehnologija koja nanovo stvara potpuno novu stvarnost, uključujući simulaciju vida i sluha. To je san svakog učitelja. Pokušajte samo to zamisliti! Više nećete morati odlaziti na sve one ekskurzije s čoporom tinejdžera.

 

Izvor:

https://www.elesapiens.com/blog/10-terms-to-keep-up-with-educational-innovation/

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Preporuke za čitanje u izolaciji

U ovo doba kad smo zbog opasnosti od koronavirusa mnogo kod kuće, brojni su nam umjetnici dali svoje „proizvodeˮ na raspolaganje i uvelike nam olakšali ove teške dane. Brojne filmove možemo pogledati besplatno, mnoge knjige možemo pročitati online, kazališne predstave na koje možda nismo uspjeli otići sad nam dolaze barem kroz ekran kompjutora. A šro čitati pitali smo našu stalnu suradnicu, učiteljicu njemačkoga jezika i prevoditeljicu Romanu Perečinec.

Važnost edukacije odgojno-obrazovnih djelatnika za pružanje prve pomoći

Budući da odgojno-obrazovni djelatnici, odnosno učitelji i profesori vrlo često nisu dovoljno educirani za pružanje prve pomoći učenicima u hitnim situacijama, odnosno kada im se dogodi nezgoda u školi, radionice na kojima mogu steći teoretska i praktična znanja vezana uz pružanje prve pomoći nužne su i izrazito korisne jer u školama nemamo zaposleno medicinsko osoblje koje bi moglo pravodobno i pravilno intervenirati i pomoći djeci, a vrlo često i spasiti im život.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vinković Marijan, Labaš Dragutin, Androlić Stjepan, Medved Željko
udzbenik
Pavlović, Srdelić
udzbenik
Ramiza Kurtović, Vladis Vujnović, Marija Šuveljak, Ivana Matić, Davor Horvatić