Uz nove ideje u novu školsku godinu! | Profil Klett

30. kolovoz 2018.

Uz nove ideje u novu školsku godinu!

Autor: Adrijana Leko

Jeste li ikada dijete zamolili za pomoć i pri tome nabrojali nekoliko aktivnosti koje ono treba napraviti da to ostvari? Je li dijete tada sve uradilo baš onako kako ste zamolili? Je li baš slijedilo sve etape i upute? 

Ako su odgovori DA, moramo čestitati, dijete nema problema s praćenjem uputa. Ako su odgovori NE, ne brinite, to je vještina koju možete izvježbati. Naravno, sve kroz igru i slične aktivnosti.

Učiteljice i učitelji u školama, posebno onih najmanjih đaka koji dolaze u školu u prve razrede sve se više susreću s ovim problemom. Zato je ovo jedna od vještina koju uvježbavaju sa svojim učenicima u razredu kroz igru, crtanje, bojanje ili slične aktivnosti. Ove aktivnosti su posebno važne jer osim konačnog cilja (razumijevanje i praćenje uputa) razvijaju i koncentraciju, pozornost te slušanje. Spomenimo i to da razumijevanje uputa pridonosi i razvoju razumijevanja pročitanog teksta te je u uskoj vezi s uspjehom. Ne smijemo razmišljati kako samo sedmogodišnjaci imaju ovih problema. Često se i u kasnijoj školskoj dobi pronalaze učenici koji praćenje uputa doživljavaju nebitnim, no zapravo nisu za to izvježbani.

Na raznim web stranicama može se pronaći mnoštvo aktivnosti, ovdje u nastavku preuzmite listić za igru u grupi i listić s nizom aktivnosti (za one malo starije). Ako imate volje pripremite im i potragu za blagom pri čemu u uputama morate ustrajati da sve korake odrađuju po redu.

Grupna igra

Zanimljiva igra za one koji znaju čitati. Listić u prilogu ispišite i izrežite na dijelove. Za ovu igru potrebno je onoliko članova u grupi koliko ima listića (naš primjer je za 10 sudionika). Ukoliko prilagođavate igru pazite koje dijelove izbacujete jer igra mora imati smisao i ostvariti cilj: međusobno slušanje i praćenje uputa. Svi sudionici igre sjede u krugu. Svatko dobije jedan listić kojeg pročita u tišini. Mora dobro paziti na sve što se događa kako bi znao odraditi svoj dio zadatka. Za ovu je igru bitno naglasiti da se ni prije ni tijekom igre ne razgovara. Nakon igre dopušteno je komentirati, objašnjavati i ukazivati na to što je eventualno bilo pogrešno kako bi se slične pogreške u narednim pokušajima izbjegle. Voditelj igre (roditelj, učitelj) započinje trčanjem u krug oko svih sudionika. Zatim svoj dio odradi onaj koji ima papirić na kojem piše: Nakon što netko optrči krug oko svih sudionika ustani i skoči tri puta. Nakon toga slijedi sudionik na čijem papiriću piše: Nakon što netko skoči tri puta, ustani i u sredini kruga zavrti se na peti. Na taj se način igra nastavlja sve dok ne dođe do zadnjeg sudionika. Igra je zanimljiva i zabavna za sve uzraste.

Listić s nizom aktivnosti

U nastavku preuzmite i listić za uzrast učenika razredne nastave (trebaju znati čitati), no sličan listić možete izraditi i sami za one malo starije. Cilj na listiću, kao i u grupnoj igri i pričama s bojanjem je pažljivo čitati i slijediti upute.

Nadamo se kako će vam navedene aktivnosti pomoći u vašim namjerama, bilo kao roditelju ili učitelju. Sve što trebate učiniti je isprobati ih i ukoliko je potrebno izoštriti dječja osjetila te pomoći vašem djetetu u razvoju ovih vještina potrebnih u svakodnevnom životu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nove ideje za pozitivno školsko ozračje

Stručni posjeti inozemnim školama u sklopu mnogobrojnih projekata koje Osnovna škola Jurja Dobrile iz Rovinja provodi unutar programa Erasmus+ pokazali su se vrlo uspješnima u osmišljavanju novih načina i metoda poučavanja učenika. Jedna od takvih svakako je i zornost u nastavi pa smo ove školske godine u sklopu projekta Dvije strane Gaussa, po uzoru na sjevernoeuropske škole, našim stepenicama dodijelili i vizualnu ulogu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege