Cjelovito učenje | Profil Klett

28. rujan 2016.

Cjelovito učenje

Autor: Maja Križman Roškar

Organizacija cjelovitog učenja u rukama je učitelja koji prate suvremene dosege u odgojno-obrazovnom radu, unose nove spoznaje u svakodnevne aktivnosti učenja s djecom, mijenjaju se u skladu s interesima i mogućnostima učenika, prepoznaju i uvažavaju njihove potrebe.

Djeca uče od rođenja, njihovo je učenje cjelovito, a ne rascjepkano po predmetnim područjima, ona uče kroz izravno neposredno iskustvo, tj. „iz prve ruke“, kroz igru i aktivnim sudjelovanjem u procesu učenja, u interakciji s drugom djecom i podržavajućim odraslima, tj. odraslima koji ih razumiju i uvažavaju.
prof. dr. sc. Edita Slunjski, Tragovima dječjih stopa, 2012.

 

 

U suvremenom okruženju u kojemu su djeca svakodnevno „bombardirana“ brojnim informacijama, koje zbog brzine i količine njihova pristizanja ne stignu kvalitetno obraditi i pohraniti, cjelovito je učenje neophodno kako bi se dijete pripremilo i ojačalo za kvalitetno i funkcionalno cjeloživotno učenje. 

 

Pristup učenju u kojemu su polazišta za učenje izolirana unutar jednog područja djetetova učenja, bez doticaja i poveznica sa svim ostalim područjima, spoznajama djeteta i njihovim funkcionalnim osnovama, napušta se i zamjenjuje onime usmjerenim na djetetovu urođenu potrebu da svijet vidi kao cjelinu i da nove spoznaje oblikuje unutar te cjeline koja će spiralno rasti jedino uz ovakav pristup učenju. 

 

Aktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja obuhvaća, između ostaloga, njegove istraživačke aktivnosti, prikupljanje podataka i baratanje njima, primjenu različitih oblika rada i strategija učenja, propitivanje, procjenu i samoprocjenu, vrednovanje i samovrednovanje, aktivnosti u kojima je omogućena refleksija i samorefleksija te mogućnost korigiranja faza aktivnosti kako bi u tako oblikovanom procesu došli do najviše razine učenja. 

 

Organizacija takvog učenja u rukama je učitelja koji prate suvremene dosege u odgojno-obrazovnom radu, unose nove spoznaje u svakodnevne aktivnosti učenja s djecom, mijenjaju se u skladu s interesima i mogućnostima učenika, prepoznaju i uvažavaju njihove potrebe, bez zadrške osuvremenjuju procese učenja, osnažuju i ohrabruju učenike za cjeloživotno učenje i s puno optimizma aktivno sudjeluju u promjenama koje će obrazovni sustav učiniti boljim za djecu i struku.  

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Suradničko učenje u nižim razredima osnovne škole

Pri planiranju svog rada učitelji ponekad požele mijenjati načine poučavanja. Želja za realizacijom dinamičnijega nastavnog sata nosi sa sobom promjene u poučavanju i stavljanje učenika u aktivniju ulogu u nastavnom procesu. Rad u skupinama rješenje je za takav nastavni sata, a za posljedicu ima usmjerenost učenika jednih prema drugima, jačanje prijateljstva i osjećaja odgovornosti prema izvršavanju zadatka, te poboljšanje komunikacije među članovima skupine i suradničko učenje.  

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

Komentari

Slika korisnika filip.josipovic6@skole.hr

fora
Slika korisnika Teodobosic2@gmail

Hr
Slika korisnika Teodobosic2@gmail

Hr
Slika korisnika božocurkovic

volim jako ninu i tinu a jeli vi volite ninui tinu
Slika korisnika nikola.tomic11@os-janjina.skole.hr

super