Cjelovito učenje | Profil Klett

28. rujan 2016.

Cjelovito učenje

Autor: Maja Križman Roškar

Organizacija cjelovitog učenja u rukama je učitelja koji prate suvremene dosege u odgojno-obrazovnom radu, unose nove spoznaje u svakodnevne aktivnosti učenja s djecom, mijenjaju se u skladu s interesima i mogućnostima učenika, prepoznaju i uvažavaju njihove potrebe.

Djeca uče od rođenja, njihovo je učenje cjelovito, a ne rascjepkano po predmetnim područjima, ona uče kroz izravno neposredno iskustvo, tj. „iz prve ruke“, kroz igru i aktivnim sudjelovanjem u procesu učenja, u interakciji s drugom djecom i podržavajućim odraslima, tj. odraslima koji ih razumiju i uvažavaju.
prof. dr. sc. Edita Slunjski, Tragovima dječjih stopa, 2012.

 

 

U suvremenom okruženju u kojemu su djeca svakodnevno „bombardirana“ brojnim informacijama, koje zbog brzine i količine njihova pristizanja ne stignu kvalitetno obraditi i pohraniti, cjelovito je učenje neophodno kako bi se dijete pripremilo i ojačalo za kvalitetno i funkcionalno cjeloživotno učenje. 

 

Pristup učenju u kojemu su polazišta za učenje izolirana unutar jednog područja djetetova učenja, bez doticaja i poveznica sa svim ostalim područjima, spoznajama djeteta i njihovim funkcionalnim osnovama, napušta se i zamjenjuje onime usmjerenim na djetetovu urođenu potrebu da svijet vidi kao cjelinu i da nove spoznaje oblikuje unutar te cjeline koja će spiralno rasti jedino uz ovakav pristup učenju. 

 

Aktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja obuhvaća, između ostaloga, njegove istraživačke aktivnosti, prikupljanje podataka i baratanje njima, primjenu različitih oblika rada i strategija učenja, propitivanje, procjenu i samoprocjenu, vrednovanje i samovrednovanje, aktivnosti u kojima je omogućena refleksija i samorefleksija te mogućnost korigiranja faza aktivnosti kako bi u tako oblikovanom procesu došli do najviše razine učenja. 

 

Organizacija takvog učenja u rukama je učitelja koji prate suvremene dosege u odgojno-obrazovnom radu, unose nove spoznaje u svakodnevne aktivnosti učenja s djecom, mijenjaju se u skladu s interesima i mogućnostima učenika, prepoznaju i uvažavaju njihove potrebe, bez zadrške osuvremenjuju procese učenja, osnažuju i ohrabruju učenike za cjeloživotno učenje i s puno optimizma aktivno sudjeluju u promjenama koje će obrazovni sustav učiniti boljim za djecu i struku.  

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

21.3. odjenite šarene čarape i podržite osobe s Down sindromom!

Iako se nekima od nas ponekad dogodi da nehotice odjenemo različite čarape, u utorak, prvog dana proljeća to možemo učiniti namjerno. 21. ožujka obilježavamo Dan sindroma Down i šarenim ćemo čarapama poručiti da se brinemo, da razumijemo i poštujemo prava osoba s Down sindromom. Odjenite i vi šarene čarape te se vedro, dobrodušno i s osmijehom na licu pridružite obilježavanju ovoga dana.

Kviz Nina i Tino održan diljem Hrvatske

Prvi kviz Nina i Tino održan je u srijedu, 17. 5. 2017. godine diljem Hrvatske. To je jedini učenički kviz dosad osmišljen prema principu cjelovitog učenja. Gotovo dvije tisuće učenika trećeg razreda marljivo je učilo čitavu školsku godinu kako bi svoje znanje provjerilo za vrijeme jednosatnog testa. Sve što su naučili iz svih predmeta učenici su morali primijeniti na interdisciplinarna pitanja iz kviza, a zadatci su ih toliko zaokupili da su ih s veseljem rješavali i za vrijeme odmora.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

Komentari

Slika korisnika filip.josipovic6@skole.hr

fora
Slika korisnika Teodobosic2@gmail

Hr
Slika korisnika Teodobosic2@gmail

Hr
Slika korisnika božocurkovic

volim jako ninu i tinu a jeli vi volite ninui tinu
Slika korisnika nikola.tomic11@os-janjina.skole.hr

super