Cjelovito učenje | Profil Klett

28. rujan 2016.

Cjelovito učenje

Autor: Maja Križman Roškar

Organizacija cjelovitog učenja u rukama je učitelja koji prate suvremene dosege u odgojno-obrazovnom radu, unose nove spoznaje u svakodnevne aktivnosti učenja s djecom, mijenjaju se u skladu s interesima i mogućnostima učenika, prepoznaju i uvažavaju njihove potrebe.

Djeca uče od rođenja, njihovo je učenje cjelovito, a ne rascjepkano po predmetnim područjima, ona uče kroz izravno neposredno iskustvo, tj. „iz prve ruke“, kroz igru i aktivnim sudjelovanjem u procesu učenja, u interakciji s drugom djecom i podržavajućim odraslima, tj. odraslima koji ih razumiju i uvažavaju.
prof. dr. sc. Edita Slunjski, Tragovima dječjih stopa, 2012.

 

 

U suvremenom okruženju u kojemu su djeca svakodnevno „bombardirana“ brojnim informacijama, koje zbog brzine i količine njihova pristizanja ne stignu kvalitetno obraditi i pohraniti, cjelovito je učenje neophodno kako bi se dijete pripremilo i ojačalo za kvalitetno i funkcionalno cjeloživotno učenje. 

 

Pristup učenju u kojemu su polazišta za učenje izolirana unutar jednog područja djetetova učenja, bez doticaja i poveznica sa svim ostalim područjima, spoznajama djeteta i njihovim funkcionalnim osnovama, napušta se i zamjenjuje onime usmjerenim na djetetovu urođenu potrebu da svijet vidi kao cjelinu i da nove spoznaje oblikuje unutar te cjeline koja će spiralno rasti jedino uz ovakav pristup učenju. 

 

Aktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja obuhvaća, između ostaloga, njegove istraživačke aktivnosti, prikupljanje podataka i baratanje njima, primjenu različitih oblika rada i strategija učenja, propitivanje, procjenu i samoprocjenu, vrednovanje i samovrednovanje, aktivnosti u kojima je omogućena refleksija i samorefleksija te mogućnost korigiranja faza aktivnosti kako bi u tako oblikovanom procesu došli do najviše razine učenja. 

 

Organizacija takvog učenja u rukama je učitelja koji prate suvremene dosege u odgojno-obrazovnom radu, unose nove spoznaje u svakodnevne aktivnosti učenja s djecom, mijenjaju se u skladu s interesima i mogućnostima učenika, prepoznaju i uvažavaju njihove potrebe, bez zadrške osuvremenjuju procese učenja, osnažuju i ohrabruju učenike za cjeloživotno učenje i s puno optimizma aktivno sudjeluju u promjenama koje će obrazovni sustav učiniti boljim za djecu i struku.  

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Veliki kviz Nina i Tino održan u 280 škola u Hrvatskoj!

Ove godine s Ninom i Tinom cjelovito su učili svi razredi od prvog do četvrtog. Svoje znanje provjerili su 17. svibnja na velikom kvizu, u kojem je sudjelovalo 7600 djece iz 280 hrvatskih škola sa 650 mentora. Vrijedni učenici zajedno sa svojim učiteljima mentorima pripremali su se uz pomoć radnih bilježnica Nina i Tino za veliki kviz koji spaja zabavu i znanje.

U galeriji vam donosimo smo djelić odlične atmosfere koja je vladala u Nina i Tino učionicama ove godine!

Rezultati prvog kviza Nina i Tino

Stigli su rezultati prvog hrvatskog kviza Nina i Tino nastalom prema principu cjelovitog učenja. Oko dvije tisuće trećaša iz 110 škola diljem Hrvatske učili su čitavu školsku godinu kako bi 17. svibnja svoje znanje mogli provjeriti na kvizu Nina i Tino. Zadaci su bili interdisciplinarni i obuhvaćali su gradivo svih predmeta, a učenici su trebali dobro mućnuti glavom kako bi našli točan odgovor. Svi od reda odlično su riješili kviz, ali ipak su neki bili najodličniji!

ESCAPE (CLASS) ROOM

Escape (class) room je tematski zadana misija, u kojoj u određenom vremenskom roku skupina učenika treba riješiti niz neobičnih zadataka, zagonetki, dekodirati kodove, otključati brave lokota…U učionici su skriveni predmeti, poruke, putokazi, slike koje treba pronaći. Rješavanjem zadataka otkrivaju se tragovi koji upućuju gdje dalje tražiti. Posljednji zadatak je vrhunac igre – njegovo rješenje je ujedno izlaz iz učionice.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

Komentari

Slika korisnika filip.josipovic6@skole.hr

fora
Slika korisnika Teodobosic2@gmail

Hr
Slika korisnika Teodobosic2@gmail

Hr
Slika korisnika božocurkovic

volim jako ninu i tinu a jeli vi volite ninui tinu
Slika korisnika nikola.tomic11@os-janjina.skole.hr

super