Uz Vas smo i ove školske godine kako bismo zajedno oblikovali interaktivne obrazovne pristupe i načine zabavnoga, zanimljivog poučavanja te istražili inkluzivna rješenja u poučavanju povijesti. Novi komplet Vremeplova za poučavanje povijesti sadrži udžbenik, radnu bilježnicu i digitalne obrazovne sadržaje.
Peteročlani stručni tim je pri izradi materijala iskoristio više od sedam desetljeća zajednički prikupljenog iskustva u osnovnoj školi. Udžbenik su napisali Manuela Kujundžić, Neven Budak i Šime Labor. Dodatne izvore i mnogobrojna pitanja u radnoj bilježnici oblikovali su Duša Šarunić, Manuela Kujundžić i Šime Labor. Digitalne obrazovne sadržaje oblikovao je Miljenko Hajdarović.
Novi Vremeplov 5, udžbenik povijesti za peti razred, donosi promjene u poučavanje povijesti.
Uz znatno smanjenje količine činjenica i bolju prilagođenost dobi učenika, materijali u udžbeniku, radnoj bilježnici i digitalni obrazovni sadržaji usmjereni su na istraživanje i razvoj vještina. Učenici uz pomoć učiteljica/učitelja počinju istraživati povijest proučavanjem raznih vrsta povijesnih izvora koji ih vode od prilagođenih metoda istraživanja do samostalnog kritičkog promišljanja, zaključivanja i prezentiranja istraženog.
Vremeplov 5 tako ostvaruje temeljnu ideju novog kurikuluma da "školski predmet Povijest pridonosi osobnom rastu i sazrijevanju učenika te daje temelje za cjeloživotni razvoj i napredovanje". Tiskano izdanje obuhvaća osnovni tekst i različite vrste izvora za pet tematskih cjelina od upoznavanja s historiografijom preko kronoloških razdoblja od prapovijesti do kraja starog vijeka.
Teme iz prošlosti su povezane s današnjim prostorom Hrvatske gdje god se takva poveznica može ostvariti te su kroz brojna pitanja aktualizirane s današnjim vremenom.
IZZI digitalni obrazovni sadržaj tematski prati udžbenik i učenicima pruža mogućnost samostalnog istraživanja na različitim vrstama izvora (uz korištenje animacija, video isječaka, ilustracija i karata). Učenici u brojnim kvizovima samostalno provjeravaju svoje znanje i vještine koje su razvili. Učenicima će tijekom godine na raspolaganju biti čak 51 digitalni obrazovni sadržaj za samostalno istraživanje. Na kraju svake cjeline otvoreni su i ispiti za provjeru znanja.
Koristeći oba izdanja učiteljice i učitelji mogu lakše poučavati povijest pružajući učenicima različite metode učenja sukladno učeničkim interesima i potrebama. Digitalni obrazovni sadržaji ne ponavljaju sadržaj udžbenika i mogu biti izvrstan dodatak poučavanju.
Digitalni obrazovni sadržaji omogućuje inkluzivni prikaz učenicima s posebnim obrazovnim potrebama.
Prijedloge priprema nastavnih sati i planova za eksperimentalni program naći ćete u našem Metodičkom kutku ili ovdje. Za kreativniji i lakši rad pripremamo za Vas i seriju webinara, a uvodni webinar Vremeplov 5 - uvod u školsku godinu pogledajte na poveznici i upoznajte članove autorskog tima.
Komentari
povijest
hj
Povijest