Drugašići uče engleski | Profil Klett
Image by Prashant Sharma from Pixabay

14. rujan 2023.

Drugašići uče engleski

Autor: Marta Užarević Vuksan

Tijekom školske godine 2022./2023. učenici drugih razreda više osnovnih škola iz Hrvatske i Europe surađivali su online uz vodstvo svojih učitelja s vršnjacima u raznim aktivnostima razmjenjujući ideje i materijale za poučavanje i učenje engleskog kao stranog jezika.

Nastao je niz korisnih aktivnosti koje se mogu primjenjivati u nastavi stranih jezika, a donosimo ih u ovom članku.

U projektu su sudjelovali učenici drugih razreda sljedećih hrvatskih škola: OŠ dr. Ivana Novaka Macinec; OŠ Strahoninec; Osnovna škola Hodošan, OŠ Josipa Antuna Ćolnića, Đakovo; Osnovna škola Brajda, Rijeka; Osnovna škola Frana Krste Frankopana, Brod na Kupi; Osnovna škola "Nikola Tesla" Rijeka; Osnovna škola Ravne njive – Neslanovac, Split; Osnovna škola Donja Dubrava te drugašići iz Europe (Španjolska, Turska, Poljska, Grčka).

Plan projekta rađen je u dogovoru sa svim partnerima, a sve u zajedničkom cilju jačanja motivacije za učenje stranih jezika, prihvaćanje različitosti i implementacije igrifikacije u učenju kroz obrade tema: upoznavanja, moje tijelo, Božić, vrijeme, godišnja doba, odjeća, kućni ljubimci i životinje te ljetnih aktivnosti.

 

 

Učitelji su imali slobodu predlagati način realizacije aktivnosti i donosili su ideje u dogovoru sa svojim učenicima, a zatim su rezultate objavljivali na zajedničkim TwinSpace web stranicama.

Na početku projekta planiran je vremenski okvir projekta, partneri su predlagali aktivnosti na zadane teme i postavljeni su različiti koordinatori za svaki zadatak odnosno mjesec. Učitelji su dogovorili komunikaciju putem mjesečnih e-mailova i na Twinspace-u kako bi radili na aktivnostima za svaki mjesec. Svakog mjeseca jedna je osoba bila zadužena za koordinaciju aktivnosti, osiguravanje vremenskog okvira, popis aktivnosti i finalizaciju proizvoda za taj mjesec (prezentacija, plakat, knjižica, videozapis i dr.). S obzirom na dob učenika, oni se nisu pridružili Twinspaceu pa su učitelji objavili njihov rad na mreži. 

S projektom smo započeli u rujnu koji je imao dvije glavne teme – upoznavanje i hranu. Učitelji i neki roditelji su snimili videozapise učenika koji govore o sebi odgovarajući na osnovna pitanja poput: Kako se zovete? Odakle si? / Gdje živiš? Koliko imaš godina? Što ti se sviđa? Koja je vaša omiljena boja / hrana / piće / životinja? Imate li kućnog ljubimca? Tko ti je najbolji prijatelj? Napravili su ga ili kao monolog ili intervju. Neki su koristili Chatterpix ili objavili videozapise pomoću Youtube-a ili Vimea. Napravljeno je mnogo različitih materijala za ponavljanje vokabulara hrane, imali smo memory hrane, slikovni Sudoku, volim / ne volim plakate i prezentacije.

U listopadu je naša tema bila dijelovi tijela te smo kroz razne aktivnosti i alate od plesa i pjevanja do aplikacija za učenje, kviza, Canve, Wordwalla, Chatterpixa i Wizera istraživali i pronalazili načine kako bismo motivirali naše učenike da se aktivnije uključe u proces učenja. Rezultati su bili vrlo pozitivni.

U prosincu smo zajedno proslavili Božić izradom vlastitih božićnih čestitki i objavljivanjem pojedinačnih aktivnosti u suradničkom Padletu. Također smo bili ohrabreni da koristimo Word Art kao alat za kombiniranje riječi povezanih s praznikom.

Word Art
Word Art

U siječnju tema su bila godišnja doba. Učenici su napravili crteže svog omiljenog godišnjeg doma bilo analogno ili pomoću računala (Bojanje), a učitelji su napravili suradnički video u Canvi i zajednički plakat pomoću Murala.

U veljači je svaki učitelj odabrao 3 odjevna predmeta za predstavljanje i napravljen je video u Book Creatoru koji je kombinirao sve naše doprinose. U ožujku smo ponavljali životinje i njihova staništa te održali prezentaciju, svaki učitelj odabrao je životinju iz svakog staništa (farma, šuma, voda, džungla). U dokument su ugrađeni i kvizovi i igra napravljena u Learning.app alatu.

U travnju tema je bila čajanka i obradili smo raznolik skup aktivnosti od pjevanja tradicionalne pjesme „I'm a Little Tea Pot“ do izrade kolačića od sljeza. Predstavili smo svoj rad u suradničkoj Wakelet kolekciji.

Little Teapot - Tomislav Zlatić
Little Teapot - Tomislav Zlatić

U lipnju smo pjevali pjesmicu „Now That Summer Has Come“, s time da je svaki partner izabrao dio pjesme, a koordinator mjeseca je naše zasebne videozapise povezao u objedinjeni video uradak. Lipanj je također bio rezerviran za dovršetak projekta aktivnostima evaluacije i diseminacije. Nastavnici su pripremili ankete za učenike i nastavnike. Na stranici Diseminacija naveli smo kako smo obuhvatili vidljivost našeg projekta i gdje smo obavijestili javnost o našim aktivnostima.

Učenici su radili na svim aktivnostima sa svojim učiteljima, ali su sudjelovali u svim suradničkim aktivnostima dijeleći vlastite i istražujući resurse koje su stvorili drugi partneri. To je bio nepresušan izvor učenja za sve učenike.

Konačni proizvodi završeni su nakon aktivnosti obavljenih suradnički kako se može vidjeti na stranicama projekta. Učenički angažman tijekom projekta je na zavidnom visokom nivou što je premašilo naša očekivanja.

Second Graders Learn English” je projekt koji se nastavlja na “First Graders Learn English” eTwinning projekt iz školske godine 2021./22. kojem je dodijeljena eTwinning Nacionalna Oznaka kvalitete, a ove godine i Europska oznaka kvalitete.

Nadamo se pozitivnim povratnim informacijama i za ovogodišnji projekt te se veselimo idućoj školskoj godini i eTwinning projektu “Third Graders Learn English”!

Tekst napisale učiteljice engleskog jezika:

Aneta Horvat, OŠ dr. Ivana Novaka Macinec

Tea Horvatić, OŠ Strahoninec

Galerija: 
2.A OŠ Strahoninec

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Razvoj digitalnih vještina projektnim aktivnostima Webučionice 4.0

Učenici OŠ Josip Kozarac iz Soljana uključili su se u ovoj školskoj godini u međunarodni eTwinning projekt pod nazivom “Webučionica 4.0”. Cilj projekta je kod učenika, ali i učitelja, potaknuti korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u svrhu razvoja digitalnih vještina stvaranjem međupredmetnih sadržaja i korištenjem digitalnih znanja u različitim situacijama na nastavi Engleskog jezika.

eTwinning projekt „My Grade 4”

Sa željom da učenje engleskog jezika svojim učenicima postane što zanimljivije, učiteljice Susana Aleixo iz portugalske škole Agrupamento de Escolas Latino Coelho, Lamego, i Tina Parać iz OŠ kneza Trpimira, Kaštel Gomilica, pokrenule su još jedan u nizu eTwinning projekata.

 

eTwinning projekt Lingoture

I ove školske godine dio učenika 7.b razreda OŠ kneza Trpimira uključio se u eTwinning projekt Lingoture. Projekt je provodila Tina Parać, učiteljica engleskog i talijanskog jezika. Započeo je još u srpnju 2020. i trajao je do lipnja 2021. Odrađen je u suradnji sa 16 škola partnera iz 7 država: Turske, Poljske, Latvije, Španjolske, Češke, Rumunjske  i Hrvatske. U projekt je bilo uključeno 16 učitelja i 174 učenika u dobi od 10 do 14 godina.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Borka Lekaj Lubina, Gordana Neuhold, Jasna Pavuna, Danka Singer
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer