Erasmus+ projekt: EduCATe – nenasilno rješavanje sukoba za učitelje | Profil Klett

18. kolovoz 2017.

Erasmus+ projekt: EduCATe – nenasilno rješavanje sukoba za učitelje

Autor: Davorka Nekić

EduCATe je trogodišnji projekt financiran od strane Europske komisije, a glavni mu je glavni cilj promocija kulture mira i nenasilja kroz treninge za učitelje. Projekt okuplja ukupno šest partnera: Sveučilište u Gotenburgu (Švedska), Autonomno sveučilište u Barceloni (Španjolska), Fondaciju Evans iz Antwerpena (Belgija), Centar za mir, nenasilje i ljudska prava iz Osijeka (Hrvatska), Psihološko-pedagoški centar za mir iz Piacenze (Italija) te Koordinaciju za obrazovanje, mir i nenasilje iz Pariza (Francuska). Partneri teže kreirati program za edukaciju učitelja vezano uz nenasilno rješavanje sukoba kao i oformiti mrežu sudionika toga istog programa.

Nakon susreta u Varšavi (Poljska), kojeg je organizirala Fondacija Evans, šest partnera je odlučilo oformiti  međudržavne ekipe s ciljem pojačavanja intenziteta njihove suradnje, a vezano uz konstruktivno i nenasilno rješavanje sukoba. Tako je rođen projekt EduCATe za koji su odobrena financijska sredstva u srpnju 2015.

L'Arche de Saint Antoine
L'Arche de Saint Antoine

U sklopu gore spomenutog projekta organizirana je edukacija za učitelje iz pet zemalja-partnera: Francuske, Švedske, Italije, Španjolske i Hrvatske koja je održana od 10. srpnja do 16. srpnja 2017. u malom, slikovitom mjestu Saint Antoine u Francuskoj. Ukupno 25 sudionika sudjelovalo je u intenzivnom treningu prožetom radionicama, predavanjima, vježbama, glumom i diskusijama tijekom sedam dana. Odsjeli su u L'Arche de Saint Antoine, povijesnome mjestu kada je riječ o nenasilju, a  koje je davne 1948. osnovao Lanza del Vasto, aktivist u borbi protiv nasilja te sljedbenik Mahatme Gandhija. Dok su u sklopu treninga učili o nenasilnom rješavanju sukoba, u slobodno su vrijeme mogli vidjeti kako izgleda život u zajednici te čime svaki član doprinosi životu te iste zajednice.

Lidija Obad i Katarina Kruhonja
Lidija Obad i Katarina Kruhonja

Svaki je dan bio posvećen određenoj temi koja je prorađena kroz četiri radionice/predavanja u kojima su sudionici aktivno sudjelovali. Radionice su držali iskusni treneri iz zemalja-sudionica koji su na zanimljiv način pokušali približiti ozbiljne teme te pružiti čim više materijala za daljnje promišljanje. Annaline Sander i Tone Försund iz Švedske, Cécile Berbeito iz Španjolske, Elena Passerini iz Italije te Lidija Obad i Katarina Kruhonja iz Hrvatske održale su izvrsne radionice i vježbe na temu značenja sukoba za svakoga pojedinca, sukoba unutar razreda, sukoba u društvu odnosno zajednici i što moć znači za svakoga od nas te kako se ista ispoljava unutar razrednoga odjeljenja.

Radionica
Radionica

Hrvatsku su predstavljale tri učiteljice OŠ Ivana Gorana Kovačića Vrbovsko, škole kojoj je 2016. dodijeljena Mirovna nagrada ,,Krunoslav Sukić'' za Mirotvornu školu: Davorka Nekić, Viktoria Samsa i Barbara Turk Čop. Učiteljice su imale priliku upoznati kolege iz ostalih zemalja kao i predstaviti svoju školu te mnogobrojne projekte koje radimo, a koji su nam i priskrbili Nagradu koju nam je dodijelio Centar za mir, nenasilje i ljudska prava iz Osijeka, kojega smo ondje također predstavljali. Osim što je bio i sudionik, Christian Renoux je ujedno i idejni začetnik i provoditelj projekta EduCATe koji je učinio sve da se u njegovoj domovini, kao i tijekom svih sedam dana treninga, osjećamo kao kod kuće.

Rad u grupama
Rad u grupama

Osim edukacijskoga dijela, sudionici su mogli uživati i u večeri plesa organiziranoj unutar zajednice kao i dvostrukoj proslavi Dana Bastille – onoj unutar same zajednice kao i onoj seoskoj. Sedam je dana proletjelo za čas, ali donijeli su mnogo novih znanja, promišljanja, diskusija, smijeha i međusobnog povezivanja. Dvadeset i pet potpunih stranaca s početka priče su postali prijatelji na kraju sedmodnevnog druženja te su i danas u kontaktu, a nadaju se da će tako i ostati.

I da završim prigodnim riječima, citirat ću velikoga zagovaratelja nenasilja Mahatmu Gandhija:

 

Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Micro:bitno promatranje pčela i oprašivanja

Mnogo je biljaka prilagođeno oprašivanju uz pomoć kukaca. Postoje razni kukci koji oprašuju cvjetove ali ekonomski najvažnije su pčele jer proizvode med koji je vrijedan prehrambeni proizvod. No od kudikamo je veće važnosti broj kultiviranih i drugih biljaka koje ovise o pčelinjem oprašivanju.

 

Trenutačno opada broj pčela dok su neke vrste bumbara izumrle. Za to opadanje postoji nekoliko razloga, uključujući gubitak staništa, bolest ili nestručnu primjenu pesticida.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja