Google proširuje obuku za digitalno opismenjavanje na učitelje | Profil Klett

10. listopad 2017.

Google proširuje obuku za digitalno opismenjavanje na učitelje

Autor: Damir Tadić

Digitalno građanstvo danas prednjači u suvremenoj izobrazbi. Stručnjaci ukazuju na činjenicu da uvođenje tehnologije u škole podrazumijeva i uvođenje izobrazbe digitalnoga građanstva.

Tehnološki gigant Google uzeo je u obzir to mišljenje i u suradnji sa stručnjacima pokrenuo je Be Internet Awesome, interaktivnu kampanju koja obrazuje učenike kako se najbolje ponašati na internetu.

Dio Googleove kampanje čini i Interland, igra koja učenike odvodi u zamišljenui svijet gdje se trebaju boriti protiv hakera, „phishersa“, koji slanjem lažiranih poruka elektroničke pošte i lažiranih web-stranica financijskih organizacija pokušavaju korisnika navesti na otkrivanje povjerljivih osobnih podataka, zatim protiv onih koji pretjerano dijele informacije i intimne trenutke na društvenim mrežama, kao i protiv svih zlostavljača. Bore se, dakako, uz pomoć svojih vještina digitalnoga građanstva. I dok učenje temeljeno na igri može biti učinkovito, i učitelji također trebaju raspolagati znanjem kako bi svoje učenike poučili da budu građani „weba“.

Prošli je mjesec Google proširio ponudu Be Internet Awesome programa s besplatnim online tečajem (Google tečaj), kako bi pomogao učiteljima da ustroje temeljna znanja potrebna za poučavanje svojih učenika da bi im iskustvo interneta bilo sigurno i pozitivno.

„Učenje digitalnoga građanstva nije uvijek jednostavno – i može biti poprilično zastrašujuće – uzimajujući u obzir načine na koje mladi ljudi danas koriste internet“, piše na Googleovu blogu na kojemu se najavljuje tečaj.

Tečaj je razdijeljen u pet lekcija:

  1. Internetska zaštita i privatnost, usmjerena na postavljanje sigurnih zaporki,
  2. Zaštita mobitela, s naglaskom na izbjegavanje štetnog „downloadanja“,
  3. Informirano pretraživanje, koje se sastoji u procjeni pouzdanosti internetskih izvora,
  4. Zaštita od tzv. scam prijevara (najčešće u obliku elektroničke pošte), postavlja temeljna pravila za izbjegavanje „phishinga“ i drugih „scamova“,
  5. Online upravljanje ugledom, pomaže s dugoročnim vještinama za zaštitu privatnosti.

„Želimo osigurati da današnji mladi ljudi postanu pametni i odgovorni građani 'online' i 'offline'“, navodi se u Googleovu postu. „Uviđamo također da je važno udružiti se s učiteljima, pa se doista radujemo vidjeti kako će digitalno građanstvo i tečaj zaštite pripomoći učiteljima da se dohvate ove važne teme u učionici.“

Najbolje prakse za učenje vještina digitalnoga građanstva

Budući da škole uvode tehnologije namijenjene svakom učeniku i provode BYOD programe („donesite svoj vlastiti uređaj“), poučavati učenike kako da sigurno „zaplove“ internetom je temeljno pravilo.

„To je sastavni dio našeg dnevnoga kurikula. Standardi naše tehnologije pokrivaju sve od toga kako uporabiti tipkovnicu do načina kako učenici mogu sačuvati vlastitu privatnost i privatnost svojih informacija na internetu“, poručuje Melissa Miller, koordinatorica javne škole u Bremenu, iz američke savezne države Indijane.

Allison Renda, učiteljica iz Broadalbin-Perth Intermediate School (Amsterdam, savezna država New York), kaže da kada poučava svoje učenike kako da upotrebljavaju uređaje u učionici, počinje s lekcijama o ponašanju na internetu.

„S početkom godine, svaki razred ispisuje jamstvo digitalnom građanstvu – što jamče da će učiniti ove godine kako bi postali bolji internetski građani“, objašnjava ona.

S novim će Googleovim osposobljavanjem još više učitelja biti pripremljeno uvesti nove lekcije o digitalnom građanstvu u njihov kurikul.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nove udžbeničke serije u Profil Klettu

Kako bismo aktivno sudjelovali u kreiranju nove paradigme poučavanja za sve škole i učitelje koji ove godine počinju raditi prema eksperimentalnom programu pripremili smo IZZI program za Školu za život te nove udžbeničke komplete za Informatiku od petog do osmog razreda.

Čudo japanskoga školskog sustava

Koliko vam vremena treba da pomnožite 21 puta 13? Jedna minuta, vjerojatno. A koliko za 123 puta 321? Više od minute, sigurno. Međutim japanska su djeca sposobna to riješiti u trenutku, pomoću nekoliko redaka. Svako dijete to može čak i petogodišnje. Oni ne uče brojeve napamet. Umjesto toga, crtaju i igraju se.

Pitate se kako je to moguće.

Moguće je zato što se nastava u toj zemlji usmjerava na kvalitetu poučavanja, a ne na kvantitetu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Silvana Svetličić, Lidija Kralj, Nenad Hajdinjak, Darko Rakić, Bojan Floriani
udzbenik
Saida Deljac, Vedrana Gregurić, Nenad Hajdinjak, Boris Počuča, Darko Rakić, Silvana Svetličić
udzbenik
Silvana Svetličić, Lidija Kralj, Nenad Hajdinjak, Darko Rakić, Bojan Floriani