Glazbeni susreti

Glazbeni susreti
Udžbenici Glazbeni susreti fokusirani su na doživljaj i suživot učenika s glazbom, otvaraju nove uvide o glazbi s kojom su svakodnevno okruženi, kao i onu koju će tek otkriti i znatiželjno istraživati tijekom nastavnoga procesa fokusiranog na ishode učenja. Sustavno razvijaju kritičko i divergentno mišljenje učenika. Ključni se pojmovi uvode postupno doživljajem, slušnim opažanjem, analizom i na kraju imenovanjem. Sadržaji su strukturirani kroz poticajne uvode i intrigantna pitanja povezana s iskustvom svakodnevnog životnog okružja, s drugim umjetničkim i znanstvenim područjima kroz brojne projektne zadatke i međupredmetne teme. Svako tematsko poglavlje završava pitanjima za refleksiju i provjeru usvojenosti ishoda. Najvažniji doprinos udžbenika je bogatstvo ponuđenih primjera za slušanje u više izvedbi istoga djela, izvrsnih reproduktivnih umjetnika učeniku bliske identifikacije. Sadržaj, način i učinkovitost rada koji predlažu autori udžbenika podjednako je blizak nastavnicima čiji je stil rada proaktivan, uz brojne poticaje za aktiviranje učenika, kao i onima koji vole slijediti jasne i sigurne glazbeno-metodičke upute godišnjih i mjesečnih izvedbenih kurikuluma te pomno metodički osmišljenih priprema za svaki nastavni sat.
Udžbenički komplet
Udžbenik
Udžbenik je tematski koncipiran (Moj susret s glazbom, Glazba kao fenomen, Glazbeni vremeplov: stari i srednji vijek te renesansa) i uključuje brojne skladbe svih vrsta i žanrova glazbe (domena A), primjerene pjesme za izvođenje i stvaranje glazbe (domena B). Primjeri za slušanje i skladbe za izvođenje uvijek su fenomenološki prikazani u kontekstu (domena C): osobnom (što određeni fenomen znači meni osobno) ili društvenom (zašto je isti fenomen važan za zajednicu u kojoj živim). Načinom izlaganja građe nastoji sve učenike motivirati i potaknuti na aktivnu suradnju glazbenim doživljajima te razgovorima o vrijednosti svih vrsta glazbe za njih. Zadatci za učenike uvijek pridonose razvoju kritičkog i divergentnog mišljenja koji ne zahtijevaju jednoznačne odgovore bez prethodnog promišljanja i argumentacije. Izravan način obraćanja učenicima potiče ih na kontinuiranu, samostalnu aktivnost i promišljanje. Postavljanjem pitanja i zadataka koji kombiniraju riječ, sliku i zvuk potiče se metakognitivno mišljenje. Poticanjem različitih strategija učenja učenicima su na raspolaganju brojni projektni zadatci koji osim predmetnog kurikula uključuju i sve međupredmetne teme. Na kraju se svake cjeline nalaze zadatci različitih tipova u službi vrednovanja naučenog i ostvarenosti ishoda kojima se svaka cjelina i otvara.

Priručnik
Sastavnim dijelom udžbeničkoga kompleta su godišnji izvedbeni kurikulumi (GIK-ovi) na godišnjoj razini s raspodjelom nastavne građe te na mjesečnoj razini s ishodima predmetnog kurikula i međupredmetnih tema.
Pripreme za svaki nastavi sat sadrže niz aktivnosti od kojih će nastavnik odabrati njemu najbliže, a učenicima najizazovnije. Pripreme sadrže i brojne tablice za formativno vrednovanje (s povratnim informacijama o vrednovanju za učenje i izlazne kartice za samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje). Oba pristupa formativnoga vrednovanja su nerazdvojnim dijelom digitalnih obrazovnih sadržaja IZZI platforme. Na kraju svake tematske cjeline udžbenika su pitanja koja provjeravaju vrednovanje naučenog. Ista je funkcija i kvizova s kojim završavaju jedinice digitalnih obrazovnih sadržaja.
IZZI digitalni obrazovni sadržaj
Digitalni obrazovni sadržaji (DOS) pružaju učeniku interaktivno sučelje sa sadržajima kurikuluma obrađenim fenomenološkim pristupom s naglaskom na njihovo osobno istraživanje i kreativnost u izrazu. IZZI digitalni obrazovni sadržaji komplementarno obogaćuju sadržaje tiskanoga udžbenika temama: Glazba u svakodnevnom životu, Glazba kao fenomen, Glazbene sastavnice, Glazbeni oblici, Glazbene vrste, Glazbom oko svijeta) prednostima novoga medija koji spaja riječ, sliku audio i videozapis. Tu su i brojni interaktivni zadatci kojima prethodi metodički vođena prezentacija sadržaja, a završava s kvizovima vrednovanja ostvarenosti ishoda. Digitalni obrazovni sadržaji pogodni su za frontalnu uporabu tijekom nastavnog procesa, za grupni rad, rad u paru te individualni rad na nastavi ili kod kuće. Istodobno pružaju brojne mogućnosti za projektne zadatke.
Istaknuti sadržaji iz udžbenika
Glazba kao metajezik
Glazba nije samo umjetnost već je jezik, govor i pismo. Iako svi ne razumiju njezino pismo - notaciju kao visoko razvijeni sustav simbola koji označavaju apstraktne pojmove, govor svi razumijemo, jer je semantika glazbe apstraktan, ali univerzalan jezik koji naizravnije dotiče naše emocije, motoriku i misli.
Iako ne moramo poznavati jezik glazbe, možemo razumjeti što nam ona govori.
Dora Pejačević - najpoznatija hrvatska skladateljica
Dora Pejačević je umrla 1923. godine nakon poroda. Dirljivo svjedočenje o njezinim životnim načelima nalazimo u pismu suprugu, četiri mjeseca prije smrti. Neka Bog dade da Ti naše dijete (ako bih Ti ga ostavila) bude na radost — da postane istinski, otvoren, velik Čovjek; — utri mu putove, no ne sprječavaj ga nikad da spozna patnju, koja oplemenjuje dušu, jer samo će tako postati čovjekom. Pusti ga da se razvije poput biljke, a ako bi posjedovao velik talent, pruži mu sve što može služiti njegovu poticanju; prije svega — daj mu slobodu, tamo gdje je bude zahtijevalo.
Neobična glazbala
Od pojave prvih glazbala do danas čovjek je stvorio veliki broj raznovrsnih glazbala. Stvorena u igri vođenoj znatiželjom, u potrazi za novim zvukom, glazbala je usavršavao, mijenjao i nadograđivao pa je neki puta taj proces rezultirao posve neobičnim kreacijama. Nerijetko se neobična glazbala pojavljuju u tradicijskoj glazbi. Iskorištavanje prirodnih materijala i svakodnevnih predmeta svakako rezultira začuđujućim kombinacijama izgleda i zvuka.
Webinar: Izazovi učiteljskog poziva u vrijeme promjena
Webinar ima za cilj ojačati osobne i profesionalne kompetencije učitelja glazbene kulture i umjetnosti u izazovnom vremenu stalnih promjena s kojima se suočavaju u vrijeme krize, približiti im praktične modele vrednovanja učenika nastavnog procesa glazbene kulture i umjetnosti u online okružju te omogućiti uvid u novoodobrene udžbenike glazbene kulture i umjetnosti Profil Kletta:
Ružica Ambruš-Kiš
Webinar ima za cilj ojačati osobne i profesionalne kompetencije učitelja glazbene kulture i umjetnosti u izazovnom vremenu stalnih promjena s kojima se suočavaju u vrijeme krize, približiti im praktične modele vrednovanja učenika nastavnog procesa glazbene kulture i umjetnosti u online okružju te omogućiti uvid u novoodobrene udžbenike glazbene kulture i umjetnosti Profil Klett-a.
Pogledaj snimku