Okosnicu likovne produkcije predstavljene na izložbi Sve naše životinje u zagrebačkoj Modernoj galeriji čini umjetničko stvaralaštvo hrvatskih modernističkih umjetnika. Crteži, slike i skulpture predstavljaju raznovrsnost animalizma koja budi pravu inspiraciju za kreativno stvaralaštvo i divergentnu produkciju učenika. Izdvajamo nekoliko umjetnika koji nas svojim djelima, predstavljenim na izložbi, mogu usmjeriti u likovne tehnike i likovnu sintaksu kao okosnicu nastavnog sadržaja te rezultirati neiscrpnim učeničkim stvaralaštvom.
Crtež Koze Đure Tiljka u svojoj jednostavnosti i preciznosti realističnog crteža prije svega predstavlja crtež nastao obrisnom, konturnom crtom. Zato u petom razredu možemo potaknuti učenike da nacrtaju životinju po izboru samo s obrisnom crtom. Preporučljiva tehnika bi bila kreda na žućkastom papiru zbog kontrasta, a prvenstveno zbog uvježbavanja crtanja životinje uz mogućnost stalne izmjene i pomicanja linije. Kad učenike učimo kromatskim i akromatskim bojama, simetrična Konjska glava Ive Kaline predstavlja djelo na kojem možemo učiti odnose boja i njihovu primjenu na motivu životinje.
U tehnici monotipije učenici u šestom razredu mogu načiniti otisak simetrične ili asimetrične životinje iz mašte sačinjene od slobodnih ili geometrijskih likova, a kao inspiracija može poslužiti umjetničko djelo Drhtulja Alberta Kinerta.
Djeca svoju kreativnost izražavaju spontano i s većom lakoćom nego odrasli, ali snažna umjetnička energija Miroslava Kraljevića u slikama Krave ukazuje na iznimnu umjetničku vještinu i realizaciju ideje. Bogata slikarska faktura i pastozno nanošenje boje u ovim djelima predstavljaju neiscrpan izvor ideja u slikanju debelim nanosom boja i jednostavnih velikih poteza kistom. Učenici u tehnici tempera mogu naslikati svog ljubimca i dočarati njegove teksture.
Umjetnik Izvor Oreb svojim djelom Mačka dostatan je primjer kako kipar doživljava teksturu površine određene životinje, a s tim i njezin karakter u kiparskoj tehnici drveta. Učenici mogu istražiti različite materijale i njihovom materijalizacijom tekstura površina oplemeniti svoju voljenu životinju. U nijansama nekoliko boja te u njihovoj potpunoj izražajnosti možemo u tehnici kolaža prikazati ptice, a pravi primjer takvog postupka možemo učenicima pokazati u primjeru umjetničkog djela Ptica Zvonimira Lončarića.
Učenici posebno vole nove tehnike i mogućnost mobilnosti skulptura, posebno ako mogu sami intervenirati. Umjetnička instalacija Pohvala pticama Vaska Lipovca nudi nam odgovor na inspirativno zagrijavanje, točnije dosjetke i izražavanje. Snažna i dinamična kompozicija Bika, Roberta Frangeša Mihanovića kontrast je udubljeno ispupčenih masa, prošupljene mase i dinamične kompozicije. Učenici u tehnici gline mogu načiniti nilskog konja u dinamičnom pokretu s izraženim kontrastima masa.
Ovako zanimljiva i poučna izložba, dajući uvid u načine na koji su prirodu interpretirali majstori slikarstva, otvara niz mogućnosti na poticaj dječje kreativnosti te uči djecu da na nov način promatraju životinje u stvarnosti. Odabrani motiv životinja također pruža priliku za interdisciplinarnu obradu povezivanjem nastave iz likovne umjetnosti te biologije.