Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika? | Profil Klett

01. prosinac 2020.

Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika?

avatar
Autor: Profil Klett Centar stranih jezika

Mediji su sastavni dio našeg života i života naših učenika. Najljepše je učiti jezik na zanimljiv i pristupačan način. Korištenje filma kao nastavnog materijala ima jako puno prednosti: učenici će imati priliku vokabular učiti iz konteksta; naučiti puno o kulturi koja je utkana u radnju filma te vrlo rado će raspravljati o filmu te analizirati sam film ili likove.

Koje filmove odabrati?

 

Bitno je svakako odabrati film koji će biti zanimljiv učenicima i koji se bavi temama koje njih zanimaju. Ako predajete učenicima viših razreda osnovne škole, zanimljiva mogućnost bio bi film „Ostwind“ (2013.), njemački film za mlade čija tema je odrastanje, problemi u školi te pitanje životnog odabira i slobode:

https://www.youtube.com/watch?v=PoAOW84rxoY

Dapače, na stranicama Goethe instituta možete pronaći i radne listove uz ovaj naslov:

nastavni listić 1

nastavni listić 2

„Ostwind“ pokrio bi sve ishode komunikacijske i međukulturne kompetencije te ishode samostalnosti u ovladavanju jezikom, kao i ishode međupredmetnih tema osobnog razvoja i zdravlja.

Profesorima koji predaju u srednjim školama zanimljiv i koristan bi mogao biti film „Good bye, Lenin“ (2003.):

https://www.youtube.com/watch?v=mIjSaHUKD5I

 

Tema filma je podijeljenost i ponovno ujedinjenje Njemačke kroz priču jedne obitelji na nadasve zanimljiv, dirljiv i neobičan način. Radni listovi i prijedlozi za nastavu za ovaj film mogu se, također, pronaći na stranici Goethe Instituta:

Goodbye, Lenin radni materijali

 

Ovaj film idealan je za četvrte razrede srednje škole kojima je prvi strani jezik njemački.

Nastavni sat bi se mogao odlično povezati s predmetom povijesti. Tim načinom sigurno biste ostvarili obrazovne ishode preispitivanja procesa razvoja država i njihovog političkog uređenja u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova i ishode održivog razvoja, osobnog razvoja te građanskog odgoja. 

 

Ako radite po udžbeniku Ide@l 2 ovaj film bi se jako lijepo uklopio kao dodatni sat u sklopu treće lekcije o podijeljenosti Njemačke.

Kao šećer za kraj uvijek možete razbiti monotoniju s kultnim filmom „Lola rennt“ (1998.). To je uvrnuti, vedri film koji će razveseliti i vas i vaše učenike te vas potaknuti na mozganje:

https://www.youtube.com/watch?v=e-iocoDCqGQ

 

Radne materijale možete, također, pronaći na stranici Goethe Instituta:

Radni materijali Lola rennt

 

Ovaj film zahtjeva dobro poznavanje jezika i savršen je za treće i četvrte razrede srednjih škola.

Nastavni sat pokriva ishode komunikacijske jezične kompetencije te ishode samostalnosti u ovladavanju jezikom; idealan je ako želite svoje učenike potaknuti na diskusiju u razredu.

 

Za dodatne ideje kako uklopiti film u nastavu njemačkog jezika svakako pretražite i Klett Sprachen stranicu www.derdiedaf.com gdje možete pronaći dodatne savjete.

 

Uživajte u nastavi s filmovima!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Strategije i metode učenja njemačkoga jezika - s osvrtom na udžbenik Maximal 2

Dvije su glavne paradigme koje sugerira novi kurikul Njemačkog jezika: samostalnost učitelja u odabiru aktivnosti i sadržaja kojima će ostvariti pojedini ishod i čim veća samostalnost učenika u procesu njegovog učenja. Učitelj tako može i sam sastaviti vlastiti obrazovni materijal ili koristiti neki od gotovih materijala dostupnih na internetu. Kako izrada samostalnih materijala zahtijeva obično jako puno vremena, učitelji vole pouzdan i kvalitetan udžbenik na koji se mogu osloniti.

Obilježimo Europski dan jezika zajedno

Odlukom Vijeća Europe 26. rujna obilježava se i naglašava važnost europske mnogojezičnosti. Europa zaista posjeduje iznimno jezično bogatstvo. Na našem kontinentu govori se preko šezdesetak različitih jezika i dijalekata. Važnost njihovog očuvanja naglašava i Europska unija ne samo simbolično riječima i obilježavanjem svakog rujna, nego i djelima: EU nije izabrala službeni jezik/jezike komunikacije, nego prihvaća sve jezike svojih članica kao službene jezike Europske unije.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Sanja Ivančić Ajkholt, Danica Holetić
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Romana Perečinec