Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika? | Profil Klett

01. prosinac 2020.

Kako najbolje koristiti film u nastavi njemačkog jezika?

avatar
Autor: Profil Klett Centar stranih jezika

Mediji su sastavni dio našeg života i života naših učenika. Najljepše je učiti jezik na zanimljiv i pristupačan način. Korištenje filma kao nastavnog materijala ima jako puno prednosti: učenici će imati priliku vokabular učiti iz konteksta; naučiti puno o kulturi koja je utkana u radnju filma te vrlo rado će raspravljati o filmu te analizirati sam film ili likove.

Koje filmove odabrati?

 

Bitno je svakako odabrati film koji će biti zanimljiv učenicima i koji se bavi temama koje njih zanimaju. Ako predajete učenicima viših razreda osnovne škole, zanimljiva mogućnost bio bi film „Ostwind“ (2013.), njemački film za mlade čija tema je odrastanje, problemi u školi te pitanje životnog odabira i slobode:

https://www.youtube.com/watch?v=PoAOW84rxoY

Dapače, na stranicama Goethe instituta možete pronaći i radne listove uz ovaj naslov:

nastavni listić 1

nastavni listić 2

„Ostwind“ pokrio bi sve ishode komunikacijske i međukulturne kompetencije te ishode samostalnosti u ovladavanju jezikom, kao i ishode međupredmetnih tema osobnog razvoja i zdravlja.

Profesorima koji predaju u srednjim školama zanimljiv i koristan bi mogao biti film „Good bye, Lenin“ (2003.):

https://www.youtube.com/watch?v=mIjSaHUKD5I

 

Tema filma je podijeljenost i ponovno ujedinjenje Njemačke kroz priču jedne obitelji na nadasve zanimljiv, dirljiv i neobičan način. Radni listovi i prijedlozi za nastavu za ovaj film mogu se, također, pronaći na stranici Goethe Instituta:

Goodbye, Lenin radni materijali

 

Ovaj film idealan je za četvrte razrede srednje škole kojima je prvi strani jezik njemački.

Nastavni sat bi se mogao odlično povezati s predmetom povijesti. Tim načinom sigurno biste ostvarili obrazovne ishode preispitivanja procesa razvoja država i njihovog političkog uređenja u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova i ishode održivog razvoja, osobnog razvoja te građanskog odgoja. 

 

Ako radite po udžbeniku Ide@l 2 ovaj film bi se jako lijepo uklopio kao dodatni sat u sklopu treće lekcije o podijeljenosti Njemačke.

Kao šećer za kraj uvijek možete razbiti monotoniju s kultnim filmom „Lola rennt“ (1998.). To je uvrnuti, vedri film koji će razveseliti i vas i vaše učenike te vas potaknuti na mozganje:

https://www.youtube.com/watch?v=e-iocoDCqGQ

 

Radne materijale možete, također, pronaći na stranici Goethe Instituta:

Radni materijali Lola rennt

 

Ovaj film zahtjeva dobro poznavanje jezika i savršen je za treće i četvrte razrede srednjih škola.

Nastavni sat pokriva ishode komunikacijske jezične kompetencije te ishode samostalnosti u ovladavanju jezikom; idealan je ako želite svoje učenike potaknuti na diskusiju u razredu.

 

Za dodatne ideje kako uklopiti film u nastavu njemačkog jezika svakako pretražite i Klett Sprachen stranicu www.derdiedaf.com gdje možete pronaći dodatne savjete.

 

Uživajte u nastavi s filmovima!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Valentinstag

Danas se Valentinovo slavi u mnogim zemljama i uglavnom se naziva Danom zaljubljenih, ali negdje se, poput Finske, u prvi plan stavlja prijateljstvo i poznat je kao Freundschaftstag te se na taj dan šalju, uglavnom anonimne, poruke ili sitni darovi osobama koje su nam drage i simpatične.

Kon/c/z/entrator: zagrebačka knjižnica Goethe Instituta

Snježana_Copyright_Goethe-Institut Kroatien_Josip Ninković

 

Zašto se knjižnica Goethe Instituta u Zagrebu naziva kon/c/z/entrator pronađite u razgovoru s njezinom voditeljicom Snježanom Božin i doznajte sve o njezinoj bogatoj ponudi i brojnim aktivnostima koje nudi. Doznali smo i iz kojih sve udaljenih krajeva dolaze organizirano grupe učenika koji uče njemački i kako reagiraju. Nadamo se da će intervju i vas potaknuti da sa svojim učenicima posjetite knjižnicu.

 

Maximal 2: slijedite IZZI put u njemačkom jeziku

Maximal je Vaša putna karta za Njemački. Udžbenička serija koja podiže motivaciju za učenje njemačkoga jezika i u potpunosti omogućuje novu paradigmu poučavanja. Ne izlazeći iz učionice, učenici će se susresti sa suvremenim njemačkim jezikom svojih vršnjaka i učiti ga u svakodnevnim situacijama   ̶  sve to uz najsuvremeniju digitalnu podršku.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sanda Marjanović
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Sanja Ivančić