Umjetnost pripovijedanja mnogo je starija od formaliziranog jezika. Ljudi su oduvijek pričali svoje priče prikazujući vlastito iskustvo i prenoseći ga kroz stoljeća. Od spiljskih slika do objava na društvenim mrežama - sve nas vežu priče.
Upravo zbog toga što je princip pripovijedanja toliko stariji od jezika i duboko je ukorijenjen u našoj vrsti, možemo ga koristiti kao ugodan i učinkovit poticaj za učenje stranih jezika. Pripovijedanje je važan pedagoški alat u nastavi jezika, a ako bolje razmislimo pričanje priča prvotni je oblik nastave. Podučavalo se tako što se pripovijedalo, pričalo i prepričavalo. Sve kreće od priče.
Osim što pomaže učenicima u razvijanju svih četiriju jezičnih vještina, pripovijedanje pomaže djeci da razviju osjećaj strukture. Narativna struktura priče ima magnetsku privlačnost i kao učitelji jezika trebamo iskoristiti to magnetsko polje. Pripovijedanje je autentična i kreativna upotreba jezika koja razvija maštu, pruža potpuno izlaganje ciljnom jeziku te služi kao snažan komunikacijski alat. Pedagoški, možemo ga nazvati "pristup cijelom jeziku" jer priče koriste cjeloviti pristup nastavi jezika i podržavaju prirodno stjecanje ciljnog jezika te pomažu u razvijanju kritičkog razmišljanja.
Svaka priča svijet je za sebe, a moć priča univerzalna je. Uvjerite se i vi u tu moć, prepustite se njihovom magnetizmu i stvarajte priče i svjetove!
Kako i gdje?
Sudjelujte u literarnom natječaju Let’s Build a Story! na našim mrežnim stranicama.
Pozivamo sve učitelje engleskog jezika da svojim učenicima budu mentori i potaknu ih na stvaranje priča.
Maštajte i stvarajte na engleskom jeziku - natječaj je namijenjen učenicima od 5. do 8. razreda osnovne škole i otvoren do 15. svibnja 2018.
Više informacija i prijavnicu možete pronaći na sljedećoj poveznici.