Tri, dva, jedan – AKCIJA!
Svjesni odgovornosti, a vođeni željom za razvijanje, poboljšanje i nadogradnju obrazovnih sadržaja za hrvatski jezik i književnost, nastojali smo na zanimljiv, suvremen, zabavan i atraktivan način učitelje i učenike uvesti u svijet književnosti i jezika uz posebno, baš njima namijenjeno filmsko iskustvo, primjenjivo i praktično u nastavnome procesu.
Sigurni smo da će prožimanje tiskanoga:
- čitanka,
- udžbenik,
- radna bilježnica,
- radni udžbenik za pomoć pri učenju,
- Čitam i promišljam,
- priručnik s pripravama,
- ispiti
i digitalnoga obrazovnog sadržaja (IZZI) za hrvatski jezik i književnost učiteljima pomoći u osmišljavanju i izvedbi dinamičnoga, kreativnog i kvalitetnog nastavnog sata i procesa, a učenicima ponuditi zanimljiv, vrijedan i blizak pogled na svijet koji komunicira s njihovom svakodnevicom, nadograđujući njihova znanja i iskustva.
U prvoj smo sezoni za čitanku Petica snimili devet namjenskih, zabavnih i dinamičnih autorskih filmova kroz koje nas vodi mladi glumac Marko Tocilj, učenicima poznati Koko iz filma Uzbuna na Zelenom Vrhu.
Ušli smo „na kotačima“ u knjižnicu i učili kako se u njoj treba ponašati. U knjižnici smo upoznali i najčitača grada Zagreba, a porazgovarali smo i s poznatim ilustratorom Zdenkom Bašićem.
Šetali smo zgradom Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, otkrivajući što se krije iza scene, a u razgovoru s glumcima, redateljem i ostalim kazališnim profesionalcima doznali smo kako nastaje predstava. Usvojili smo pritom i pravila lijepoga ponašanja u kazalištu.
U društvu redatelja Daniela Kušana odškrinuli smo vrata svijeta filma. Doznali smo tko je zapravo popularni Koko iz romana Ivana Kušana te smo s pomoću privatnih snimki obišli filmski set i vidjeli kako snimanje filma izgleda iza objektiva kamere.
Bogatstvo popularne kulture i važnost stripa otkrivali smo u studiju majstora stripa Dalibora Talajića, svjedočeći kako naš filmski junak postaje stripovski, a uz pomoć članova Ministarstva magije promišljali smo tko su superjunaci.
Upoznali smo se, družili i razgovarali s popularnim dječjim književnicima, spisateljicom Sanjom Pilić i piscem Zlatkom Krilićem.
Susreli smo razne umjetnike – redatelje, glumce, ilustratore – a svi su s Markom podijelili neku lijepu priču, sliku, doživljaj te ostavili mali trag svojega umjetničkog rada u našim susretima.
Uz književne tekstove iz čitanke Petica učenicima smo ponudili mnogo dodatnih zanimljivih sadržaja (književnih i neknjiževnih tekstova), kako bi uživali čitajući ih, doznali nešto novo i zanimljivo, stvorili vezu s različitim svjetovima i likovima te ih povezali sa sobom i svojim iskustvom.
Gdje god smo mogli, isticali smo važnost naše kulture, njezine posebnosti i raznolikosti.
Udžbenik Hrvatski za 5 sastoji se od šest cjelina. Njegova posebnost očituje se u novome konceptu, međusobnome isprepletanju gramatike, pravopisa i jezičnoga izražavanja, mnoštvu funkcionalnih zadataka, pozitivnim sadržajima povezanima sa svakodnevicom učenika te bogatome slikovnom sadržaju. Uz mnoštvo funkcionalnih zadataka, uvodimo rubrike Jezične iskre i Savjeti te uključujemo pregršt zadataka za uvježbavanje jezičnih vještina.
U nastavi hrvatskoga jezika donosimo jasne ishode učenja, predlažemo poticajne projekte, stvaralačke zadatke, preporuke za čitanje, gledanje i slušanje, razrađujemo brojne međupredmetne teme te ističemo ključne pojmove i nepoznate riječi, predstavljajući brojne zanimljivosti i otkrivajući ono što možda niste znali.
Zahvaljujemo svim našim sugovornicima koji su se odazvali na našu zamolbu da zajedno stvorimo nešto vrijedno – drukčije materijale, male priče koje će rado pogledati učenici diljem Hrvatske te uz njih osluhnuti, dotaknuti, otkriti ljepotu, zagonetnost i zanimljivost bogatih književnih, kulturnih i umjetničkih sadržaja.
Naša je obveza, kao i velika želja da u sklopu nastavnoga procesa pripomognemo u odgajanju svestranih, osviještenih i znatiželjnih mladih ljudi, pridonesemo produbljivanju njihovih interesa za nastavni sadržaj, zadržimo njihovu pozornost te oplemenimo nastavni proces.