Klokan bez granica | Profil Klett
klokan

10. lipanj 2016.

Klokan bez granica

avatar
Autor: Tamara Nemeth

Tekst je pripremila Maja Marić, povjerenica međunarodnog matematičkog natjecanja Klokan bez granica za Republiku Hrvatsku.

Matematičko natjecanje Klokan bez granica najveće je međunarodno školsko natjecanje u svijetu. Ove je godine, osamnaesti put zaredom, održano pod svojim prepoznatljivim motom: bez eliminacije, selekcije i finala.

S približno istim zadatcima u isto vrijeme natjecalo se više od 6 milijuna učenika u 64 države svijeta. Iste zadatke rješavali su učenici u Albaniji, Armeniji, Austriji, Bangladešu, Belgiji, Bjelorusiji, Boliviji, Brazilu, Bugarskoj, Cipru, Češkoj, Čileu, Danskoj, Ekvadoru, Estoniji, Finskoj, Francuskoj, Gani, Grčkoj, Hrvatskoj, Indoneziji, Iranu, Irskoj, Italiji, Izraelu, Jamajci, Kanadi, Kazahstanu, Kolumbiji, Kostariki, Latviji, Litvi, Mađarskoj, Makedoniji, Maleziji, Meksiku, Moldaviji, Mongoliji, Nizozemskoj, Njemačkoj, Norveškoj, Pakistanu, Panami, Paragvaju, Peruu, Poljskoj, Portoriku, Portugalu, Rumunjskoj, Rusiji, Sjedinjenim Američkim Državama, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji, Španjolskoj, pokrajini Kataloniji, Švedskoj, Švicarskoj, Tunisu, Turskoj, Ukrajini, Urugvaju, Velikoj Britaniji, Venezueli i Vijetnamu. 

Pod pokroviteljstvom Hrvatskoga matematičkog društva, 17. ožujka u 12 sati i 30 minuta u 508 osnovnih i 121 srednjoj školi natjecalo se ukupno 38 634 učenika podijeljenih u sedam kategorija:
Pčelice – II razred osnovne škole –  7 455 učenika - P
Leptirići – III razred osnovne škole –  6 538 učenika - L
Ecoliers – IV i V razred osnovne škole – 11 023 učenika - E
Benjamins – VI i VII razred osnovne škole –  6 850 učenika - B
Cadets – VIII razred osnovne i I razred srednje škole – 3 953 učenika - C
Juniors – II i III razred srednje  škole –  2 122 učenika - J
Students – IV razred srednje škole –  693 učenika - S 

Prilikom dolaska na natjecanje svaki je učenik dobio „poklon za svakoga“, a 10 % najbolje plasiranih učenika dobilo je i nagrade. Podijeljeno je 4016 nagrada i 1032 utješne nagrade. Učenici ovo natjecanje plaćaju 15 kn, tom se svotom podmiruju svi troškovi nagrada i materijalni troškovi. Nagrade su raznolike: knjige matematičkog sadržaja, pretplata na časopis Matka, majice, kape, torbe, igrice i dr. Neke su nagrade prikazane na fotografijama uz ovaj članak. Ove su godine prvi put sudjelovale i tri osnovne škole iz susjedne nam Republike Bosne i Hercegovine.

U posljednje dvije godine Povjerenstvo natjecanja nagrađuje škole s najvećim brojem prijavljenih učenika – 10 osnovnih škola i 5 srednjih. Nagrada za svaku školu, odnosno školsku matematičku biblioteku jest knjiga Matematičko natjecanje Klokan bez granica 2009. – 2011. ili Matematičko natjecanje Klokan bez granica 2012. – 2014.

Sljedeće će se natjecanje održati 16. ožujka 2017. godine.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Iskustva poučavanja iz Gran Canarije

Svakog dana poučavale su 5. razrede IKT i engleski jezik kroz primjerene aktivnosti poput MIT Scratcha, Micro:bita i programiranja na engleskom jeziku. Osim inovativnih metoda poučavanja koje su primjenjivale, učenici su imali priliku prvi puta se susresti s mini računalom Micro:bit i primjenjivati ga u različitim zadacima od osnova do brojanja koraka ili mjerenja temperature. Koristeći Scratch kreirali su svoje digitalne priče i animacije.

 

IBM-ova besplatna platforma za nastavu matematike

Aplikacija koristi Watsonovu tehnologiju umjetne inteligencije (AI), koja se kao “natjecatelj” proslavila u nastupu u kvizu “Jeopardy”, 2011. Radi se o računalnom sustavu sposobnom odgovarati na pitanja koja mu se postavljaju prirodnim, ljudskim jezikom. Tehnologiju su osposobili vodeći matematički stručnjaci, uključujući Američki savez učitelja (AFT), a objedinjene su i povratne informacije o funkcioniranju sustava dobivene od više od tisuću učitelja diljem SAD-a.

Igra matematike i Moodlea

Naslovnica

Treba li u poučavanju matematike koristiti računalo? Mislim da to pitanje u ovo doba više uopće nije upitno. Meni je to isto kao da pitate treba li u poučavanju matematike koristiti papir i olovku. Matematika bi trebala služiti i tome da naučimo učenike logički razmišljati i zaključivati. Često govorim učenicima da se matematika ne uči čitajući udžbenik. Matematika se uči rješavanjem zadataka i promišljanjem. Rješavanjem istoga zadatka na različite načine.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Peretin,  Vujanović
udzbenik
Sanja Polak, Darko Cindrić, Sanja Duvnjak