Valentinovo i osna simetrija | Profil Klett

13. veljača 2019.

Valentinovo i osna simetrija

Autor: Uredništvo STEM područja

Autor: Nataša Ostojić, prof. matematike

Dana 14. veljače obilježavamo Valentinovo, Dan zaljubljenih. U nekim školama, pa i u mojoj, organizira se i ples za Valentinovo. Obično taj dan bude malo više nasmijanih lica nego inače. Nekako se taj dobar osjećaj ljubavi i zajedništva širi na druge, a ove ga godine obilježimo i uz matematiku. Neka učenici otkriju čari simetrije za Valentinovo!

Svake godine toga dana negdje na hodniku škole ugledamo nekog sramežljivog, rumenog dječaka, kako s cvijetom u ruci nesigurno pokušava izraziti svoju ljubav plavokosoj djevojčici. Vidimo i crnokosu djevojčicu koja s nestrpljenjem očekuje hoće li je se njena simpatija sjetiti. Nađe se tu i pisamaca, čokolada, čestitki, plišanih medvjedića i balona.

Lijepo je kada nam i učionice odišu tim nekim blagdanskim ozračjem i toplinom. Nije teško pano urediti s nekoliko papirnatih srca ili ptičica, Da, naši stari kažu da se taj dan ptičice žene. Neki od učenika će rado nešto nacrtati ili napisati. Možemo se poigrati izradom raznih likova preklapanjem papira i izrezivanjem osnosimetričnih likova. Neki od učenika će s iznenađenjem otkriti čaroliju simetrije.

Slika: Na preklopljenom papiru nacrtamo polovicu crteža. Izrezivanjem i rasklapanjem papira dobivamo potpunu sliku. Trag preklapanja je os simetrije, a lik je osnosimetričan – preslika se preko te osi u samog sebe.

Osim prigodne dekoracije učionice, možemo i  na satovima matematike obilježiti ovaj dan rješavanjem nekih prigodnih zadataka. Učenici rado rješavaju takve, za taj dan primjerene,  malo neobaveznije, zadatke. Jedan takav primjer želim podijeliti s vama.

Radni listić u prilogu je pripremljen za tiskanje, a po potrebi, može se koristiti i tako da se prva stranica projicira LCD projektorom, pa se zadaci rješavaju zajednički u razredu.

Želim vam ugodnu zabavu!

I još nešto: sjetite se svojih voljenih svaki dan, a ne samo na Valentinovo!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

NEFORMALNO UČENJE: strategija i izazovi

U sferi novih životnih potreba i novih umijeća življenja razvidna je potreba cjeloživotnog obrazovanja. Termin cjeloživotno obrazovanje podrazumijeva kontinuirano učenje i razvijanje zbira svekolikog znanja,vještina i stavova od „ kolijevke pa do groba“.U cjeloživotno učenje idu svi oblici učenja tijekom života neke osobe čiji je cilj stjecanje i unaprijeđivanje kompetencija za osobne, društvene i profesionalne potrebe.

 

Iskustva poučavanja iz Gran Canarije

Svakog dana poučavale su 5. razrede IKT i engleski jezik kroz primjerene aktivnosti poput MIT Scratcha, Micro:bita i programiranja na engleskom jeziku. Osim inovativnih metoda poučavanja koje su primjenjivale, učenici su imali priliku prvi puta se susresti s mini računalom Micro:bit i primjenjivati ga u različitim zadacima od osnova do brojanja koraka ili mjerenja temperature. Koristeći Scratch kreirali su svoje digitalne priče i animacije.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Z.Šikić, M. Babić, I. Nađ, D. Belavić, A. Dika, S. Jukić, M. Fofonjka, A.M. Vuković, V. Draženović Žitko, I. Golac Jakopović, B. Goleš, Z. Lobor, M. Marić, T. Nemeth, G. Stajčić, M. Vuković
udzbenik
Vesna Draženović-Žitko, Maja Marić