„Riznica dječjega stvaralaštva“ – retrospektivna izložba likovno-pedagoškoga djelovanja Dijane Nazor Čorda | Profil Klett

26. listopad 2020.

„Riznica dječjega stvaralaštva“ – retrospektivna izložba likovno-pedagoškoga djelovanja Dijane Nazor Čorda

avatar
Autor: Rutva Primorac

„Riznica dječjega stvaralaštva“ je retrospektivna izložba likovno-pedagoškoga djelovanja Dijane Nazor Čorda – donacija Hrvatskome školskom muzeju“ nastala u organizaciji Hrvatskoga školskog muzeja, a realizirana u partnerstvu s Etnografskim muzejom iz Zagreba u čijim je prostorima posjetitelji mogu vidjeti od 1. do 31. listopada 2020. 

„Riznica dječjega stvaralaštva“ je retrospektivna izložba likovno-pedagoškoga djelovanja Dijane Nazor Čorda – donacija Hrvatskome školskom muzeju“ nastala u organizaciji Hrvatskoga školskog muzeja, a realizirana u partnerstvu s Etnografskim muzejom iz Zagreba u čijim je prostorima posjetitelji mogu vidjeti od 1. do 31. listopada 2020. Izložbom „Riznica dječjega stvaralaštva“ predstavljeni su iznimni učenički projekti, projekti ostvareni u suradnji sa Sveučilištima u Japanu i Australiji, radovi različitih tehnika i motiva, suveniri, radovi iz primijenjene umjetnosti i dizajna, kao i digitalna i fotodokumentacija. Izložba je donacija odabranih radova Hrvatskome školskom muzeju dobitnice dviju državnih nagrada (Godišnje državne „Nagrade Ivan Filipović“, 2012. i odlikovanja Reda Danice hrvatske s likom Antuna Radića, 2013.) za osobite zasluge u prosvjeti Dijane Nazor Čorda. Na izložbi je predstavljeno autoričino likovno-pedagoško djelovanje i projekti iz odgojno-obrazovnih ustanova te domaćih i međunarodnih festivala. Ova vrijedna izložba je otvorena ujedno i kao poticaj i inspiracija svim učenicima i studentima, učiteljima likovne kulture, muzejskim pedagozima i odgojiteljima, nastavnicima i umjetnicima, ali i građanima Grada Zagreba.

Na otvorenju izložbe nazočne je pozdravila ravnateljica Etnografskog muzeja dr. sc. Goranka Horjan i ravnateljica Hrvatskog školskog muzeja dr. sc. Štefka Batinić. Izložbu je otvorila Maja Zrnčić, prof., voditeljica programa Ruksak pun kulture i predstavnica iz Ministarstva kulture Republike Hrvatske. Izložbu je na gitari uveličao Lukac Rezdevšek učenik Glazbene škole Glazbaonica.

Rad autorice je publici predstavila Branka Hlevnjak, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka, koja je u tekstu izložbe napisala:

„Da su dječji radovi koje je Dijana Nazor Čorda prikupila kroz niz svojih originalnih radionica vrijedni čuvanja u muzeju potvrđeno je već samom činjenicom da je Dijana Nazor Čorda za rad s djecom, za originalnu metodologiju koji je pritom inovirala, razvijala i usustavila, dobila najviše nagrade. Donaciju dječjih radova iz radionica Dijane valja pozdraviti jer je riječ o visokoj razini dječje kreativnosti koja svjedoči pedagoški uspjeh u motivaciji, edukaciji i odgoju djece i mladih za izražavanje u različitim temama, tehnikama i materijalima, prilagođeno dobi. Izloženi dječji radovi zanimljiv su i koristan poticaj nastavnicima likovnog odgoja ne samo u izvanškolskim radionicama, nego i u školskim programima, te svjedoče kako je važan fleksibilan likovni odgoj u formiranju ličnosti mladih ljudi uz alarmantnu konstataciju da smo likovni odgoj u školama sveli na minimalni broj nastavnih sati i došli tako u komparaciji s drugim državama na najnižu ljestvicu društvenog odnosa prema likovnosti. Ova donacija ispravlja tu ružnu sliku hrvatskog nerazumijevanja vrijednosti likovnog odgoja, štoviše, pokazuje bogat i raznolik izraz djece, potaknut i podučen velikim entuzijazmom i profesionalnošću Dijane Nazor Čorda.“

U predgovoru izložbe prof. emer. Emil Robert Tanay je o radu Dijane napisao:

„Ugledna pedagoginja izložbom „Riznica dječjega stvaralaštva“ predstavila je iznimne hrvatske i međunarodne učeničke projekte u različitim tehnikama. Izložba je donacija odabranih radova dobitnice dviju državnih nagrada za osobite zasluge u prosvjeti. Izložba predstavlja radove djece i učenika vezane uz tradicijsku, prirodnu i umjetničku baštinu škola iz Dalmacije i Zagreba od vrtića, prvoga razreda osnovne škole do srednjoškolskoga uzrasta te rad s djecom i odraslima u radionici „Baštinarnica“ Narodnog sveučilišta Dubrava. Izložba prikazuje različite metodičke pristupe likovnom problemu, motivu podneblja i specifičnim metodama rada. Ovi likovni radovi donacijom ostaju kao trajno svjedočanstvo određenog vremena, učenika i škola. Izložbom se želi pokazati neiscrpna dječja kreativnost i naglasiti važnost uloge učitelja – likovnog pedagoga u nastavi likovne kulture i umjetnosti“.

O ovoj vrijednoj donaciji se u svom tekstu osvrnuo i red. prof. art. Danijel Žabčić:

„Danas već respektabilna prisutnost Dijane Nazor Čorda u smislu pedagoškog, umjetničkog i znanstvenog rada na hrvatskoj i svjetskoj likovnoj sceni govori nam na primjeren način o širokome spektru sadržaja i tema koji se tiču i likovne pedagogije. Njezin kompetentni rad u tome području urodio je realizacijom velikoga broja projekata, kao i iskustvenih dometa u radu s djecom predškolske i školske dobi. Otuda kulturološko značenje donacije velikoga broja likovnih radova Hrvatskom školskom muzeju koji se sada izložbeno prezentiraju u Etnografskome muzeju te tako pružaju javnosti na uvid. Retrospektivni je to izbor radova koje je autorica s ljubavlju i pomno čuvala i sada na zadovoljstvo struke javno izložila. No, ono što bitno određuje visoku likovnu vrijednost dječjih radova proizlazi iz znalačkog i tihog mentorstva koje artikulira prirodu i maštu djetetove duševnosti pretočenu iz vlastitog spontanog prostora u prostor slobodom oplođenog likovnog dječjeg izraza. Potičući djecu obzirnim temama i primjerenim sadržajima autorica je procesuirala raznolikost pristupa imajući u vidu autentičnost mlade osobe. I rezultati nisu izostali. Gradeći tako put do boje, tona, linije, teksture otvorila je maštovite prodore u univerzum nadahnutih i svježih likovnih rješenja koja na čudesan način imenuju vizualne i likovne sadržaje na podlozi motivirane doživljajnosti, čime je omogućen pristup svijetu koje dijete nosi u sebi, a u kreativnom procesu zahvaćen stvarnosnom emocijom imenujući tako i svijet u kojem živi.

To je doista vrijedna zbirka likovnih radova koja može poslužiti istraživačima dječjega likovnog izraza u nakani pozicioniranja istog u hrvatsku likovnu kulturu.“                                  

U svom tekstu o izložbi kustosica Hrvatskog školskog muzeja Kristina Gverić je napisala:  „Kreativan rad profesorice Dijane Nazor Čorda, njezin utjecaj i poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju, razvijanje osjećanja za likovnost najmlađih, vrijedni predmeti koje su izradili djeca i učenici pod njezinim mentorstvom – važan su doprinos našoj kulturnoj baštini te ćemo ih s radošću pospremiti u našu Zbirku radova učenika i nastavnika.“

Ovu zapaženu izložbu donacije učeničkih radova su kratkim tekstovima na izložbi još popratili: povjesničar umjetnosti Stanko Špoljarić i profesorice likovne kulture Martina Kosec i Ivana Maradin. Povodom izložbe, Etnografski muzej je organizirao likovnu radionicu „Krune i kape iz maše“, za djecu i odrasle koju je vodila autorica izložbe.

Uz izložbu Hrvatski školski muzej i Etnografski muzej organiziraju i nagradnu igru koja je namijenjena za djecu od 3 do 18 godina od 23. do 31. listopada kada će biti izvlačenje. Sponzor izložbe je Profil Klett koji je za ovu prigodu pripremio prigodne nagrade za sretne dobitnike.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Likovna kolonija

13. svibnja 2024. godine u Katoličkoj osnovnoj školi u Šibeniku održana je Likovna kolonija osnovnih škola Šibensko-kninske županije, za učenike od 5. do 8. razreda. Uz učenike škole domaćina sudjelovali su i učenici OŠ Kistanje i OŠ Fausta Vrančića.

Stvaranje ili devastiranje

U gradovima primjećujemo sve više grafita, zidnih slika poznatih i manje poznatih umjetnika. Street art ili ulična umjetnost vrsta je umjetnosti koja je dostupna svakom čovjeku. Zidove starih zgrada koje su često u visokoj fazi propadanja umjetnici barem na neko vrijeme obnove i tako svim građanima omogućavaju uživanje u umjetnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja