Webučionica 2.0 i razvijanje digitalnih kompetencija | Profil Klett

12. srpanj 2021.

Webučionica 2.0 i razvijanje digitalnih kompetencija

avatar
Autor: Martina Španović

  Učenici od 5. do 8. razreda, a povremeno i učenici od 1. do 4. razreda, zajedno s nastavnicom engleskog jezika Adrijanom Roždijevac iz Osnovne škole „Josip Kozarac” Soljani sudjelovali su ove nastavne godine u eTwinning projektu pod nazivom „Webclassroom/Webučionica 2.0” autorice Sandre Vuk. Projekt je trajao cijelu nastavnu godinu, a u njemu je sudjelovalo preko 260 škola partnera iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije, Njemačke i Turske. Cilj ovog projekta je bio stjecanje digitalnih znanja i razvoj informatičko-komunikacijskih kompetencija kod učenika, ali i učitelja, te korištenje navedenih znanja u različitim situacijama, kao i na nastavi engleskog jezika.

 

   Učenici su bili aktivni sudionici projekta i marljivo su izrađivali projektne aktivnosti kojima su pratili nastavno gradivo engleskog jezika serije udžbenika „Hello, World!”, kao i obilježavali značajne međunarodne dane i blagdane. Detaljne projekte aktivnosti, fotografije, video snimke i poveznice raspoređene po mjesecima možete pogledati na Padlet stranici projekta http://bit.ly/WebclassroomSoljani, a u nastavku ću spomenuti samo neke od njih.

 

   Povodom Europskog dana jezika, 26. rujna, učenici su odradili niz aktivnosti kojima su naučili nešto više o europskim jezicima, no izdvojit ću projektnu aktivnost učenika 7. i 8. razreda. Učenici 7. razreda su naučili koristiti dvije nove aplikacije, a to su Bitmoji u kojoj su izradili svoje avatare i ChatterPix u kojoj su izradili animirane slike, a koje možete pogledati na ovoj poveznici: http://bit.ly/EDL2020ChatterPix.

  Učenici 8. razreda su koristeći Canvu izradili plakate s palindromima, izrekama, poslovicama, idiomima i specifičnim riječima iz različitih europskih jezika, koje možete pogledati na ovoj poveznici: http://bit.ly/EDL2020posters

  U razdoblju od 10. do 25. listopada  u našoj školi smo obilježili Europski tjedan programiranja (EU Code Week 2020) raznim online i offline aktivnostima kojima su učenici na zabavan i zanimljiv način programirali i shvatili kako kodiranje može biti jednostavno i da je zapravo dio našeg svakodnevnog života. Učenici 7. i 8. razreda su sudjelovali u „Code Week 4 All” izazovu u kojem su izrađivali elektronske razglednice hrvatskih gradova i njihovih znamenitosti u programu Scratch zajedno s još 10 škola iz različitih europskih zemalja, a radove naših učenika kojim su prikazali ljepote hrvatskih gradova možete pogledati ovdje: http://bit.ly/ScratchCroatia2020.

  Povodom božićnih i uskrsnih blagdana učenici od 3. do 8. razreda su izradili čestitke s lijepim željama svojim prijateljima, obiteljima, učiteljima i rodbini u alatu Canva, a možete ih pogledati na ovim poveznicama: https://bit.ly/XmasCards-2020 i https://bit.ly/2021EasterCards.

  Učenici 6. a, 7. i 8. razreda su i ove godine obilježili Dan sigurnijeg interneta (Safer Internet Day), 9. veljače, tako što su učili i raspravljali o pozitivnim i negativnim stranama korištenja interneta te igrali igre i kvizove o sigurnosti na internetu. Kao jednu od projektnih aktivnosti učenici su izradili umne mape i plakate sa savjetima kako ostati siguran online koristeći alate Coggle i Canva. http://bit.ly/SID2021posters.

  Povodom školskog projekta „3, 2, 1 – izradi!” učenici od 5. do 8. razreda su izradili digitalnu kuharicu na engleskom jeziku pod nazivom „Our Cookbook”. Kuharica sadrži 50 različitih slatkih i slanih pisanih recepata izrađenih u alatu Canva, kao i video recepte koje su učenici snimili koristeći razne digitalne alate za uređivanje video snimaka, npr. Filmora, CapCut, OpenShot Video Editor, InShot, Movavi Video Editor, YouCut, Cute CUT, VivaVideo i drugi. Kuharici uređenu u Book Creatoru možete pogledati na ovoj poveznici: https://bit.ly/OurCookbook.

  Učenici od 1. do 4. razreda su bili vrlo vrijedni i izradili su engleski slikovni rječnik pod nazivom „Now we know our ABCs” crtajući, pišući i izgovarajući različite riječi za svako od 26 slova engleske abecede koji možete prolistati ovdje: https://bit.ly/ABC-dictionary.

  Učenici 7. i 8. razreda su mjesec dana vrijedno radili na satima Engleskog jezika kako bi prigodno obilježili i Dan planeta Zemlje (Earth Day), 22. travnja, odnosno, učili su i proučavali o zaštiti prirode, problemima s očuvanjem okoliša i ugroženim životinjskim vrstama. Svoje znanje su željeli prenijeti i ostalim učenicima i na taj način ih osvijestiti o mnogobrojnim problemima s kojima se naš planet susreće. Umne mape o ekološkim problemima izrađenim pomoću alata Coggle možete pogledati na ovoj poveznici http://bit.ly/EnvironmentalProblemsW, a više o najugroženijim životinjskim vrstama diljem svijeta možete pročitati u e-knjizi koju su osmaši izradili u Book Creatoru https://bit.ly/EndangeredAnimals8, kao i u Wakelet kolekciji s plakatima o ugroženim životinjama koju su izradili sedmaši u Canvi http://bit.ly/EndangeredSpeciesW.

   Tijekom ove nastavne godine učenici 5., 6. a i 7. razreda upoznali su nove zemlje engleskog govornog područja koristeći seriju udžbenika „Hello, World!”. Glavni likovi udžbenika proveli su ih kroz svoje zemlje i gradove te ih upoznali s kulturom i običajima Ujedinjeng Kraljevstva, Novog Zelanda, SAD-a, Republike Irske, Južnoafričke Republike, Australije, Kanade i Indije. Ono što su učenici naučili demonstrirali su izradom oblaka s riječima (word clouds) koristeći WordArt.com stranicu, a njihove radove možete pogledati na ovim Padlet stranicama: http://bit.ly/HW5WordClouds (5. razred), http://bit.ly/HW6WordClouds (6. a razred) i http://bit.ly/HW7WordClouds (7. razred).

  Učenici 6. a razreda su u Padletu izradili svoje vremenske kapsule, odnosno verzije Zlatne ploče (Golden Record) i napisali poruke izvanzemaljcima ne bi li im lakše predočili život na Zemlji. NASA je 1977. godine na svemirske letjelice Voyager 1 i Voyager 2 stavila Zlatnu ploču sa snimkama sa Zemlje sa željom da nas izvanzemaljci na taj način upoznaju, a ploča sadrži fotografije i snimke životinja i prirode, glazbe, vozila i strojeva, ljudi, pozdravi na 55 jezika, itd. Učeničke radove možete pogledati na ovoj poveznici: http://bit.ly/OurGoldenRecords.

   Učenici 8. razreda su pokazali što su naučili o Republici Irskoj izradom umnih mapa, oblaka riječi, 3D kocki, plakata i prezentacija u alatima Coggle, WordArt, Pixiz, Canva i Sway. Njihove radove možete pogledati na ovom Padletu: http://bit.ly/IrelandPadlet8.

  Ovim projektom učenici su razvijali svoje digitalne i jezične kompetencije te naučili koristiti cijeli niz digitalnih alata kao što su Canva, Padlet, Book Creator, Wakelet, Sway, WordArt, Bitmoji, ChatterPix, Adobe Spark, Scratch, Break Your Own News, Pixiz, Coggle, MindMeister, The Hoth Logo Maker, Wordwall, Kahoot, Quizizz, Quizlet, LearningApps, Genially, Flipgrid, PicsArt, razni alati za izradu i uređivanje video snimaka, i dr.

 

   Kako bismo zaokružili cijeli projekt svi učenici su proveli evaluaciju projekta te ga pozitivno ocijenili sa željom za sudjelovanjem u novim eTwinning projektima iduće nastavne godine. Od svih digitalnih alata koje su naučili koristiti tijekom ovog projekta, učenicima su najdraži Canva, Kahoot, WordArt, Wordwall, Coggle, Flipgrid i Bitmoji.

 

   Učenicima su dodijeljene i potvrde za aktivno sudjelovanje u projektu, a sav njihov trud i rad na izradi projektnih aktivnosti tijekom cijele nastavne godine možete pogledati u ovom videu https://bit.ly/Webclassroom20Soljani, kao i na Padlet stranici projektnih aktivnosti http://bit.ly/WebclassroomActivities.

Veselimo se novim eTwinning projektima!

 

 

Autor: Adrijana Roždijevac, prof. engleskog jezika i filozofije, učitelj mentor  Osnovna škola „Josip Kozarac” Soljani

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Teachers Talk: Alenka Miljević

Ususret Svjetskom danu učitelja donosimo vam intervju s Alenkom Miljević, autoricom niza članaka o eTwinningu. Kao ambasadorica te platforme spremna je pomoći svakome u tome novom obliku vođenja projektne nastave. Na pitanje koja joj je najveća motivacija, odgovorila je: Koja nagrada može biti ljepša i veća i izazvati osjećaj ispunjenosti, nego kad vam se bivši učenici vrate tražeći još.

Pardon me, can you spare a vote? ili Kako spojiti sat razrednika i engleski jezik

Razrednici su obavezni provesti izbor razredne uprave, uz što je dobro povesti i razgovor o tome što čini dobrog predsjednika razreda. Donosimo vam rješenje kako osmisliti sat razredne zajednice i engleskog jezika i u to uklopiti građanski odgoj i obrazovanje te izbor razredne uprave, a sve uz pomoć Clever me! listića koje su učitelji engleskoga dobili na dar na početku školske godine.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Catherine Ball, Susan Iannuzzi and Vanessa Reilly.
udzbenik
Vida Lukić, (Jasna Pavuna)
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)