Obilježavanje Svjetskog dana jabuka u Osnovnoj školi „August Cesarec” u Ivankovu | Profil Klett

31. listopad 2022.

Obilježavanje Svjetskog dana jabuka u Osnovnoj školi „August Cesarec” u Ivankovu

avatar
Autor: Barbara Sović

„Jedna jabuka na dan, doktor iz kuće van.”

„An apple a day keeps the doctor away.”

Kako su obilježile Svjetski dan jabuka primjerom dobre prakse pokazale su nam kolegice Dijana Penava i Ivana Kozić iz osnovne škole "August Cesarec" u Ivankovu.

 

Jabuka je jedna od najkorisnijih namirnica za zdravlje organizma – bogata je vitaminima, mineralima, beta karotenom, vlaknima, kalijem, kalcijem, željezom, fosforom, magnezijem i ugljikohidratima. U jabuci ima od 85 do 90 % vode pa stoga uspješno osvježava i „gasi žeđ“. Jabuka pozitivno utječe na funkciju bubrega, jetre i žuči. Zbog kalcija i fosfora koje sadržava, jabuka dobro utječe na izgradnju kostiju i zubi, pomaže pri sprječavanju karijesa, potiče izlučivanje suvišne tekućine iz organizma pa na taj način pogoduje mršavljenju.Potaknute navedenim, nastavnica biologije i kemije Dijana Penava i nastavnica engleskog jezika i povijesti Ivana Kozić odlučile su s učenicima petih i sedmih razreda (7a) obilježiti Svjetski dan jabuka.

 

Budući da većina učenika u svojim vrtovima ili vrtovima baka i djedova ima barem jedno stablo jabuke, obilježavanjem ovoga dana cilj je osvijestiti učenike da u svoju svakodnevnu prehranu uvrste jabuke koje su im lako dostupne, a iznimno doprinose zdravlju. Radom učenika u projektu ostvaruju se i ciljevi iz područja ekologije i održivog razvoja, a razvija se i empatija. Kako potaknuti razvoj plemenitosti i brige za okoliš kod učenika? Jednostavno, potrebno ih je aktivno uključiti u rad i proizvodnju prehrambenih proizvoda. U školi djeluje Učenička zadruga „Zrno”. Učenici, zadrugari, kroz sekciju „Ekolozi” svojim radom potiču razvoj ekološke svijesti kroz koju raste i potreba za očuvanjem prirode. Nastavnice i učenici realizirali su obilježavanje na zanimljiv način tijekom kojega su uključili i obiteljski dom za starije „Horvat” iz Ivankova. Na satima razrednika razrađen je plan rada i načina predstavljanja jabuke i njezinih prerađevina.

 

Učenici su za početak istražili koja je važnost jabuke u svakodnevnoj prehrani te su na temelju istraživanja izradili edukativne plakate na hrvatskom i engleskom jeziku.

Slika 1. Plakati izloženi u učionici engleskog jezika i na panou ispred učionice kemije.

Domaće ekološki uzgojene jabuke učenici su tijekom tjedna brali i donosili u školu. Posebno su se isticale jabuke koje su stare autohtone sorte iz njihovih vrtova. Od sakupljenih jabuka napravljen je džem i čips od jabuka. Budući da priprema prehrambenih proizvoda zahtjeva financijsku podršku u pomoć su priskočili ravnatelj škole Željko Puljić i tajnik Ivan Kovačević. Kuhanje je džema u školi bila jedna od dinamičnijih aktivnosti u kojoj su sudjelovali svi učenici. Džem je spremljen u staklenke koje su učenici donijeli od kuće kako bi ih se ponovno upotrijebilo.

Slika 2. Kuhanje džema od jabuke.

Tanki listići jabuka bez dodatka začina i šećera sušeni su u pećnici i na taj način pripremljen je čips kojeg su učenici ocijenili kao ukusnu i zdravu grickalicu.

Slika 3. Priprema čipsa od jabuke.

Uz vodstvo nastavnica Ivane i Dijane, učenici su izradili deklaracije za navedene proizvode koje su sadržavale sljedeće informacije: naziv proizvoda, sastojci, prerađivač i rok valjanosti. Ovim aktivnostima učenici usvajaju osnove poduzetništva i poslovanja. Od ostatka jabuka učenici su uz pomoć roditelja pripremili slasne kolače na veliko oduševljenje svih prisutnih.

Slika 4. Kolači i proizvodi od jabuka.

Prikupljene informacije o dobrobiti jabuka za zdravlje učenici su usustavili u obliku edukativnih plakata koje su izložili ostalim učenicima škole. Izlaganje je popratio pladanj na kojem su se nalazile pripremljene slastice od jabuka - džem, čips od jabuke i plod jabuke koje su učenici imali priliku i kušati. U promociju kušanja uključili su se kuhar David i kuharica Ruža. Oduševljenje je svih učenika bilo veliko, a tražio se i „zalogaj više“. Degustaciju i popratili i ostali djelatnici škole.

Slika 5. Izgled panoa s učeničkim radovima.

Socijalna komponenta bio je i odlazak u dom za starije i nemoćne Obiteljski dom „Horvat”.  Uzimajući u obzir epidemiološke mjere, broj učenika koji su posjetili dom u pratnji nastavnice Dijane bio je ograničen.

Slika 6. Posjet domu za starije i nemoćne "Obiteljski dom Horvat".

Ostale učenike 7a razreda, a koji su i članovi Učeničke zadruge „Zrno” , kao i nastavnicu Ivanu uključilo se video pozivom.

Slika 7. Video poziv učenika iz učionice s "Obiteljskim domom Horvat".

Tijekom posjeta, učenici su korisnike doma razveselili džemom i čipsom od jabuka kao i ostalim ekološkim proizvodima njihove zadruge – sok od mente, eko sapun za ruke i eko deterdžent za odjeću.

Slika 8. Učenici i nastavnica s poklonima.

Obilježavanje Svjetskog dana jabuka zatvoreno je sadnjom stabla autohtone vrste jabuke u školsko dvorište, a sadnicu je donirao ravnatelj škole. Nastavnice Dijana Penava i Ivana Kozić svim učenicima koji su sudjelovali u projektu izradile su zahvalnice za izuzetan doprinos u ostvarivanju predviđenih aktivnosti.

 

Vođene poznatom izrekom „Što čujem, to zaboravim. Što vidim, to zapamtim. Što učinim, to shvatim.“, nastavnice su učenike potaknule na različite aktivnosti kojima su kod učenika razvijale timski rad, kreativnost, međusobnu komunikaciju, poduzetnički duh, socijalnu i ekološku osviještenost. Zadovoljstvo učenika koji su sudjelovali u projektu kao i korisnika Doma za starije i nemoćne „Horvat” najbolja je i najljepša povratna informacija svakom nastavniku. Nadamo se sličnim projektima i u budućnosti.

 

Članak priredile:

Dijana Penava, prof. biologije i kemije, učitelj mentor

Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i povijesti, učitelj mentor

 

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Drugašići uče engleski

Image by Prashant Sharma from Pixabay

Tijekom školske godine 2022./2023. učenici drugih razreda više osnovnih škola iz Hrvatske i Europe surađivali su online uz vodstvo svojih učitelja s vršnjacima u raznim aktivnostima razmjenjujući ideje i materijale za poučavanje i učenje engleskog kao stranog jezika.

Nastao je niz korisnih aktivnosti koje se mogu primjenjivati u nastavi stranih jezika, a donosimo ih u ovom članku.

We surfed, we found – June reading suggestions

Je li pisanje priča važnije od učenja gramatike? Kako je učitelj pomoću školskog vrta izmijenio cijelu njujoršku četvrt? Kako pronaći posao učitelja stranog jezika u inozemstvu premda niste izvorni govornik? To i druge korisne i zanimljive članke donosimo vam u lipanjskom izdanju rubrike We surfed, we found.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gabby Pritchard,Margaret Whitfield, Kathryn Harper
udzbenik
Biljana Agić, Antonela Dragobratović, Ana Lopac Groš, Nataša Kletečki, Ozrenka Meštrović
udzbenik
Katarina Reicher, (Danka Singer)