Priča iz Malage | Profil Klett

12. prosinac 2022.

Priča iz Malage

avatar
Autor: Klara Šarčević

Autorica teksta: Gorana Babić

 

Učiteljica Hrvatskoga jezika i Erasmus koordinatorica Gorana Babić iz Osnovne škole dr. Franje Tuđmana Brela boravila je na tečaju “Motivation up for enhancing creativity and critical thinking” u Malagi. Tečaj je trajao od 31. listopada do 4. studenoga 2022. godine.

Tečaj je organizirala španjolska tvrtka iDevelop. To je bila šesta ( i posljednja) mobilnost u KA1 projektu “Better teaching, better tomorrow” (2020-1-HR01-KA101-077174). Taj projekt ova škola provodi od 31. prosinca 2020. do 31. prosinca 2022. godine.

Korisnici diseminacije ovog projekta su oko 1500 učenika i preko 150 nastavnika u tri različite škole u kojima su sudionici ovog projekta zaposleni. Ciljevi su ovog projekta poboljšati kvalitetu upravljanja ljudskim resursima, kvalitetnije provoditi projekte svih razina te njegovati 4C vještine kod učenika i nastavnika. Sve ovo škola želi potaknuti radi poboljšanja motiviranosti i rezultata učenika te dodatno poboljšati europsku dimenziju škole.

Motivacija je definirana kao sve ono što nas pokreće prema nekom cilju, tj. sve ono što uvjetuje neko usmjereno djelovanje. U obrazovnom procesu motivacija je sve ono što dovodi do učenja i što određuje njegov smjer, intenzitet i trajanje. Motivacija je ključni čimbenik uspjeha učenika u svim fazama njihova obrazovanja, a učitelji mogu igrati ključnu ulogu u pružanju i poticanju te motivacije kod svojih učenika.

Jedna od najvećih briga današnjih nastavnika je poticanje motivacije kod učenika. Zahvaljujući mnoštvu tehnoloških uređaja, pametnih telefona, različitih društvenih mreža, učenicima su informacije postale dostupne bilo gdje i u bilo koje vrijeme. Učenici uče isključivo za ocjenu. Ocjene jesu važne, ali učenicima ne smiju biti jedina motivacija. Učenike je važno poticati na razvijanje intrinzične motivacije. Nastavnici trebaju usmjeravati učenike na istraživačko učenje, kritično razmišljanje, suradnju u grupnom radu. To pridonosi razvoju intrinzične motivacije učenika. Upravo o tome je govorio te poučavao i ovaj tečaj.

Tečaj je sudionicima pružio niz korisnih metoda za motiviranje učenika i poticanje da ostvare svoj pravi potencijal. Moto ovog tečaja bio je: “Od čarobnih rješenja do shema djelovanja“. Od prvog dana sudionici su razrađivali vlastite osobne motivacijske vodiče na temelju refleksije vlastite stvarnosti. Sve to postignuto je uz podršku temeljnih teorijskih znanja o vrstama i podvrstama motivacije te tipovima ličnosti. Sudionici su dobili mnogo savjeta kako se prilagoditi svojoj učionici i učenicima.

Pristup je bio praktičan, iskustven i zasnovan na analizi stvarnih potreba grupe. Uglavnom se radilo u malim grupama. Poticalo se promišljanje i kreativnost kako bi se proširilo mogućnosti i alternative za djelovanje. Sudionici su se koristili igranjem uloga, analizom slučajeva i grupnom dinamikom.

Učenicima trebaju primjeri iz stvarnog života koje mogu povezati s materijom o kojoj uče. Tako najbolje mogu naučiti i savladati određeni dio gradiva ili nastavne cjeline. Uvođenjem IKT-a u nastavu, također se uvodi kreativnost i mogućnost istraživanja. Učenicima se nudi kreativan pristup gradivu i zadatcima. Nastavnici imaju priliku upoznati učenika sa sadržajima koji će poticati njihovu kreativnost, motivaciju i želju za istraživanjem. Radoznalost učenicima omogućuje slobodu u izražavanju kreativnosti.

Važna osobina ovakvih Erasmus projekata jest sagledavanje problema iz više različitih perspektiva, otvaranje prema svijetu i multikulturalnosti, osvještavanje kvalitete vlastitog rada i mogućnost primjene novih metoda - služeći se novim spoznajama i iskustvima stvaraju se nove ideje za rad i mogućnosti za potencijalna školska partnerstva učitelja. Sudjelovanje na inozemnom stručnom usavršavanju je od iznimne vrijednosti za sudionika i imat će izrazito pozitivan učinak na sudionike mobilnosti, učenike, ostale djelatnike škole, kao i na ugled škole i lokalnu zajednicu u kojoj se škola nalazi

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Razumijem li što čitam? – 7 ključeva čitanja s razumijevanjem

Svakodnevno se suočavamo s činjenicom koliko je čitanje temeljna vještina koja je neizbježna u svim područjima života. Bez visoke razine čitalačke pismenosti, za svakog učenika nije moguće postići uspjeh u školi niti se obrazovati i usavršiti u bilo kojem profesionalnom području. U procesu razvijanja čitalačke pismenosti, uz strategije razumijevanja pročitanog, postoji i šest glavnih ključeva odnosno tehnika koje nam mogu dodatno pomoći u razumijevanju pročitanog teksta.

Pišući, ovaj svijet dijelimo s drugima

Tko su mogući budući pisci? Oni bi rado pisali za druge, ali ne osjećaju se dovoljno spremnima za tako ozbiljan pothvat. Iako im nešto govori da imaju potencijal za pisanje, koči ih saznanje da im puno toga nedostaje kako bi ga razvili. Treba im mala pomoć, treba im vjetar u leđa i netko tko bi ih ohrabrio i usmjerio, podijelio s njima znanje koje nemaju, a bez kojega nema dobroga pisanja.

AD HOC TURNIR U RIJECI

U debati se uči uvažavati sugovornika, uči se timskomu radu i razvija se tolerancija. Sve sam to željela potaknuti kod svojih učenika, stoga smo početkom školske godine uz veliku pomoć Darije Jeger, jedne od trenerica Hrvatskoga debatnog društva, pokrenuli Debatni klub Meštri.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas
udzbenik
Goscinny Sempe
udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić, Gordana Ljubas, Diana Greblički-Miculinić, Tihana Fraculj, Marina Štefanac
udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić, Gordana Ljubas, Diana Greblički-Miculinić, Tihana Fraculj, Mihajla Varžak