Obilježili smo Dan planeta Zemlje | Profil Klett

08. svibanj 2024.

Obilježili smo Dan planeta Zemlje

avatar
Autor: Barbara Sović

Svake se školske godine 22. travnja u Osnovnoj školi August Cesarec obilježava Dan planeta Zemlje. Ove godine tema obilježavanja bila je recikliranje, s ciljem jačanja svijesti o prirodi i njezinomu očuvanju.

 

Nastavnica engleskoga jezika i povijesti Ivana Kozić i nastavnica prirode i kemije Dijana Penava učenike šestih i sedmih razreda potaknule su na recikliranje s ciljem zaštite našega planeta.

 

Različitim aktivnostima učenike su nastojale upoznati s opasnostima koje prijete životu na Zemlji zbog sve većeg onečišćenja. Također, nastojale su ih potaknuti na osvješćivanje problema zagađenja okoliša i educirati o procesu razvrstavanja papira, plastike, stakla, metala, biootpada i tkanine.  

Slika 1. Dan planeta Zemlje

Zašto reciklirati otpad?

 

Postupkom recikliranja, iz otpada se izdvajaju materijali kako bi se mogli ponovno upotrijebiti. Recikliranje uključuje i prikupljanje, izdvajanje, preradu i izradu novih proizvoda iz iskorištenih materijala. Mnoge otpadne tvari mogu se ponovno iskoristiti ako se pravilno odvoje.

 

Aktivnosti učenika

 

Učenici većinom kupuju gotove proizvode, a često nisu ni svjesni kako od potrošnog materijala mogu izraditi nešto unikatno i korisno. Njihov je zadatak bio izraditi uporabni ili ukrasni predmet od recikliranog materijala, a pri izvođenju su pokazali veliku kreativnost i maštovitost.

 

Od papira su izradili stalak za nakit, stalak za olovke i ukrasne vaze.

Slika 2. Stalak za nakit izrađen od papira

Plastiku su učenici iskoristili i izradili pernice, kasice za novac, ukrasne posude za nakit, gumice za kosu, vaze za cvijeće, ukrasne kaliće za cvijeće, metlu i lopaticu za čišćenje, velike žlice za prikupljanje i grabljenje npr. hrane za domaće životinje te hranilice za životinje.

Slika 3. Hranilica za životinje

Od kombinacije plastike i kartona jedan je učenik izradio avion koji se po kvaliteti izrade ne razlikuje od igračke kupljene u trgovini.

Slika 4. Avion

Staklene posude učenici su ukrasili i dobili ukrasne posude, kasice te posudice za nakit. Metalne limenke učenici iskoristili za držanje olovaka, škarica i ljepila. Uz pomoć limenki od soka, učenik je izradio auto igračku koja je kreirana na način da se s njom može igrati, auto ima mogućnost kretanja i vožnje.

Slika 5. Autić

Od kartona su učenici izradili društvene igre. Figurice koje su bile potrebne za igru zamijenili su plastični čepovi.

Slika 6. Društvene igre

Tkaninu su reciklirali na način da su dizajnirali i zašili torbice, a vunu na način da su stari džemper oporili i štrikanjem izradili zimske čarape. Od tetrapaka mlijeka izrađen je novčanik.

Slika 7. Vunene čarape

 

Zaključak nastavnica:

 

"Svaki rad učenike bio je originalan i izrađen s puno truda i mašte. Igračke izrađene na ovaj način bile su ljepše od kupovnih. Učenici su zaključili da svojom kreativnošću mogu izraditi puno korisnih predmeta. Svoje radove izložili su u učionici. Zanimanje drugih učenika svih razreda naše škole za izrađene predmete bila je najbolja evaluacija na rad učenika. Osim što su reciklirali, družili su se s prijateljima i izmjenjivali ideje. Osim ekološke uloge ovakav način rada imao je i društvenu ulogu. Tijekom cijeloga rada zaključili smo da učenicima treba ponuditi zanimljive i kreativne radove, a oni ih s velikom motivacijom prihvaćaju. Primjetili smo da mobiteli nisu bili u prvom planu pod odmorima već druženje i razgovor, ali i igra s izrađenim predmetima."

 

Čovjek može pomoći planetu i svojim djelovanjem smanjiti onečišćenje. Krenimo danas, ne čekajmo sutra. Potaknimo djecu na razvrstavanje otpada i recikliranje!

 

Članak priredile:

 

Dijana Penava, prof. biologije i kemije

Ivana Kozić, prof. eng. jezika i povijesti

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Učenici kao istraživači: Genetika boje očiju i nasljeđivanje

Učenici osmih razreda Osnovne škole „August Cesarec“ iz Ivankova na dodatnoj nastavi Biologije, Kemije i Engleskog jezika često daju nastavnicama vlastite ideje za razne istraživačke radove. Na jednome od satova dodatne nastave učenici su predstavili nastavnicama što bi željeli istražiti, a da pri tome metode i materijali istraživanja budu prilagođeni školskim uvjetima rada. Željena je tema njihova istraživanja bila genetika boje očiju te nasljeđivanje iste. 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja