Obilježili smo Svjetski dan leptira | Profil Klett

29. svibanj 2024.

Obilježili smo Svjetski dan leptira

avatar
Autor: Barbara Sović

Učenici šestih razreda Osnovne škole August Cesarec iz Ivankova vođeni nastavnicom Dijanom Penava i učenici šestog razreda Osnovne škole Marija Gubec iz Jarmine vođeni nastavnicom Snježanom Crčić, 28. svibnja obilježili su Svjetski dan leptira. Cilj obilježavanja ovoga dana podizanje je svijesti o zaštiti i očuvanju ovih kukaca.

 

 

Izrada modela

 

Nastavnom temom Životni ciklus životinja učenici su detaljno proučili razvojni ciklus leptira, a posebnu pozornost obratili su na pojmove potpune i nepotpune preobrazbe.

 

Učenici su pogledali edukativni video prikaz razvojnog ciklusa leptira na sljedećoj poveznici:

 

Diskutirali su o važnosti ličinke u razvojnom ciklusu leptira, nazivu ličinke, kukuljici i procesima koji se događaju u samoj kukuljici tijekom preobrazbe. Kako bi sadržaj učenici bolje razumjeli izradili su modele koji će im pomoći da s razumijevanjem usvoje i ponove sadržaj.

 

Učenici Osnovne škole August Cesarec model su izradili s pomoću tjestenine (1. sl.), a učenici Osnovne škole Matija Gubec model su izradili s pomoću različitih biljnih i jestivih materijala (2. sl.).

Slika 1. Model životnog ciklusa leptira učenika Osnovne škole August Cesarec

Uz pomoć nastavnih sadržaja učenici su stvorili mala umjetnička djela koja imaju i veliku pedagošku ulogu.

Slika 2. Prikaz životnog ciklusa leptira učenika Osnovne škole Matije Gubec

Za učenike s teškoćama u učenju nastavnice su pripremile model u kojem učenik prepoznaje faze životnog ciklusa leptira i upisuje broj ispod prikaza (3. sl.). 

Slika 3. Model za učenike s teškoćama u učenju

Učenici dviju različitih škola svoje su modele prezentirali jedni drugima uz pomoć platforme Teams, a čime su i došli do novih spoznaja, ali i prijateljstava.

 

Učenici su s modelima i ukrasili učionicu (4. i 5. sl.). 

Slika 4. Ukrašena učionica u Osnovnoj školi Matija Gubec

Napravili su i mali istraživački rad o važnosti leptira za sav živi svijet na Zemlji. Istaknuli bismo zaključak učenika: 

 

„Leptiri su jako važni u prirodi. Pokazatelji su raznolikosti biljnih vrsta u našem okolišu. Što je broj leptira veći to je i njihova uloga i doprinos prirodi veći. Leptiri i pomažu čovjeku, pokazatelji su kvaliteti područja u kojem žive, ali i sudjeluju u oprašivanju i utječu na brojnost pojedinih štetnika u prirodi. Čuvajmo leptire! Posadimo cvijeće ili neko bilje koje je autohtono i omogućimo leptirima da žive i budu važna karika u eko sustavu. Izbjegavajmo pesticide! “

Slika 5. Ukrašena učionica u Osnovnoj školi August Cesarec

Učenici su pronašli i jednu zanimljivost o leptirima, a to je kukuljica leptira Tithorea tarricina (6. sl.), koja sjaji kao zlato.

Slika 6. Kukuljica leptira Tithorea tarricina

Obilježavanjem raznih eko dana i dana zaštite pojedinih životinja, učenike se dodatno zainteresira i probudi se njihov interes za očuvanje prirode. Učenici počinju razmišljati koliko je svaki član hranidbenog lanca važan i koliko je važno zaštiti ga kako se ne bi narušila prirodna ravnoteža. Izradom modela učenici pamte sliku te ta slika ostaje trajno u memoriji, a cijeli taj proces doprinosi usvajanju znanja i razumijevanju procesa u prirodi.

 

Nastavnice prirode Dijana Penava i Snježana Crčić vođene ishodom iz prirode D.6.1.4 uočava uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđa pojave i događaje potaknule su učenike da na vrlo kreativan način obilježe Svjetski dan leptira te povežu sadržaje s nastave.

 

Članak priredile: 

Dijana Penava, prof. biologije i kemije

Snježana Crčić, prof. biologije i kemije

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Učenici kao istraživači: Genetika boje očiju i nasljeđivanje

Učenici osmih razreda Osnovne škole „August Cesarec“ iz Ivankova na dodatnoj nastavi Biologije, Kemije i Engleskog jezika često daju nastavnicama vlastite ideje za razne istraživačke radove. Na jednome od satova dodatne nastave učenici su predstavili nastavnicama što bi željeli istražiti, a da pri tome metode i materijali istraživanja budu prilagođeni školskim uvjetima rada. Željena je tema njihova istraživanja bila genetika boje očiju te nasljeđivanje iste. 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja