Učenici 6. i 8. razreda Osnovne škole Josip Kozarac iz Soljana koji pohađaju izvannastavnu aktivnost English Club s nastavnicom Adrijanom Roždijevac uključili su se ove školske godine u međunarodni eTwinning projekt pod nazivom “Animal Kingdom”. Projekt su uspješno odradili u suradnji sa školama partnerima iz Portugala, Njemačke i Ukrajine.
Cilj projekta bio je aktivno koristiti engleski jezik na temu životinja i životinjskog carstva i razvijati sve jezične vještine, kao i proširiti vukabular na zadanu temu. Učenici su imali prilike pokazati i svoju kreativnu stranu te u zajedničkim projektnim aktivnostima surađivati s učenicima iz ostalih zemalja i naučiti nešto više o njihovim nacionalnim životinjama, kao i o njihovoj kulturi i običajima. Osim navedenih kompetencija i vještina, važan dio projekta bilo je i razvijanje digitalnih kompetencija kod učenika uporabom raznih IKT alata. Neki od digitalnih alata i aplikacija koje su učenici rado samostalno koristili za izradu projektnih aktivnosti kao što su prezentacije, kvizovi, plakati, e-knjige i infografike su Canva, Wordwall, Kahoot, Book Creator, Padlet, Bitmoji, ChatterPix, Scratch i Genially.
Projekt je bio podijeljen u šest tematskih modula, no prije toga su uslijedile uvodne aktivnosti. Učenici su prvo imali zadatak izraditi netiquette, odnosno, pravila lijepog ponašanja tijekom projekta i korištenja TwinSpace stranica. Izrađena je netiquette umna mapa na kojoj je svaka škola morala dodati po četiri pravila, a naši učenici su pripremili i Canva plakate i Coggle umne mape sa savjetima kako se pristojno ponašati, ali i ostati siguran u online okruženju.
Učenici su tijekom rujna također imali zadatak predstaviti svoju državu, grad, školu, kao i sebe same i svoje najdraže životinje. Naši učenici su Hrvatsku predstavili prezentacijom, koju su potkrijepili radnim listićem i Kahoot kvizom, a sebe su predstavili partnerima koristeći aplikacije Bitmoji i ChatterPix, što možete pogledati u našem uvodnom videu na poveznici:
Mjesec listopad je bio u znaku upoznavanja s nacionalnim životinjama država partnera i izrade maskote i loga za svaki od timova u projektu. Naš je mali tim od sedam učenika odabaro kunu zlaticu (European pine marten) za našu maskotu te su nakon crtanja i glasanja za najbolji rad odabrali vješto nacrtan logo učenice Elene Lj. Kako bi se ostali učenici u projektu bolje upoznali s našom maskotom, učenici su izvadili i informativni plakat u Canvi, kao i Kahoot kviz te Wordwall aktivnost s dijelovima tijela kune zlatice koji možete odigrati na ovoj poveznici: https://wordwall.net/play/62685/520/369.
Kako bismo u listopadu obilježili i Europski tjedan programiranja (EU Code Week) u kojem naša škola redovito sudjeluje, izradili smo zadatak unplugged kodiranja pod nazivom “Let’s code animals!” i pozvali škole partnere da nam se pridruže i izrade tzv. pixel art zadanih životinja i istražite osnovne činjenice o njima. Radove učenika možete pogledati na zajedničkoj Padlet stranici na ovoj poveznici: https://bit.ly/LetsCodeAnimals.
Tijekom drugog modula u studenom, učenici su samostalno izrađivali zagonetke na engleskom jeziku o kućnim ljubimcima, domaćim i divljim životinjama koje su izabrale škole partneri, snimali se kako ih izgovaraju i crtali životinje i značenje idioma vezanih uz životinje. Radove naših vrijednih i kreativnih učenika možete pogledati u ovom videu:
Želite li testirati vaše poznavanje životinja prema zagonetkama koje su napisali naši učenici i uvrstili u Wordwall, to možete napraviti na ovoj poveznici https://wordwall.net/play/63295/201/546.
Prosinac je bio predviđen za pisanje i popunjavanje mad libs priča na temu životinjskog carstva. Timovi su imali zadatak izraditi predložak priče u kojoj su riječi uklonjene i zamijenjene prazninama, a zadani tim iz druge države je imao zadatak svojom kreativnošću i domišljatošću popuniti praznine i dovršiti priču. Učenici su se uistinu potrudili i napisali zanimljive priče o pustolovinama i prijateljstvu životinja. Kako bismo svim sudionicima projekta čestitali Božić, učenici su u Canvi korisili Al aplikaciju Magic Media i izradili čestitke sa životinjama koje su se našim partnerima jako svidjele.
U siječnju su učenici imali zadatak poraditi na tečnosti i pravilnom izgovoru engleskog jezika i to su napravili snimanjem jezikolomki (tongue twisters) o životinjama koje su im zadali partneri (npr. A big black bug bit a big black bear i If a dog chews shoes, whose shoes does it choose?), kao i pjevanjem pjesama o životinjama te izradom aktivnosti o domaćim životinjama u Wordwallu i sobe za bijeg (escape room) o konjima u alatu Genially koju možete odigrati na ovoj poveznici https://bit.ly/HorsesFarmEscapeRoom.
Tijekom veljače učenici su istraživali zanimanja povezana sa životinjama i surađivali s ostalim timovima u projektu kako bi postavili i odgovorili na pitanja o različitim zanimanjima i na taj način napisali intervju koji su na kraju morali snimiti. Naši učenici su imali zadatak proučiti koje su obaveze čuvara zoološkog vrta i smisliti pitanja za intervju, ali i detaljno odgovoriti na pitanja o biologu koji proučava divlje životinje, kao i snimiti razgovor s čuvarom parka kojeg su zajednički napisali učenici iz Ukrajine i Portugala, a za koji su dobili pohvale za pravilan i tečan izgovor na engleskom jeziku.
Zadnji modul projekta posvećen je ugroženim i zaštićenim životinjskim vrstama i učenici su tijekom ožujka imali zadatak izraditi infografiku o odabranoj životinji u digitalnom alatu po želji. Naši učenici su odabrali izraditi informativni plakat u Canvi o sredozemnoj medvjedici koja obitava u našem Jadranskom moru i koja je na IUCN-ovom crvenom popisu ugroženih vrsta. Učenici su izradili i Kahoot kviz o ‘morskom čoviku’, kako sredozemnu medvjedicu od milja zovemo na našim prostorima, i potaknuli ostale sudionike u projektu da nauče nešto više o njenom staništu, broju jedinki, prehrani, ponašanju, izgledu, životnom vijeku i razlozima zbog kojih je ugrožena vrsta.
Kako bismo zaokružili cijeli projekt tijekom travnja izrađena je e-knjiga u Geniallyu sa svim detaljima projekta i zajedničkim aktivnostima koju možete pogledati na ovoj poveznici https://bit.ly/AnimalKingdomEBook. Također, svi učenici i učitelji su proveli evaluaciju projekta te ga pozitivno ocijenili sa željom za sudjelovanjem u novim eTwinning projektima iduće nastavne godine, a najdraže aktivnosti učenicima su bile suradnja s partnerima, izrada edukativnih materijala o životinjama i korištenje raznih digitalnih alata. Učenicima su dodijeljene i potvrde za aktivno sudjelovanje u projektu, a sav njihov trud i rad na izradi projektnih aktivnost možete pogledati na našoj Padlet stranici projekta https://bit.ly/AnimalKingdomSoljani, kao i na suradničkom Padletu https://bit.ly/AnimalKingdomPadlet.
Veselimo se novim eTwinning projektima!
Autorica članka: Adrijana Roždijevac, prof. engleskog jezika i filozofije, učitelj mentor
Osnovna škola Josip Kozarac, Soljani