Učimo, stvaramo i iščekujemo Božić u školi | Profil Klett

14. prosinac 2016.

Učimo, stvaramo i iščekujemo Božić u školi

Autor: Adrijana Leko

Započelo je vrijeme posebne priprave za Božić. Vrijeme kad se svaka škola, svaka učionica preodijeva u novo ruho. Spremaju se za najljepše doba u godini. Školski hodnici, predvorja i učionice blistaju blagdanskim ugođajem i sve odiše svečanim raspoloženjem.

Vrijedne ruke učenika i učiteljica/učitelja školske prostorije uspijevaju učiniti neodoljivim! Pojedine se škole čak međusobno natječu u sveopćem uređivanju. To je vrijeme božićnih sajmova na kojima školske zadruge odmjeravaju svoje snage. Prigodnim prodajama učenici zarade nešto novaca za potrebe razreda ili s namjerom da ih doniraju onima kojima je pomoć najpotrebnija. To je vrijeme kada se svi više nego inače trude biti dobri.

Ove školske godine u predbožićno vrijeme i u mom razredu vlada užurbana atmosfera: uređujemo učionicu božićnim dekoracijama, pripremamo prigodni pano, postavljamo kamin izrađen od kartonskih kutija (izrađen prije dvije godine), izrađujemo ukrase za božićno drvce, izrađujemo čestitke. Puno čestitki. Naime, sa svojim učenicima sudjelujem u dva eTwinning projekta.

Jedan je međunarodni projekt pod nazivom „Christmas Cards Exchange 2016.“ u kojemu s još 18 partnera iz raznih europskih država razmjenjujemo ručno izrađene božićne čestitke. Čestitke je nakon izrade (s obzirom na to da u razredu imam 5 učenika, a svaki partner treba dobiti 2 čestitke moji dječaci su se prilično naradili) trebalo poslati običnom (zemaljskom) poštom. Sada svakoga jutra ozarena lica malih osmogodišnjaka s nestrpljenjem očekuju koje će im čestitke učiteljica donijeti. Svaku pristiglu čestitku pregledavamo, čitamo, otkrivamo iz koje je države poslana te ih sve skupa na kraju izlažemo na razrednom panou. Osim razmjenjivanja čestitki učenici se (kao i u svakom eTwinning projektu) trebaju predstaviti, prezentirati svoju školu, mjesto i državu. S obzirom na to da nam je ovo druga godina sudjelovanja u ovakvom projektu, te da je službeni jezik komunikacije engleski jezik, moji osmogodišnjaci sada proširuju znanja naučena na nastavi engleskog jezika i u slobodno se vrijeme: predstavljaju, pričaju o školi, pjevaju „Tihu noć“ na stranom jeziku. Sve će im to trebati tijekom sudjelovanja u videokonferenciji u posljednjem tjednu nastave ovog polugodišta kad će ostalim projektnim partnerima zaželjeti lijepe božićne želje.

Drugi projekt pod nazivom „20 dana dobrote“ je projekt Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono i eTwinninga čije su autorice učiteljice već odavno prepoznate među hrvatskim učiteljima: Sandra, Željka i Snježana. Prema riječima S. Vuk u projekt je ove godine uključeno 44 škole iz Republike Hrvatske, 4 škole iz Srbije i 2 iz Bosne i Hercegovine. Mi smo jedan od projektnih partnera. Cilj projekta je probuditi u učenicima ljubav i dobrotu te osvijestiti važnost međusobnog pomaganja i osjećaja solidarnosti prema onima kojima je to potrebno i koji su usamljeni u dane Adventa. Razne aktivnosti tijekom dvadeset dana (brojimo radne dane do Božića) kod svakog projektnog partnera pa tako i u našoj učionici pripremljene su kao razredni adventski kalendar. Naše božićno drvce od brezinih grančica ima dvadeset ukrašenih paketića (reciklirane rolice toalet papira). Svaki paketić ima nešto slatkiša (koje učenik može podijeliti s ostalima u razredu) kao i jednu poruku. Poruke su vezane za dobra djela te lijepo ponašanje i odnos prema drugima. Svaki dan jedan učenik otvara poklon iz kalendara, glasno čita zadatak kojeg svi u razredu trebaju izvršiti te tako učiniti dobro djelo (pomoći oprati suđe kod kuće, napisati prijatelju pozitivnu poruku i tajno mu je ostaviti u pernici, zagrliti sve prijatelje u razredu, donirati igračku, nazvati baku/djeda i reći im da ih voli, provesti vrijeme u igri s bratom/sestrom…). Naravno da je i ovdje neizbježan rad i druženje među partnerima u obliku videokonferencijske nastave. Po završetku projekta svatko će iza sebe imati mnoštvo učinjenih dobrih djela kojima je dočekao Božić, a svaki učenik će osvijestiti postojanje sebe kao jedne osobe koja uočava potrebe članova svoje zajednice te se u nju nastoji aktivno uključiti i sudjelovati nudeći vlastita „zrnca dobrote“.

I zato kad ovih dana posjetite školu svog djeteta ili bilo koju drugu školu, osvrnite se na ukrašene panoe, jaslice i bor, izrađeni kamin, bor od knjiga i ukrašene prozore svih učionica. Zastanite na tren i pustite neka vas obuzme duh Božića koji je obuzeo učitelje i učenike… jer smisao blagdana nije samo u promatranju već i u njihovu doživljavanju.

P.S. Neke od ideja za čestitke pogledajte u galeriji pa i vi razveselite svoje najmilije ovoga Božića.

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Pet najboljih izvora za učenje geografije

Na koje sve načine učitelj geografije može poučavati svoje učenike geografskim vještinama i znanjima? Koji su najbolji izvori i materijali pomoću kojih učitelj može osmisliti zanimljivu i korisnu nastavu geografije? Koji oblici IKT-a su najučinkovitiji u nastavnom procesu? Zanimljive i konkretne odgovore na ova pitanja donosi australski učitelj geografije Keith Heggart iz Sydneya.

Kaširane maske za pokladni pano

Učiteljica Iva Zeljko iz OŠ Ivana Gorana Kovačića u Zagrebu imala je pune ruke posla u produženom boravku. Uz brojne druge aktivnosti sa svojim je prvašićima izradila kaširane maske. Ova su djeca pokazala da imaju jako spretne i vješte ruke, a ne sumnjamo da će im i pokladni utorak proteći itekako zabavno i maštovito. Kako i ne bi uz ovako vesele panoe!

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ružica Ambruš Kiš, Ana Janković, Željkica Mamić
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov