Personalizirano učenje | Profil Klett

10. travanj 2017.

Personalizirano učenje

Autor: Damir Tadić

“U okruženju personaliziranog učenja, učitelji nisu više čuvari znanja koji temelje nastavu na standardnom kurikulumu jedne razine. Umjesto toga, uloga učitelja postaje upravljanje izvorima i potporama koji su potrebni učenicima, u trenutku kada su im potrebni, radi ovladavanja znanjem. U učionicama personaliziranog učenja, učitelji dnevno usklađuju nastavu – katkad čak i češće – prema utvrđenim pojedinačnim potrebama umjesto da stvaraju složene nastavne planove danima unaprijed.”

Jenkins S. Williams i drugi, The Shifting Paradigm of Teaching

Dok obitelji, zajednice, roditelji, učitelji i učenici detaljno raspravljaju o tome kako preobraziti škole radi bolje pripreme svakog učenika za budući uspjeh, mnoge škole primjenjuju modele personaliziranog učenja kako bi, istodobno, najbolje zadovoljili jedinstvene potrebe svakog učenika i pripremili sve učenike za cjeloživotni uspjeh.

 

Pravi su učitelji oduvijek tražili način za uskladiti svoje poučavanje s posebnim potrebama svakog učenika - pružajući naprednim učenicima mogućnosti da “kopaju” dublje po zadatku, odnosno dajući dodatnu potporu ili izmijenjen zadatak učenicima s poteškoćama u svladavanju zadaće.

 

Međutim, u razredu od 20 do 30 učenika postalo je jednostavno nemoguće pristupiti svakom učeniku na takav način, na svakom satu, svaki dan s jednim učiteljem i jednim udžbenikom.

Vrijeme je za osnaživanje učitelja kako bi personalizirali učenje. Danas, zahvaljujući novim idejnim projektima, alatima i pristupima, učitelji mogu omogućiti svakom učeniku snažno iskustvo personaliziranog učenja, koje oni smatraju osnažujućim i motivirajućim.

U modelima personaliziranog učenja, uloge učitelja važnije su nego ikada prije dok oblikuju prilagođene pristupe, a njihova se stručnost cijeni i poštuje. Zapravo, mnogi učitelji objašnjavaju da je jedan od najvećih probitaka personaliziranog učenja taj što im potvrđuje smisao njihova zvanja.

Učitelji daju prednost personaliziranom učenju zbog sljedećih razloga:

  • stvaranja snažnije povezanosti s učenicima jer provode više vremena upoznavajući svakog učenika i njegovu/njezinu snagu, ciljeve i interese;
  • usredotočeni su na istraživanje s ciljem da saznaju kako učenici uče najbolje;
  • imaju više vremena svakog dana tako da mogu komunicirati i surađivati jedni s drugima, propitivati i osmišljavati najbolje načine rada;
  • postaju kreativniji u oblikovanju kurikuluma i pouke;
  • mogu provesti više vremena radeći pojedinačno i u manjim skupinama s učenicima;
  • potrebno im je manje vremena za pripremu učenike za važne testove o kojima im ovisi budućnost, dok više vremena djeluju kao vodiči i mentori učenicima dok uče;
  • pomažu učenicima da bolje razumiju sami sebe i svoje buduće ciljeve;
  • imaju više mogućnosti da unaprijede vlastite sposobnosti kao učitelji i da surađuju s ostalim učiteljima.
Kako učitelji gledaju na personalizirano učenje?

Kroz iskustva kolega učitelja, u svojoj knjizi Tapping the Power of Personalized Learning James Rickabaugh ističe potencijal personaliziranog učenja sposobnoga korjenito promijeniti rezultate učenika.

“Poučavanjem u zajednici gdje se primjenjuje personalizirano učenje, primjećujemo da je naš pomak u učenju uvelike pomogao učenicima kojima omogućujemo uključivanje u razvijanje projekata, određivanje ciljeva i upravljanje vremenom dok oni rade na postizanju svojih osobnih ciljeve. Pomaknuli smo izobrazbu ‘izvan udžbenika’ zakoračivši u 21. stoljeće učeći personaliziranu uporabu tehnologije. Stručno surađujući i planirajući, učitelji rade zajedno u timovima kako bi se usredotočili na uporabu tehnologije u našoj svakodnevnoj nastavi i učenju. Učenici su upoznati s važećim konceptima, važnim i zanimljivim svakom pojedinom učeniku. Te nam mogućnosti dopuštaju da kao učitelji poštujemo naše učenike i povežemo se s njima ne samo na akademskoj nego, isto tako, na društvenoj i emocionalnoj razini. Odatle možemo pristupiti njihovim pojedinačnim akademskim i društvenim potrebama, kao što su javni govor, organiziranje i samomotivacija. Učenje tih vještina pomaže učenicima da postanu samouvjereni, produktivni i svjesni onoga što je potrebno poduzeti da bi postali uspješni.”

Razmišljanje o novim pristupima nastavi i učenju

Personalizirano učenje zahtijeva od učitelja da doista promijene način na koji razmišljaju o nastavi i učenju tako da im se dopusti da uče i razvijaju se kao stručnjaci zajedno sa svojim učenicima. Na stručnom skupu održanom lani u San Antoniju u Texasu (iNACOL Symposium 2016), četvero učitelja i Springpoint – nacionalna organizacija koja potpomaže učitelje stvaranjem novih i inovativnih modela namijenjenih srednjoj školi – podijelili su iskustva nastave u personaliziranim školama. Razmišljajući o brojnim srednjim školama diljem Amerike, učitelji su kazali: “Način na koji smo radili u srednjim školama nije bio dobro odrađen”, i zapitali se, “Što možemo učiniti drukčije?”

Učitelji su se bavili pitanjima poput ovih:

  • Kako mogu zadovoljiti potrebe svakog od svojih učenika?
  • Kako se mogu uskladiti i učiti, te nastaviti učiti, da bi se bolje približio potrebama svojih učenika?
  • Kako ću učenicima omogućiti uključivanje u razvijanje projekata, određivanje ciljeva i upravljanje vremenom u tome što i kako uče?
  • Kako ću znati što je stečeno znanje, i na koji način će ga oni iskazati?
  • Kako ću odgovoriti na reakcije svojih učenika u procesu učenja?

Jedan je učitelj ispričao kako se u početku borio da odustane od kontrole i dopusti svojim učenicima da uzmu vlastiti smjer. Drugi je podijelio strategiju komuniciranja s roditeljima koji možda nisu upoznati s tom vrstom sustava. Tijekom rasprave učitelji su iskreno razmišljali o tome kako su se razvijali zajedno sa svojim učenicima u tim novim i inovativnim modelima.

“Personalizirano učenje pomaže nama učiteljima da naučimo kako se razvijati, slušati reakcije učenika o procesu učenja i preusmjeriti pažnju na model utemeljen na kompetencijama.”

Pristup utemeljen na kompetencijama izazov je svakom članu školske zajednice da razvije povjerljiv odnos usmjeren k učenju.

Osnaživanje učenika

Jamie Pekras-Braun učiteljica je prvog razreda u kalifornijskoj školi personaliziranog i miješanog učenja u Thriveu. Pri koncu svake školske godine, učenici iz osnovne i srednje škole održavaju skupne sastanke na kojima razmatraju postignuća njihovih ciljeva glede pismenosti, računanja i društvene osjetljivosti; ispituju svoj rad kao pokazatelj napretka prema postavljenim ciljevima, i određuju nove korake.

Sastanci između roditelja i učitelja zamijenjeni su sastancima koje vode učenici (Student Led Conferences /SLC/) Učitelji pripremaju okvirne dokumente: program rada, alate za postavljanje ciljeva i mišljenje, te zajedno rade s učenicima koji će voditi sastanak sa svojim roditeljima i učiteljima. U SLC-u učenici raspravljaju s roditeljima i učiteljima. Roditelje upoznaju o tome kako su izabrali svoje vlastite ciljeve i imali prigodu razmisliti o svojim jakim i slabim stranama.

 

Dopuštajući učenicima da vode razgovor o učenju, i omogućivši im da to čine uspješno, Jamie opisuje napredovanje svojih učenika koji počinju sa samopromatranjem i promišljanjem o svojem napredovanju jezikom koji otkriva da su odgovorni za vlastito učenje.

Jamie priča o jednom od svojih najsramežljivijih učenika na početku godine na njegovu prvom roditeljskom sastanku koji su vodili učenici:

“Bilo je jasno da mu je neugodno i da je iznimno nervozan. Mrmljao je i nerazgovijetno čitao. Bila mu je potrebna potpora učiteljice da okonča sastanak. No, od svojeg trećeg SLC sastanka nekoliko mjeseci poslije, vodio je sastanak potpuno samostalno. Njegovi su roditelji sa suzama u očima slušali njegov govor pun pouzdanja. Svaki je učenik sposoban ovladati vještinama držanja govora o svojem vlastitom učenju.”

 

Izvor:

http://www.gettingsmart.com/2017/03/what-does-personalized-learning-mean-for-teachers/

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Grad po mjeri djeteta na Cestu

Instalacija 'Grad po mjeri djeteta' stvorena od dječjih radova likovnog natječaja Profil Kletta Želim, stvaram, oblikujem

Profil Klett ponosni je partner 22. Međunarodnog uličnog festivala Cest is d' Best 2018. Od srijede, 30. svibnja do nedjelje, 3. lipnja promijenit će se slika širega centra Zagreba.

Zagreb će pjevati, plesati, glumiti, igrati, smijati se… Dvadeset i drugi put zaredom zagrebačkim će ulicama i trgovima zavladati glazba, ulični teatar, performeri, cirkus, ples, likovni program, dječji program, sportska događanja.

Daroviti u projektu Escape room u Osnovnoj školi Pantovčak

Ove školske godine daroviti učenici 4. i 5. razreda sudjelovali su u Escape room-u koji je tematski bio posvećen upoznavanju zemalja, naših partnera u novom europskom projektu „Full STEAM ahead“: Italije, Francuske, Portugala i Irske, kao i Lijepe naše. Projekt je na natječaju Agencije za mobilnost i programe Europske unije ocijenjen najboljom ocjenom među apliciranim projektima osnovnih škola, odmah iza zagrebačkog i splitskog sveučilišta.

Započnite s umjetnošću

Umjesto da pruže odmor od učenja, satovi umjetnosti omogućuju učenicima prostor koji im je potreban da obrade i iskoriste ideje iz svih područja. Kritička analiza umjetnosti iz nekog razdoblja, primjerice, može poduprijeti lekciju iz povijesti. Analiziranje likovne umjetnosti i arhitekture može biti iskorišteno za ilustraciju matematičkih koncepata, poput Fibonaccijeva niza ili simetrije.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja