Projektna nastava – In English, please! | Profil Klett

18. travanj 2017.

Projektna nastava – In English, please!

Autor: Suzana Mihelčić, Osnovna škola Vinica

Nekim se učiteljima diže kosa na glavi pri pomisli na vođenje još jednog projekta – osobito ako u vašoj školi vrijedi pravilo: „Svaki tjedan, projekt jedan.“ Što kažete na projekt koji učenici vode sami? Naravno, uz dobre smjernice, unaprijed pribavljene materijale i pomagala te dobro razrađenu ideju kao temelj uspješnog rada. Izvedivo je, a riječ je o projektnoj nastavi na satu engleskog jezika.

 

Projekt za 5

Projektna nastava nešto je što često koristim, a zahvaljujući dosadašnjem iskustvu naučila sam kako velik dio posla prepustiti malim, kreativnim glavicama uz moju povremenu asistenciju. Kako bi im nastava bila zanimljivija, a motivacija za učenjem barem na tren veća od želje da prosurfaju Facebook-om, dobili su zadatak osmisliti i snimiti reklamu. Na moje veliko zadovoljstvo, ideja im se odmah svidjela, a s porastom motivacije uspješno smo odradili sljedećih nekoliko sati nastavne teme o ulozi medija i reklama. Nakon dobro usvojenog sadržaja, potpunog razumijevanja obrađenih pojmova na engleskom jeziku i važnosti reklama u svakodnevnom životu, učenicima je objašnjen zadatak i postavljeni su ciljevi:

 - u timu osmisliti TV reklamu ili srodni oblik promidžbe koji uključuje sve elemente koje reklama treba sadržavati

- snimiti je koristeći videokameru, mobilni uređaj ili drugo pomagalo

- prezentirati je te usmeno opisati podjelu zadataka, njeno značenje i pozitivne strane reklame na satu engleskog jezika

- komentirati uratke drugih učenika te pritom razvijati kritičko razmišljanje i govorne sposobnosti

Dream homework

Nakon nekoliko tjedana laganog rada učenici su ponosno prezentirali uratke uz mnoštvo smijeha, divljenja, pohvala i komentara. Uzduž i poprijeko smo pročešljali i utvrdili ključne termine tadašnje nastavne jedinice, debatirali o pozitivnim i negativnim stranama promidžbe u medijima te donijeli zaključak o težini i važnosti izrade projektnog zadatka. Iskustva učenika bila su i više nego pozitivna, a točka na 'i' bile su izjave poput: „Dajte nam više ovakve domaće zadaće!“

IZAZOVna metoda

Nekom zadaća, drugom projekt, ali kako god gledamo, projektna nastava velik je izazov, kao i mogućnost kojom stavljamo učenika u centar obrazovnog procesa i dajemo mu mogućnost za:

Ispitivanje i sakupljanje podataka potrebnih za izvršenje zadatka.

Znanje, odnosno razvoj mišljenja na višoj kognitivnoj razini.

Aktivnost, kako u samom projektu tako i u daljnjem učenju i radu. Povećava se motivacija za učenjem engleskog jezika, a bitno je reći da je ona ključna stavka bez koje projekt neće biti uspješan.

Zajedništvo i suradnju koji se postižu radom u skupinama, osnaživanjem komunikacije i socijalizacije u grupi te pravilnom raspodjelom uloga.

Odgovornost za provedbu projekta u skladu s ciljevima, a poštujući unaprijed zadani rok provedbe.

Vrednovanje i diseminaciju rezultata projektnog uratka u cilju unapređenja nastave.

 

S prihvaćenim izazovom učenik ne samo da stječe konkretno znanje, već stvara i određeni 'proizvod' koji je jednako bitan kao i sam proces. U našem slučaju proizvod je promidžbeni materijal, odnosno video uradak ili plakat, a gledajući s aspekta edukatora konačni 'proizvod' jest aktivan učenik u krugu aktivnog procesa učenja.

Potaknite i vi projektnu nastavu, a za inspiraciju pogledajte neke od naših uradaka. Think – Pair – Share!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

We surfed, we found – June reading suggestions

Je li pisanje priča važnije od učenja gramatike? Kako je učitelj pomoću školskog vrta izmijenio cijelu njujoršku četvrt? Kako pronaći posao učitelja stranog jezika u inozemstvu premda niste izvorni govornik? To i druge korisne i zanimljive članke donosimo vam u lipanjskom izdanju rubrike We surfed, we found.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Borka Lekaj Lubina, Gordana Neuhold, Jasna Pavuna, Danka Singer
udzbenik
Nina Rezo, (Daška Domljan)