Šest aktivnosti koje kod učenika razvijaju brigu o Zemlji | Profil Klett

28. lipanj 2017.

Šest aktivnosti koje kod učenika razvijaju brigu o Zemlji

Autor: Damir Tadić

Dan planeta Zemlje trebao bi se slaviti svaki dan ne samo 22. travnja. Poučavanjem novih naraštaja kako da se svakodnevno odgovorno odnose prema okolišu, društvo će biti u mogućnosti razvijati se na održivi način u godinama koje dolaze.

Članak predstavlja skup jednostavnih i zabavnih aktivnosti koje mogu izvoditi djeca u dobi od sedam do dvanaest godina. Sve su aktivnosti usmjerene poučavanju vrijednosti okoliša kao i jačanju međukurikularnih predmeta poput energije, biologije, mješavina i njihova razdvajanja, itd. Te su aktivnosti osmišljene da razviju sposobnosti kao što su posebice promatranje, eksperimentiranje, suradnički rad, analiza, izlaganje i zaključivanje.

Ugrožene životinje

Istraživanje i igra u grupama.

Aktivnost kombinira istraživanje s pitanjima i odgovorima. Cilj je shvatiti i razmišljati o osobinama životinja kao i o konceptima prilagodbe i izumiranja, uz uporabu primjera sa svih strana svijeta.

Pristup: ugrožene životinje

 

 Što ako..?

Razredna aktivnost – razmišljanje i rasprava.

Aktivnost koja se događa u učionici s ciljem da se razmisli i raspravi o idejama glede potrošnje energije i njezina utjecaja na okoliš. Potiče kritičko razmišljanje, raspravu, izlaganje zaključaka i timski rad.

Pristup: što ako...?

Pročišćavanje otpadnih voda

Eksperimentalna aktivnost s homogenim i heterogenim mješavinama

Eksperimentalna i promatračka aktivnost iz koje učenici mogu naučiti razliku između homogenih i heterogenih mješavina i metoda njihova razdvajanja koje se svakodnevno rabe u pročišćavanju otpadnih voda. Aktivnost uključuje kratku online procjenu koja će biti dovršena na kraju aktivnosti. Bavljenje ovom aktivnošću preporuča se nakon rada s drugim sadržajima lekcije: “...mješavine i materijali”

Pristup: otpadne vode

 

Ljudska bića i Zemlja

Tko više utječe na koga?

Skupna aktivnosti namijenjena istraživanju, razmišljanju i raspravi o odnosu između ljudi i Zemlje: kako je Zemlja izmijenila ljudski život tijekom povijesti i na koji je način ljudsko djelovanje utjecalo na Zemljin sustav. Potrebno je da učenici razmišljaju o prirodnim nepogodama i drugim katastrofama, učeći koje se pojave mogu spriječiti ili predvidjeti, a koje ne mogu. Aktivnost promiče suradnju, razmišljanje, govorenje i učenje za osposobljavanje učenika.

Pristup: ljudska bića...

Koja je to životinja?

Igranje igre.

Igra osmišljena da učenike učini svjesnim njihove individualne odgovornosti u održavanju i zaštiti biološke raznovrsnosti. Potiče ih razmišljati i raspravljati o temama povezanim s potrošnjom vode i posljedicama za okoliš. Razvija sposobnost učenika za analizu i kreativnost, zaključivanje, komunikacijske vještine i timski rad.

Pristup: ...životinja?

Električni dom

Aktivnost u učionici o potrošnji električne energije.

Aktivnost usredotočena na potrošnju električne energije cilja upoznati učenike s mjernim jedinicama električne energije i potrošnjom energije u kućanstvu. Potiče učenike na razmišljanje, raspravu i oblikovanje zaključaka kroz timski rad. Daje prednost samokritičnosti i individualnoj odgovornosti pred grupnim rezultatima.

Pristup: električna energija.

Izvor:

https://www.elesapiens.com/blog/6-activities-to-teach-children-to-care-for-the-earth/

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Personalizirano učenje

Dok obitelji, zajednice, roditelji, učitelji i učenici detaljno raspravljaju o tome kako preobraziti škole radi bolje pripreme svakog učenika za budući uspjeh, mnoge škole primjenjuju modele personaliziranog učenja kako bi, istodobno, najbolje zadovoljili jedinstvene potrebe svakog učenika i pripremili sve učenike za cjeloživotni uspjeh.

 

Učenje na znanstveni način

Kada razmišljamo o „učenju“ u umu nam se vjerojatno javljaju slične slike: dugi, beskrajni sati sjedenja na istome mjestu, zadubljivanje nad istim gradivom i gotovo očajnički pokušaji da se to zapamti. Na te se zamorne načine učenja nerijetko gleda kao prokušane i prave, unatoč nepostojanju stvarnih znanstvenih činjenica koje bi to potvrdile.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja