Tema projekta Re-moda / ReFashion nastala je iz ideje o spoju umjetnosti, kulture življenja, oblačenja i okoliša. Mali modni dizajneri i modeli napravljene kreacije predstavili su na ReFashion modnoj reviji u Eko tjednu Osnovne škole Nikole Andrića u Vukovaru, a preko eTwinning platforme surađivali su i s Osnovnom školom Prevez u Grčkoj.
Ideja je krenula proučavajući učenički rad i razgovarajući što bi učenicima bilo zanimljivo u spoju dizajna, ritma u likovnoj kulturi i recikliranja materijala. Stoga je ReFashion /kratica re- od reciklirati (recycle) i moda (fashion)/ projekt povezan s likovnom kulturom, likovnom umjetnosti, dizajnom i korelira s prirodom, biologijom, engleskim jezikom i informatikom. Ideja je primjenjiva za osnovnoškolski uzrast, ponajviše u samom predmetu likovne kulture, i to za radionički tip nastave, izvannastavne aktivnosti, kao i implementaciju u školski kurikulum.
Cilj projekta ReFashion je proučavati likovno-umjetnička područja, otkrivati vrste i primjenu dizajna u suvremenoj umjetnosti i istraživati, analizirati materijale koji bi se mogli reciklirati. To svakako uključuje i skupljanje reciklažnih materijala, istraživanje kako se oni mogu reciklirati i ponovno upotrijebiti, a uz to se kreativno izražavati i primjenjivati spontani dječji izraz u dizajnu reciklažnih modnih predmeta i dodataka. Krajnji cilj je stvoriti likovno djelo u obliku modne kreacije, tj. recikliranjem uvidjeti da se od otpadnih materijala može stvoriti nešto novo i funkcionalno.
Prvo smo krenuli prikupljati razne otpadne materijale oko rijeke i u školskoj okolini. Materijali koje su učenici skupljali su razni prirodni i neprirodni materijali poput grančica, školjaka plastike i sličnih predmeta (ujedno bi i bacili prikupljeno smeće u reciklažne kontejnere). Na taj način učenici su i stjecali znanja i vještine izvan učionice, upoznali sa svojim okolišem. Skupljeni materijali bili su nam osnova za našu modnu kreaciju. Proučavali smo likovno-umjetničke primjere, crtali modele, proučavali modni dizajn, razne materijale i bili pravi istraživači. Upoznali smo se s granom primijenjene umjetnosti i pojmovima poput dizajn, funkcija, odjevni predmet i umjetnost. Primjenom likovno-umjetničkih reprodukcija proširili smo saznanja i naučili o suvremenim primjerima vezanim uz umjetnost, ekologiju i dizajn (kulturu odijevanja). Vodili smo se i likovnim ključnim pojmovima: ritam, vrste ritma, kontrast i primjena ritma i kontrasta u dizajnu i likovnoj umjetnosti.
Materijali za rad koje smo koristili i reciklirali našim modnim kreacijama su: papir (stare novine), kaširani papir, tube od toaletnog papira, karton, plastične vrećice, otpaci plastike od voća, razne špage, tekstilni materijal, alu-folija, alu-poklopci od jogurta itd. Kombinirali smo i rekomponirali, stvarali svoje modne kreacije i zanimljive kombinacije s prirodnim materijalima koje smo našli uz Dunav, ponajviše riječne školjke i raznoliko granje.
Tijekom projekta bitna je bila i suradnja s drugim školama, usmjerujući pažnju učenicima na vrijednosti tuđeg rada. Zajedničkim projektom učimo se različitosti, drukčijoj kulturi življenja i primjeni umjetnosti u svakodnevan život. Surađivali smo s nastavnicom i učenicima iz Osnovne škole Preveza u Grčkoj preko eTwinning platforme. Gotovo sve što smo radili pokazivali smo komunicirajući elektronskim medijima. Otvorili smo internet grupe preko kojih smo razgovarali, međusobno izmjenjivali ideje, video poruke i fotografije. Kreativno okruženje snimali smo kamerom i montirali u video uratke dok su mali modni dizajneri izrađivali svoje zamišljene modele u recikliranim materijalima koje su prikupili. Na koncu i jedan od ciljeva projekta bio je i razmjena modnih kreacija kao prezentacija na izložbi u školi. Na taj način smo se međusobno povezali i komunicirali, saznavali i učili o raznolikosti kulture i ekološkim problemima. Mali modni dizajneri i modeli napravljene kreacije predstavili su na modnoj reviji ReFashion u Eko tjednu Osnovne škole Nikole Andrića u Vukovaru.