Ritam prirode u likovnoj kulturi | Profil Klett
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

11. prosinac 2017.

Ritam prirode u likovnoj kulturi

Autor: Abel Brčić

Učenici šestih razreda osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule rješavajući likovni problem Teksturne i strukturne crte svojom kreativnošću i maštovitošću, a vođeni mentorom likovne kulture Abelom Brčićem, napravili su zanimljive likovne kompozicije u korelaciji s Prirodom i Glazbenom kulturom.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Tijek rada

Tehniku koju sam odabrao za ovaj rad je tekuća crtačka tehnika tuš-drvce. Od pribora još svakako treba imati na umu i primjerenu zaštitu za klupu. Koristili smo glatki bijeli iz papir mapa koji je vrlo kvalitetan za rad.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Teksturne i strukturne crte

Teksturom nazivamo površine koje mogu biti glatke, hrapave, bodljikave, šupljikave, mrežaste, rupičaste itd. Sama riječ tekstura latinskog je porijekla (textura) i znači tkanje. Kako sam učenicima nakratko pokazao različite materijale, pri tom vodio brigu da budu raznoliki, moglo se tu primijetiti i uočiti upravo one koji pružaju razne mogućnosti u tretiranju crta. Stečena znanja u pogledu crte, koja pruža likovni crtački instrument drvce koristili su na razne načine.

Našlo se tu zasićenih debelih crta, gustih koje dočaravaju tamne dijelove i rijetke crte koje dočaravaju svijetle dijelove crteža. Uz isprekidane, zavinute, ravne, krive, debele, tanke, duge, kratke, našla se i pokoja slučajna kap ili mrlja. Naravno, nisu se dali smesti, već su i takve slučajne dijelove iskoristili i ukomponirali u likovnu priču s linijama. Kako se na crtežima isprepliću teksturne i strukturne crte, međusobno se i prožimaju, stoga ih je ponekad i teže razlikovati.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Inspiracija u prirodi i glazbi

Prilikom vrednovanja uočili smo da smo postigli i međusobno povezali nekoliko predmeta: Prirodu - raznim teksturama iz prirode, Glazbena kultura - ritmovima, a mogu se naći i poveznice s Geografijom i Tehničkom kulturom.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kulturna baština u baštini

Kulturna baština je ljudsko nasljeđe koje treba nesebično čuvati te što više informirati i obrazovati mlađe generacije, a upravo je ona i jedna od tema našega likovnog natječaja Želim, stvaram, oblikujem. Jedna takva informativno-edukativna izložba „Dva mlina na Kupi" bila je puna tri mjeseca vidljiva u izložbenom prostoru Staroga grada Dubovca. 

Biologija kroz likovni mikroskop

Kako bi pokazali učenicima kako se nadopunjuju likovna umjetnost i znanost učenici viših razreda Osnovne škole Fran Koncelak Drnje pod vodstvom učitelja Maria Dimića pripremili su izložbu. Izložba je rađena za potrebe županijskog natjecanja iz biologije, ali vrlo brzo se pokazalo da je puno više od pukog ukrasa.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Basta
udzbenik
Jasminka Džapo, Jasna Tonšetić, Lela Zadražil
udzbenik
Agić, Lopac Groš, Meštrovič, Petrač
udzbenik
Biljana Agić, Ana Lopac Groš, Ozrenka Meštrović, Tanja Petrač