Ritam prirode u likovnoj kulturi | Profil Klett
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

11. prosinac 2017.

Ritam prirode u likovnoj kulturi

Autor: Abel Brčić

Učenici šestih razreda osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule rješavajući likovni problem Teksturne i strukturne crte svojom kreativnošću i maštovitošću, a vođeni mentorom likovne kulture Abelom Brčićem, napravili su zanimljive likovne kompozicije u korelaciji s Prirodom i Glazbenom kulturom.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Tijek rada

Tehniku koju sam odabrao za ovaj rad je tekuća crtačka tehnika tuš-drvce. Od pribora još svakako treba imati na umu i primjerenu zaštitu za klupu. Koristili smo glatki bijeli iz papir mapa koji je vrlo kvalitetan za rad.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Teksturne i strukturne crte

Teksturom nazivamo površine koje mogu biti glatke, hrapave, bodljikave, šupljikave, mrežaste, rupičaste itd. Sama riječ tekstura latinskog je porijekla (textura) i znači tkanje. Kako sam učenicima nakratko pokazao različite materijale, pri tom vodio brigu da budu raznoliki, moglo se tu primijetiti i uočiti upravo one koji pružaju razne mogućnosti u tretiranju crta. Stečena znanja u pogledu crte, koja pruža likovni crtački instrument drvce koristili su na razne načine.

Našlo se tu zasićenih debelih crta, gustih koje dočaravaju tamne dijelove i rijetke crte koje dočaravaju svijetle dijelove crteža. Uz isprekidane, zavinute, ravne, krive, debele, tanke, duge, kratke, našla se i pokoja slučajna kap ili mrlja. Naravno, nisu se dali smesti, već su i takve slučajne dijelove iskoristili i ukomponirali u likovnu priču s linijama. Kako se na crtežima isprepliću teksturne i strukturne crte, međusobno se i prožimaju, stoga ih je ponekad i teže razlikovati.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Inspiracija u prirodi i glazbi

Prilikom vrednovanja uočili smo da smo postigli i međusobno povezali nekoliko predmeta: Prirodu - raznim teksturama iz prirode, Glazbena kultura - ritmovima, a mogu se naći i poveznice s Geografijom i Tehničkom kulturom.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nove ideje za pozitivno školsko ozračje

Stručni posjeti inozemnim školama u sklopu mnogobrojnih projekata koje Osnovna škola Jurja Dobrile iz Rovinja provodi unutar programa Erasmus+ pokazali su se vrlo uspješnima u osmišljavanju novih načina i metoda poučavanja učenika. Jedna od takvih svakako je i zornost u nastavi pa smo ove školske godine u sklopu projekta Dvije strane Gaussa, po uzoru na sjevernoeuropske škole, našim stepenicama dodijelili i vizualnu ulogu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Šeparović Markota, Veček Šimunović
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš