Inteligentan i poučan slogan (vrlo pomno u grafičkoj tehnici jednobojnog linoreza oblikovan fontom velikih tiskanih slova) smještajem i usmjerenjem prati valoviti obris, tj. konturu lista. Kontrast crno-bijelo, tekstura (koja podsjeća na žile na listu) dobivena preciznim dubljenjem pomoću nožića za linorez, besprijekorno čist otisak; sve to čini ovaj plakat vrijednim nagrade.
S učiteljem likovne kulture Marijem Dimićem popričali smo o motivaciji, procesu rada, važnosti prepoznavanja i motiviranja učenika, vrijednosti samog natječaja koji je izrastao iz likovne mape za velika djela. I ostali učenički radovi koje je učitelj Dimić prijavio na natječaj, iznimno su zanimljivo oblikovani. Promišljeni, uredno i vješto izrađeni. Odašilju neku posebnu snagu i čvrstoću. Pritom su vrlo komunikativni.
Kako su Vam se svidjele teme natječaja? Jesu li Vam bile poticajne za rad?
U trenutku kada sam vidio kategoriju Dizajniram stablo mojega zavičaja (linorez-grafika) shvatio sam koliko je natječaj ozbiljan jer se vrlo rijetko traži linorez i morao sam prijaviti školu. S obzirom na to da sam diplomirao grafiku, točno sam znao koji učenici moraju sudjelovati zbog njihova načina crtanja jer je linorez 99 posto ciljana skica koju samo treba izrezati u matrici linoleuma. Izabrao sam učenike koji su izuzetno „jaki“ crtežom. Crtajući tušem, dobije se dinamična crta koja u linorezu izgleda jako moćno, a flomasterima se može dobiti crtež jakih kontrastnih ploha pa oba pripremna crteža idealno odgovaraju izradi skice za linorez.
Kako su učenici reagirali na grafičko oblikovanje? Što ste koristili kao poticaj? Jeste li učenicima predstavili primjere kvalitetnih plakata prije samoga rada?
Na natječaju je sudjelovalo četvero izuzetno talentiranih i vještih crtača. Uvjerio sam ih da ovaj natječaj i spomenuta kategorija idealno odgovaraju njihovu načinu crtanja i da je samo stvar dobre skice drveta, a da je izrada samoga linoreza mehaničko izrezivanje prenesene skice na gumu linoleum. Učenike sam više psihološki uvjerio da će napraviti dobar linorez ne motivirajući ih plakatima jer se onda podsvjesno upuste u kopiranje viđenih.
Učenik sedmoga razreda, David Polančec dobio je treću nagradu u kategoriji izrade plakata. Rad je doista izniman i upamtljiv. David je samozatajan dječak, napomenuli ste nam da je izuzetno talentiran. Na koji ga način kao učitelj potičete da se likovno izražava? Što mu ova nagrada znači?
Davidov sam talent primijetio već u 5. razredu. Tijekom 5. i 6. razreda slao sam njegove crteže na mnoge natječaje, ali bez uspjeha. David nije bio obeshrabren jer jednostavno obožava crtati. Njegov je crtež specifičan jer se izražava flomasterima i markerima stvarajući crtama izuzetno čistu i preciznu strukturu i teksturu. Prvi veći uspjeh doživio je ove školske godine na natječaju Ministarstva regionalnog razvoja na temu „Hrvatska kakvu želim 2030.“ Osvojio je 2. mjesto na županijskoj razini, a dodjela je bila u NSK u Zagrebu. S obzirom na njegovu samozatajnost, učenici u razredu počeli su ga drugačije gledati, kao dječaka koji je ipak osvojio neku nagradu. Bio je silno oduševljen. Kada sam mu rekao za natječaj Profil Kletta počeo je raditi skice. Prvo je pretjerivao s gustoćom teksturnih crta pa sam ga usmjeravao da crtež mora pročistiti jer linorez traži čisti crtež s jakim kontrastima ploha. Konačno je donio crtež koji je savršeno odgovarao tehnici linoreza.
Kada sam rekao Davidu za nagradu, toliko mu je značila da je presudila i prelomila njegovu odluku da se pripremi za upis u Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Čakovcu. Smatram da je David predodređen da se bavi umjetnošću, dizajnom.
Nakon osvojene nagrade svi su ga učenici iz razreda počeli hvaliti i ova nagrada mu je jako pomogla na podizanju samopouzdanja i motivirala ga da još više radi i da će se njegov talent prepoznati.
Za svaku je pohvalu Vaš entuzijazam i predanost u učiteljskom radu. Imali smo priliku pročitati da ste organizirali izložbu radova talentiranih učenika koji se obrazuju po posebnom programu. Prepoznali ste talent i želite ga poticati. Na koji način uočavate spontanost, prirodnost i talentiranost učenika?
U školi u Drnju imamo dva učenika u 5. razredu koji se školuju po prilagodbi programa. Nastavu u 5. razredu počinjem obradom Crta po toku i karakteru, crtačkom tehnikom tuša. Tuš je zahtjevna crtačka tehnika zbog kontroliranja količine tinte kojom nastaje crta. Crta ne smije biti jednolične debljine jer tada postaje dosadna. Dorijan i Antonio posjeduju prirodnu vještinu kontroliranja tinte i crte pa na kraju i crtež postaje iznimno dinamičan i razigran.
Na prvom satu fasciniralo me kakvom spontanom vještinom i dinamičnošću crta, Dorian stvara crtež morskih psina. Njegova skromnost nasuprot crtačkog talenta izmamila je suze i isti trenutak sam znao da moram posebno raditi s ovim iznimnim dječakom.
Učenik 5. b razreda, Antonio, počeo je crtati Kaktus. Deblo iz kojega izlaze oštre vertikalne crte bodlja odmah je potvrdilo da se radi o iznimnoj spontanoj vještini crtanja tušem, tj. tintom. Antonio zahtijeva stalni nadzor i pohvale za svaku crtu. Antoniov crtež Pročelje Sv. Stošije pohvaljen je i izložen u Muzeju Mimara na natječaju Suvremenost i tradicija Studija Tanay.
Svi kasniji radovi potvrdili su početni instinkt ispravne procjene njegove crtačke vještine.
Iznimno volim raditi s učenicima po prilagodbi programa koji pokazuju likovni talent. Imam iskustva s nekoliko učenika i mogu reći da su to učenici emocionalno topli, samozatajni, željni pažnje, s izrazito niskim samopouzdanjem. Njima je potreban predan angažman i razumijevanje njihovih problema.
Volite grafičke tehnike. Na što učenici dobro reagiraju, u kojim tehnikama vole raditi? Koje ih teme i motivi inspiriraju?
Po vokaciji sam grafičar i kadgod je prilika, natječaj ili obilježavanje nekoga važnog događaja učenike volim podučiti linorezu.
Postoji li element natječaja koji biste dopunili ili izmijenili (npr. izbor zadanih tehnika, izbor tema)?
Samo da organizatori natječaja više uključe grafičke tehnike.
Sviđa li Vam se naša virtualna galerija?
Vaš natječaj i virtualna galerija napravili su revoluciju za likovnu kulturu.
S obzirom na to da se na nivou države marginalizira umjetnost i likovno izražavanje, Vaš natječaj i cjelokupni angažman početci su ozbiljne reforme i afirmacije likovne kulture.
Imate li vremena za vlastitu umjetnost? Slikate li, dizajnirate, oblikujete?
Uvijek se nađe vremena. Zbog nedostatka grafičke preše nažalost ne mogu raditi grafike dubokog tiska, ali nađem način da se grafički izrazim kroz dizajn.