Kako slikarskim tehnikama oživjeti graditeljsku baštinu te osvijestiti njezinu prisutnost i vrijednost u našim svakodnevnim životima pokazala nam je Dora Korenić, učenica 4. razreda (a ove godine petog) iz IV. OŠ Bjelovar, dobitnica druge nagrade u kategoriji Slikam graditeljsku baštinu likovnog natječaja „Želim, stvaram, oblikujem“. Zavirimo u velika djela nastala na akvarel papirima Profil Klettove likovne mape.
Njezin upečatljiv rad privukao je i žiri koji je svoj izbor za nagradu popratio riječima: „Minuciozno tušem i perom iscrtane željezne vitice na staklima historicističkih dvokrilnih ulaznih vrata (oslikanih akvarelom u smeđim i sivim tonovima) dokaz su dječjeg senzibiliteta za graditeljsku baštinu koji se može motivirati i takvim arhitektonskim detaljem.“
Njezina mentorica, ujedno voditeljica likovne grupe, učiteljica Dragica Budić govori nam o svom načinu motiviranja učenika i načinu rada.
Iznimna se moć zapažanja skriva u dječjem oku. Način percipiranja detalja te preciznog, predanog prenošenja na papir ponekad ostavlja gledatelja u iskrenom čuđenju. Ako se pritom sljube talent, moć zapažanja, vještina stvaranja tušem, kvalitetni papiri iz Likovne mape za velika djela i uspješno mentorstvo zaslužuje se i nagrada na natječaju Želim, stvaram, oblikujem.
Uskladili ste teme natječaja s planom i programom rada za četvrti razred. Na koji ste način učenike vodili kroz temu graditeljske baštine?
Teme natječaja su bile izvrsne, samo je šteta što nismo bili u mogućnosti sve ih realizirati. Pošto vodim likovnu grupu nižih razreda izabrala sam Slikam kulturnu baštinu jer je to tema koja nam je bila u planu iz PID za treći i četvrti razred. Prije slikanja obišli smo jezgru grada, gdje su smještene stare građevine. Promatrali smo ih, analizirali, istraživali ornamente i uspoređivali s novijim građevinama. Djeca imaju izuzetnu moć zapažanja i uočavala su razne detalje u gradnji nekad i zaključili su da je arhitektonska baština zapravo veliko bogatstvo koje treba njegovati.
Koji su vam elementi arhitektonske kulturne baštine bili najzanimljiviji i koje ste izabrali za interpretaciju i zašto?
Najzanimljiviji elementi arhitektonske kulturne baštine bile su nam stare građevine i ornamenti na njima.
Kakva je bila tehnička izvedba radova vaših učenika i estetska kvaliteta? Po kojim kriterijima ste birali najbolje radove ?
Radovi učenika bili su i tehnički i estetski izuzetni pa nam je bilo teško odabrati one koji će nas predstavljati na natjecanju. Povjerenstvo za izbor najbolja tri uratka činili su svi učenici moje likovne grupe.
Koje tehnike su učenici najviše birali u radu i zašto?
Učenici su sami birali tehniku koja im prema motivu najbolje odgovara. Bilo je tu čistog akvarela, kombinirane tehnike akvarel – tuš , lavirani tuš i tempere.
Postoji li neki element natječaja koji biste dopunili ili izmijenili? (Npr. izbor zadanih tehnika, izbor tema...)
Natječaji su odlična zamisao, ali treba voditi računa da su teme prilagođene nastavnom planu i programu likovne kulture.
Kako je reagirala Dora na osvajanje 2. nagrade na natječaju? Jesu li i ostali učenici bili podržavajući i ponosni na njen uspjeh?
Kada sam dobila obavijest da je Dora osvojila 2. mjesto i sama sam bila iznenađena, ali i ponosna, baš kao što je svaka učiteljica na uspjeh svog učenika.
Cijeli razred joj je oduševljeno pljeskao, a ona se od sreće skoro rasplakala. Sve skupa, bila je to erupcija velikog oduševljenja i ponosa jer je Dora dio nas, dio našeg IV. b.
Podsjetimo se svečane atmosfere s dodjele nagrada u Oris kući arhitekture u videu koji možete pogledati ovdje.