Učenici su uživali u procesu rada, učili o hrvatskim tradicionalnim ornamentima, okušali se u njihovoj izvedbi vođeni entuzijazmom svoje učiteljice. Njihov trud je i nagrađen, a iz likovne mape nastala su velika djela.
Učiteljica Ana Baradić iz PŠ Vukšić, Stankovci osvrnula se na likovni natječaj „Želim, stvaram, oblikujem“ na kojem je njen učenik Julian Gladović osvojio prvu nagradu u kategoriji Oblikujem škrinju za čuvanje naše baštine.
Teme natječaja bile su izvrsne. Na prvi pogled tako obične i jednostavne, ali ta jednostavnost i "običnost" urodile su izvrsnim radovima.
Kada sam saznala za natječaj, pitala sam učenike bi li voljeli sudjelovati. Naravno, odmah su pristali. Napomenula sam im da nemaju prevelika očekivanja budući da je natječaj na razini cijele Hrvatske i zasigurno će stići puno izvrsnih radova.
Osobno sam odabrala temu, kategoriju Oblikovanja škrinje jer mi se odmah pred očima prikazala škrinja svetog Šime iz Zadra. Budući da su same škrinjice učenicima bile prezahtjevne za izradu, morala sam im pomoći. Kada su bile gotove oblikom, učenici su ih bojili, iscrtavali folije i oblagali unutrašnjost.
Ideje za ornamente tražili smo na tradicionalnim starinskim škrinjama. Jedna od glavnih ideja bio nam je i hrvatski pleter, šibenski vez s tradicionalnih šibenskih kapa itd.
Škrinjice smo i patinirali. Učenici su uglavnom bili u šoku i nije im se sviđalo kako izgledaju s patinom. Mislili su da smo ih upropastili.
Na kraju samog procesa upriličili smo izložbu i odabir radova. Iz izbora sam se izuzela i pozvala kolegice, ostale učiteljice u pomoć. One su se uglavnom dvoumile oko Julianove škrinjice i rada jedne učenice. U izboru je prevladala Julianova zbog originalnih bočnih ornamenata i kontrastne patine.
Kada je škrinja odabrana i poslana na natječaj, iskreno, zaboravili smo na nju.
A onda iznenađenje! Prva poruka: Čestitam osvojili ste nagradu na natječaju. I već sam tu bila presretna. A onda nastavak: Prvo mjesto!
Sutradan u školi i Julian je doznao vijest. Prvo je bio u nevjerici, a onda je nevjericu zamijenila radost. U razredu su mu čestitali, ali moram priznati da je bilo i malo zavisti.
Ovaj natječaj i osvajanje nagrade imali su jedan izuzetan pedagoški moment. Naime, nakon osvojene nagrade učenici su svakom radu bilo iz likovnog ili nekog drugog predmeta pristupali s puno više motivacije i truda.
Virtualnu galeriju smo zajednički pregledavali, komentirali ostale radove i divili se. Učenici su iskreno rekli da ima i ljepših radova od njihovih.