Učenici naših škola uvijek su visoko motivirani kada svojim promišljanjem i kreativnim radom mogu sudjelovati na likovnim natječajima.
Želim, stvaram, oblikujem je višemjesečni likovni natječaj Profil Kletta koji je uključivao četiri cjeline kreativnog stvaranja: Slikam graditeljsku baštinu, Oblikujem škrinju za čuvanje naše baštine, Dizajniram plakat „Stablo mojeg zavičaja“, Stvaram uzorke, modeliram pregače. Svrha natječaja bila je uključiti učenike u promišljanje o našoj kulturnoj i prirodnoj baštini kroz likovnost.
Ostvareni likovni radovi rezultat su zajedničke motivacije učenika i učitelja. Učitelj likovne kulture nastoji mnogobrojnim vizualnim poticajima, razgovorima, međusobnim razmišljanjima te osobnim iskustvima predočiti učenicima moguća saznanja o našoj kulturnoj i prirodnoj baštini. Učenici su, tijekom toga vođenog i zajednički oblikovanog procesa, svoj odnos prema kulturnoj i prirodnoj baštini trebali izraziti praktično: izradom akvarelne slike, dizajnom plakata, tekstilnim i produkt dizajnom. Uvjetno zadane tehnike rada bile su mogućnost izbora po osobnom senzibilitetu učitelja i učenika.
Na natječaj su pristigla 777 rada iz 130 škola:
420 AKVARELA GRADITELJSKE I KULTURNE BAŠTINE
152 PLAKATA „STABLO MOG ZAVIČAJA“
91 ŠKRINJICA ZA ČUVANJE NAŠE BAŠTINE
114 MODELA I UZORAKA TEKSTILNIH PREDMETA
Budući da je natječaj bio višeslojan, a predložene tehnike u sve četiri cjeline mogle su se i kombinirati, učenik je u promišljanju imao veći izbor mogućnosti i time veću motivaciju kako zadani zadatak uklopiti u svoj rad. Pri slikanju kulturne baštine učenici su mogli kombinirati tuš s akvarelom, razvijajući time senzibilitet za crtačke i slikarske tehnike istovremeno. Nadalje, kombinacija kolažiranja i linoreza omogućavala je izradu plakata vizualne poruke s klasičnom grafičkom tehnikom linoreza i moderne tehnike kolaža. Pri izradi škrinje za čuvanje naše baštine učenici su osmišljavali kutije koristeći klasične tehnike izrade reljefa na aluminijskoj foliji kombinirajući pritom stiliziranu biljnu i životinjsku ornamentiku. Pregače, jastuci i drugi odjevni predmeti osmišljavani su u sklopu suvremenog dizajna, kolažiranjem i oblikovanjem.
Polazna ideja za izradu svih radova bile su PRIRODA, KULTURA i TRADICIJA. Drugim riječima, sve ono oko nas, u nama i s nama. Upravo zato, nije čudno da su svi zadaci učenicima bili istovremeno pristupačni, ali i izazovni. Pristupačni jer su polazili od osobnog iskustva, a izazovni jer su istraživali i stvarali na više nivoa. Koncentracija pri radu bila je velika, motivacija još veća, a zadovoljstvo konkretnim, ostvarenim zadatkom, najveća. Kada se likovni natječaj može uklopiti u nastavnu cjelinu, tada je odgojno-obrazovna komponenta zadovoljena, no dobrodošla je i mala doza želje za natjecanjem. Mnogobrojni raznoliki radovi na istu temu ujedno su i mjerilo i poticaj.
Mnogobrojni učenički radovi pristigli iz svih krajeva zemlje daju nadu da je likovna kreativnost naše djece neupitna bez obzira na malu satnicu likovne kulture. Slogan likovnog natječaja Želim, stvaram, oblikujem utjelovio je likovno odgojno–obrazovno djelovanje.
Promatrajući učenika, učenik se uvijek ŽELI likovno izražavati bez obzira na stavove odraslih o važnosti likovne kulture. Učenik – dijete STVARA sada i uvijek. Učenik uvijek ŽELI, STVARA i OBLIKUJE svoj svijet. Kao učiteljica likovne kulture ŽELIM, STVARAM i OBLIKUJEM svoj kreativni mikrosvijet sa svojim malim kreativcima na satovima likovne kulture.
Satovi likovne kulture su stvarno mali svjetovi naše djece s velikim srcima i kreativnim potencijalom. A likovni natječaji nam služe da naš mali mikrosvijet ponekad pokažemo nekom drugom, podijelimo s drugima i veselimo se zajedno. Likovnost se tada umnoži i osnaži.