Meghan Bogardus Cortez, urednica portala EdTech: Focus on K-12, koji se bavi pitanjima tehnologije i obrazovanja s kojima se suočavaju IT lideri i edukatori, piše da 73 posto današnjih tinejdžera posjeduje pametne telefone s neprekidnim pristupom internetu što je razvidno iz izvješća Pew Research Center reports.
Sa sve većim brojem škola koje potražuju digitalne alate kako bi postigli učinkovitije učenje, trebaju li škole i dalje nalagati učenicima da svoje uređaje ne unose u školu? Za 21 posto škola koje dopuštaju unošenje vlastitih uređaja ( 21 percent of schools), odgovor na to pitanje zasigurno je negativan.
„Čak i ne shvaćajući to, učenici sada smatraju svoje uređaje manje igračkama, a više obrazovnim alatom“, poručuje srednjoškolski učitelj Kelly McGodrick u članku o provođenju programa „donesite-svoj-vlastiti-uređaj“ (BYOD) u Javnom školskom sustavu okruga Wake u Sjevernoj Karolini (Wake County Public School System).
Za Javni školski sustav okruga Wake program „donesite-svoj-vlastiti uređaj“ bio je neophodan kako bi tehnologija došla u ruke svih 159 tisuća učenika.
„BYOD daje učenicima i učiteljima odriješene ruke za planiranje dinamičnog iskustva učenja iz dana u dan“, kaže ravnatelj Rick Williams u članku.
Dopustiti učenicima da mogu ponijeti sa sobom u učionicu svoje pametne telefone omogućilo je također neophodan pomak u kulturi škole.
„Učitelji ne moraju više paziti na učenike koji šalju poruke iz hodnika ili se skrivajući igraju svojim telefonima“, naglašava Williams. „Stvar je sada kultivirana jer se telefoni koriste za obrazovne svrhe što pomaže oblikovanju kulture u čitavoj školi.“
Uravnotežavanje pristupa pametnim telefonima i obrazovnim prioritetima
Iako mobilni uređaji u učionici mogu biti ometajući, imaju golem potencijal za učenje.
Benin Lemus, učitelj engleskog jezika u losađeleskoj River School u izjavi za The Los Angeles Times kaže da joj je važno ustanoviti „realističnu politiku“ glede pametnih telefona (told The Los Angeles Times).
„Držim se politike 'bez mobitela i slušalica' na svojem satu kao općeg pravila“, napominje ona u članku. „Ipak, postoji vrijeme kada zahtijevam od učenika da koriste svoje telefone: da pošalju sebi podsjetnik ili da potraže informacije – posebice kada nam nedostaje računala.“
Prema pisanju Boston Globea ( reports), u školi u američkoj saveznoj državi Massachusetts ostavljeno je učiteljima da odluče dopuštaju li pametne telefone na svojim satovima. Učenici u školi Melrose na satovima fizike koriste aplikacije kako bi prikupili i analizirali podatke; na satovima engleskog jezika uključuju se u razgovor putem svojih telefona. Sve to pripomaže preokrenuti mogući problem u nešto korisno.
„Prije otprilike godinu i pol rekla sam 'u redu, ne možemo dobiti ovu bitku, ali kako to možemo preokrenuti da nam donese pobjedu, da to učinimo pozitivnim?'“ govori školska nadglednica Cyndy Taymore u članku.
Kao i svi digitalni alati, pametni telefoni u učionici mogu biti učinkoviti koriste li se radi unaprjeđivanja učenja i potpore kurikulumu. Digitalni alati trebaju stvarno pogurati nastavu naprijed“, kaže Mindy Frisbee iz Međunarodnog udruženja za tehnologiju u obrazovanju (ISTE). „Uređaji mogu pomoći učenicima da pristupe izvorima koji možda nisu dostupni u učionici.“
Izvor: