Personalizirano učenje | Profil Klett

10. travanj 2017.

Personalizirano učenje

Autor: Damir Tadić

“U okruženju personaliziranog učenja, učitelji nisu više čuvari znanja koji temelje nastavu na standardnom kurikulumu jedne razine. Umjesto toga, uloga učitelja postaje upravljanje izvorima i potporama koji su potrebni učenicima, u trenutku kada su im potrebni, radi ovladavanja znanjem. U učionicama personaliziranog učenja, učitelji dnevno usklađuju nastavu – katkad čak i češće – prema utvrđenim pojedinačnim potrebama umjesto da stvaraju složene nastavne planove danima unaprijed.”

Jenkins S. Williams i drugi, The Shifting Paradigm of Teaching

Dok obitelji, zajednice, roditelji, učitelji i učenici detaljno raspravljaju o tome kako preobraziti škole radi bolje pripreme svakog učenika za budući uspjeh, mnoge škole primjenjuju modele personaliziranog učenja kako bi, istodobno, najbolje zadovoljili jedinstvene potrebe svakog učenika i pripremili sve učenike za cjeloživotni uspjeh.

 

Pravi su učitelji oduvijek tražili način za uskladiti svoje poučavanje s posebnim potrebama svakog učenika - pružajući naprednim učenicima mogućnosti da “kopaju” dublje po zadatku, odnosno dajući dodatnu potporu ili izmijenjen zadatak učenicima s poteškoćama u svladavanju zadaće.

 

Međutim, u razredu od 20 do 30 učenika postalo je jednostavno nemoguće pristupiti svakom učeniku na takav način, na svakom satu, svaki dan s jednim učiteljem i jednim udžbenikom.

Vrijeme je za osnaživanje učitelja kako bi personalizirali učenje. Danas, zahvaljujući novim idejnim projektima, alatima i pristupima, učitelji mogu omogućiti svakom učeniku snažno iskustvo personaliziranog učenja, koje oni smatraju osnažujućim i motivirajućim.

U modelima personaliziranog učenja, uloge učitelja važnije su nego ikada prije dok oblikuju prilagođene pristupe, a njihova se stručnost cijeni i poštuje. Zapravo, mnogi učitelji objašnjavaju da je jedan od najvećih probitaka personaliziranog učenja taj što im potvrđuje smisao njihova zvanja.

Učitelji daju prednost personaliziranom učenju zbog sljedećih razloga:

  • stvaranja snažnije povezanosti s učenicima jer provode više vremena upoznavajući svakog učenika i njegovu/njezinu snagu, ciljeve i interese;
  • usredotočeni su na istraživanje s ciljem da saznaju kako učenici uče najbolje;
  • imaju više vremena svakog dana tako da mogu komunicirati i surađivati jedni s drugima, propitivati i osmišljavati najbolje načine rada;
  • postaju kreativniji u oblikovanju kurikuluma i pouke;
  • mogu provesti više vremena radeći pojedinačno i u manjim skupinama s učenicima;
  • potrebno im je manje vremena za pripremu učenike za važne testove o kojima im ovisi budućnost, dok više vremena djeluju kao vodiči i mentori učenicima dok uče;
  • pomažu učenicima da bolje razumiju sami sebe i svoje buduće ciljeve;
  • imaju više mogućnosti da unaprijede vlastite sposobnosti kao učitelji i da surađuju s ostalim učiteljima.
Kako učitelji gledaju na personalizirano učenje?

Kroz iskustva kolega učitelja, u svojoj knjizi Tapping the Power of Personalized Learning James Rickabaugh ističe potencijal personaliziranog učenja sposobnoga korjenito promijeniti rezultate učenika.

“Poučavanjem u zajednici gdje se primjenjuje personalizirano učenje, primjećujemo da je naš pomak u učenju uvelike pomogao učenicima kojima omogućujemo uključivanje u razvijanje projekata, određivanje ciljeva i upravljanje vremenom dok oni rade na postizanju svojih osobnih ciljeve. Pomaknuli smo izobrazbu ‘izvan udžbenika’ zakoračivši u 21. stoljeće učeći personaliziranu uporabu tehnologije. Stručno surađujući i planirajući, učitelji rade zajedno u timovima kako bi se usredotočili na uporabu tehnologije u našoj svakodnevnoj nastavi i učenju. Učenici su upoznati s važećim konceptima, važnim i zanimljivim svakom pojedinom učeniku. Te nam mogućnosti dopuštaju da kao učitelji poštujemo naše učenike i povežemo se s njima ne samo na akademskoj nego, isto tako, na društvenoj i emocionalnoj razini. Odatle možemo pristupiti njihovim pojedinačnim akademskim i društvenim potrebama, kao što su javni govor, organiziranje i samomotivacija. Učenje tih vještina pomaže učenicima da postanu samouvjereni, produktivni i svjesni onoga što je potrebno poduzeti da bi postali uspješni.”

Razmišljanje o novim pristupima nastavi i učenju

Personalizirano učenje zahtijeva od učitelja da doista promijene način na koji razmišljaju o nastavi i učenju tako da im se dopusti da uče i razvijaju se kao stručnjaci zajedno sa svojim učenicima. Na stručnom skupu održanom lani u San Antoniju u Texasu (iNACOL Symposium 2016), četvero učitelja i Springpoint – nacionalna organizacija koja potpomaže učitelje stvaranjem novih i inovativnih modela namijenjenih srednjoj školi – podijelili su iskustva nastave u personaliziranim školama. Razmišljajući o brojnim srednjim školama diljem Amerike, učitelji su kazali: “Način na koji smo radili u srednjim školama nije bio dobro odrađen”, i zapitali se, “Što možemo učiniti drukčije?”

Učitelji su se bavili pitanjima poput ovih:

  • Kako mogu zadovoljiti potrebe svakog od svojih učenika?
  • Kako se mogu uskladiti i učiti, te nastaviti učiti, da bi se bolje približio potrebama svojih učenika?
  • Kako ću učenicima omogućiti uključivanje u razvijanje projekata, određivanje ciljeva i upravljanje vremenom u tome što i kako uče?
  • Kako ću znati što je stečeno znanje, i na koji način će ga oni iskazati?
  • Kako ću odgovoriti na reakcije svojih učenika u procesu učenja?

Jedan je učitelj ispričao kako se u početku borio da odustane od kontrole i dopusti svojim učenicima da uzmu vlastiti smjer. Drugi je podijelio strategiju komuniciranja s roditeljima koji možda nisu upoznati s tom vrstom sustava. Tijekom rasprave učitelji su iskreno razmišljali o tome kako su se razvijali zajedno sa svojim učenicima u tim novim i inovativnim modelima.

“Personalizirano učenje pomaže nama učiteljima da naučimo kako se razvijati, slušati reakcije učenika o procesu učenja i preusmjeriti pažnju na model utemeljen na kompetencijama.”

Pristup utemeljen na kompetencijama izazov je svakom članu školske zajednice da razvije povjerljiv odnos usmjeren k učenju.

Osnaživanje učenika

Jamie Pekras-Braun učiteljica je prvog razreda u kalifornijskoj školi personaliziranog i miješanog učenja u Thriveu. Pri koncu svake školske godine, učenici iz osnovne i srednje škole održavaju skupne sastanke na kojima razmatraju postignuća njihovih ciljeva glede pismenosti, računanja i društvene osjetljivosti; ispituju svoj rad kao pokazatelj napretka prema postavljenim ciljevima, i određuju nove korake.

Sastanci između roditelja i učitelja zamijenjeni su sastancima koje vode učenici (Student Led Conferences /SLC/) Učitelji pripremaju okvirne dokumente: program rada, alate za postavljanje ciljeva i mišljenje, te zajedno rade s učenicima koji će voditi sastanak sa svojim roditeljima i učiteljima. U SLC-u učenici raspravljaju s roditeljima i učiteljima. Roditelje upoznaju o tome kako su izabrali svoje vlastite ciljeve i imali prigodu razmisliti o svojim jakim i slabim stranama.

 

Dopuštajući učenicima da vode razgovor o učenju, i omogućivši im da to čine uspješno, Jamie opisuje napredovanje svojih učenika koji počinju sa samopromatranjem i promišljanjem o svojem napredovanju jezikom koji otkriva da su odgovorni za vlastito učenje.

Jamie priča o jednom od svojih najsramežljivijih učenika na početku godine na njegovu prvom roditeljskom sastanku koji su vodili učenici:

“Bilo je jasno da mu je neugodno i da je iznimno nervozan. Mrmljao je i nerazgovijetno čitao. Bila mu je potrebna potpora učiteljice da okonča sastanak. No, od svojeg trećeg SLC sastanka nekoliko mjeseci poslije, vodio je sastanak potpuno samostalno. Njegovi su roditelji sa suzama u očima slušali njegov govor pun pouzdanja. Svaki je učenik sposoban ovladati vještinama držanja govora o svojem vlastitom učenju.”

 

Izvor:

http://www.gettingsmart.com/2017/03/what-does-personalized-learning-mean-for-teachers/

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Novi Zakon o udžbenicima

 

Nakladnici podupiru reformu, a Profil Klett ulaže u razvoj obrazovanja razvijajući suvremena rješenja, ali nije dobro što se priča o obrazovanju svela na masu i cijenu jer se time banalizira uloga knjige, navodi Petra Stipaničev Glamuzina, direktorica uredništva u Profil Klettu, u radioemisiji U mreži prvog - HRT1.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja