Reforma obrazovanja – kakvo je prolazno vrijeme? | Profil Klett
Sudionici okruglog stola na temu reforme obrazovanja u Hrvatskoj gospodarskoj komori

Sudionici okruglog stola na temu reforme obrazovanja u Hrvatskoj gospodarskoj komori

05. listopad 2018.

Reforma obrazovanja – kakvo je prolazno vrijeme?

Autor: Maja Trinajstić

Održan je okrugli stol o reformi obrazovanja u organizaciji Grupacije nakladnika školskih udžbenika u sklopu Zajednice nakladnika i knjižara  pri Hrvatskoj gospodarskoj komori u četvrtak, 4. listopada. Na okruglom stolu  raspravljalo se o novom Zakonu o udžbenicima, digitalnoj transformaciji škola te kadrovskoj i tehničkoj pripremljenosti škola za obrazovnu reformu. 

 

 

Fotografije: Ratko Mavar

 

O ključnim temama reforme obrazovanja  koju je započelo Ministarstvo znanosti i obrazovanja govorili su Radovan Fuchs, posebni savjetnik predsjednika Vlade, Zdenko Ljevak, predsjednik Grupacije nakladnika, Martina Kolar Billege, tajnica Udruge autora, Dora Kršul, novinarka na portalu Srednja.hr, Lilijana Radobuljac, profesorica hrvatskoga jezika u Tehničkoj školi Nikole Tesle u Vukovaru te Jelena Ivaci, ravnateljica Osnovne škole bana Josipa Jelačića u Zagrebu.

Zdenko Ljevak, predsjednik Grupacije nakladnika školskih udžbenika
Zdenko Ljevak, predsjednik Grupacije nakladnika školskih udžbenika
Nakladnici u Hrvatskoj daju maksimum da zadovolje sve potrebne korake u obrazovnoj reform

 

Zdenko Ljevak, predsjednik Grupacije nakladnika školskih udžbenika„i izjavio je: "Nakladnici u Hrvatskoj daju maksimum da zadovolje sve potrebne korake u obrazovnoj reformi, ali niti u jednom trenutku nismo dobili hodogram aktivnosti što se od nas i u kojem roku očekuje.  Mi u potpunosti podržavamo reformu obrazovanja kao i ideju digitalne transformacije koju smo i sami, ne čekajući odluke Ministarstva, započeli još prije 5 godina, stvaranjem digitalnih udžbenika. Ministarstvo se treba osloniti na naše veliko iskustvo i znanje u kreiranju obrazovnih sadržaja, jer možemo značajno doprinijeti kvalitetnoj i uspješnoj obrazovnoj reformi. Dosadašnja priprema Zakona o udžbenicima odvijala se bez nas, bez autoriteta autora i time smo struku posve ostavili po strani, a tako se ne radi nigdje na svijetu. Za nas su pitanja o reklamiranju u udžbenicima srednjih škola, gramaži papira i ukidanju radnih bilježnica kao obveznog nastavnog materijala u potpunosti promašena. Da bi reforma bila uspješna moramo kvalitetno pristupiti svim ovim pitanjima“.

Nejasni rokovi i zahtjevi

 

Dodao je kako je stav nakladnika da je reforma svakako potrebna našem obrazovnom sustavu kao i kvalitetna prilagodba digitalnom okružju. „Čini se da su sve poteškoće do kojih je sad došlo, nastale zbog manjkave komunikacije s institucijama i stručnjacima koji dobro poznaju sustav i koji su mogli na vrijeme upozoriti na neke poteškoće. Ne bih ulazio u procjene kakvo je prolazno vrijeme reforma općenito, ali mogu reći da je što se tiče udžbenika stanje prilično konfuzno i da nakladnici još uvijek ne znaju za koje razrede i predmete trebaju predati udžbenike 1. ožujka 2019. godine, a ni predmetni kurikulumi još nisu doneseni“, kazao je Ljevak.

Radovan Fuchs, posebni savjetnik predsjednika Vlade
Radovan Fuchs, posebni savjetnik predsjednika Vlade
Nedovoljna edukacija nastavnika

 

Radovan Fuchs, posebni savjetnik predsjednika Vlade, napomenuo je da edukacije nastavnika nikad nije bilo dovoljno te da trebamo povećati društveni status nastavnika te dopustiti struci da kvalitetno i na vrijeme odradi svoj posao.

 

„Svaka reforma će početi i pasti na nastavnicima. Mi smo trenutno pod velikim vremenskim pritiskom. Ekspertna radna skupina radi ubrzano, ali kvalitetnim pristupom. Reforma obrazovanja je previše ozbiljna stvar da bi se implementirala dok svi dokumenti nisu u potpunosti usuglašeni i razumljivi svima. Izradu udžbenika treba prepustiti pravilima struke, a ne ih definirati gramažom, kao što predviđa novi Zakon.“, kazao je Fuchs.

 

Zaključak

Zdenko Ljevak iz Grupacije nakladnika na kraju okruglog stola je zaključio kako nakladnici očekuju direktno uključenje u izradu Zakona o udžbenicima i svih pravilnika, realan dogovor oko uvođenja novih udžbenika u sve škole te uključivanje stručnjaka u raspravu o potrebnim radnim udžbenicima i radnim bilježnicama.

Izvor: Lider

 

Prilog s okruglog stola i izjave nakladnika pogledajte na poveznici (Izvor: Vijesti Nove TV u 17 sati /10':55''/, 4. 10. 2018.)

 

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Započnite s umjetnošću

Umjesto da pruže odmor od učenja, satovi umjetnosti omogućuju učenicima prostor koji im je potreban da obrade i iskoriste ideje iz svih područja. Kritička analiza umjetnosti iz nekog razdoblja, primjerice, može poduprijeti lekciju iz povijesti. Analiziranje likovne umjetnosti i arhitekture može biti iskorišteno za ilustraciju matematičkih koncepata, poput Fibonaccijeva niza ili simetrije.

Upoznajte "kul" izraze u edukaciji

  • Koliko god “kul” i sjajno zvučao, STEM je zapravo akronim za prirodoslovlje, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku (Science, Technology, Engineering & Mathematics). Odnosi se na skupinu disciplina koje prakticiraju prirodoslovci i inženjeri, koje bi se trebale poučavati na obuhvatan i interdisciplinaran način. Nasreću, skorašnji dodatak “A” koji se odnosi na “umjetnosti” (Arts), preinačio je STEM u još sjajniji akronim: STEAM.

eTwinning korak po korak #2: eTwinning Live - komunikacija i umrežavanje

Kao što i sam naziv kaže, na eTwinning Live stranici eTwinning živi. Poput ostalih društvenih mreža, ovo je mjesto za susret i komunikaciju sa sudionicima, kolegicama i kolegama, s kojima možete dogovarati i pokretati nove projekte ili se priključiti njihovim, već započetim projektima. Upoznajte se pobliže sa servisom eTwinning Live u najnovijem članku naše suradnice Alenke Mijević.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja