Pet savršenih projekata početnog programiranja u učionici | Profil Klett

05. veljača 2018.

Pet savršenih projekata početnog programiranja u učionici

avatar
Autor: Ana Kodžoman

Na najpoznatijoj australskoj online interaktivnoj platformi Grok Learning, koja okuplja edukatore i softverske inženjere s ciljem da se programiranje učini zabavnim za sve, Ben Taylor, softveraš i interaktivni dizajner specijaliziran za edukacijsku tehnologiju, u svojemu blogu donosi pet vrlo zanimljivih programerskih projekata.

Nerijetko se suočavamo s teškoćama kada želimo pokrenuti stvaran projekt za učenike koji tek počinju učiti programiranje, piše Taylor. Svi oni žarko žele napraviti aplikacije i igrice poput onih koje i sami koriste, no taj posao može potrajati mjesecima (ili godinama). Potrebne su vam zanimljive ideje čija je izvedba zabavna i zanimljiva učenicima, znanje kako iskoristiti ono što su naučili i nadati se da sve to ulazi u međukurikularni sadržaj.

Kako bi pomogao u tome, Taylor je sastavio kratak popis projektnih ideja za početnike koje se mogu uporabiti u radu s cijelim razredom, i to odmah! Svaka je ideja fleksibilna, može se diferencirati i nadograditi na mnoštvo drugih načina, što znači da se ti projekti mogu provoditi u radu sa starijim razredima gdje postoji mnogo više raznolikih iskustava. Najbolji način provođenja tih projekata je Grokov tečaj, koji može pomoći učenicima da vježbaju i razviju nove vještine i sam projekt, koji, pak, može sve to preokrenuti u dublje i cjelovito poimanje.

Zastave učionice – naša je kratka aktivnost “Zastave svijeta” (Flags of the World) vrlo popularna među učiteljima i klubovima za programiranje koji žele provoditi Sat programiranja (preko 290 milijuna učenika diljem svijeta sudjelovalo je dosad u Satu programiranja). Ali, što ćete učiniti ako imate na raspolaganju više od jednoga sata? Vidjeli smo da se uspješno provodila i proširena aktivnost “Zastave svijeta”. Učenici mogu doći sa svojom vlastitom zastavom (pobrinite se da bude zanimljiva geometrijski!), a zatim pronađite način kako je nacrtati. Možete razlikovati aktivnost s više li manje složenim izvornim idejama, i postaviti tzv. skelu (“scaffold”) s programiranjem koje se koristilo u “Zastavama svijeta”.

Programirajte svoju vlastitu pustolovinu – taj projekt priziva sjećanja na Zork, jednu od najranijih interaktivnih fikcijskih računalnih igara. Iako mnogi od vaših učenika nisu iskušali tekstovnu pustolovinu, one doista mogu biti jako zabavne (povrh toga su i međukurikularno odgovarajuće). Naša aktivnost nazvana “Mračni tunel” (Dark Tunnel) može se uporabiti da se upozna ideja, a zatim je valja ostaviti učenicima da je nadograde. Za proste nadogradnje pustite učenicima da ih ustroje kao knjigu “odaberite svoju vlastitu pustolovinu” s jednostavnim grananjem (branching) pri svakom odabiru. Srednje složene nadogradnje mogu pridodati petlje (loops) ili putove (paths) unazad. Naprednije nadogradnje mogu dodati predmete, sobe i radnje (poput stavljanja ključa u bravu). To je korisno mjesto za objediniti rječnike ili objektno orijentirani dizajn (OOD).

DIY Chatbot – oduševljeni smo Chatbot tečajem Australske akademije za programiranje (Australian Computing Academy), što je sjajno mjesto za započinjanje projekta. Učenici mogu sami napraviti svoj vlastiti tematski chatbot, a zatim ga nadograditi za izvođenje različitih ili složenijih radnji. Budući da je mnoštvo različitih postupaka primijenjeno na slične načine, to je savršen projekt za početnike da se lakše snađu s grananjem i petljama.

Vješala – klasična igra koju poznaje većina učenika. Iako nemamo posebnu aktivnost s kojom bi učenici počeli, naš će im uvod u programski tečaj (Introduction to Programming course) omogućiti da dobiju sve što im je neophodno. Bit će im potrebna najviša razina s petljom, neke riječi za upite (započnite samo s jednom riječju), unos i mnoštvo naredaba. Učenici mogu doći sa svojim vlastitim popisom riječi ili iskoristiti neke s interneta. Možete učiniti igru složenijom dodavanjem različitih načina igranja, sustava bodovanja i razvrstavanja ili uvođenjem pogađanja cijele riječi. Zabavna nadogradnja projekta može ići na to da se naprave jednostavni botovi koji igraju Vješala, a potom vidite koji od njih najbolje igra! Možete čak suprotstaviti čovjeka botu i vidjeti tko će pobijediti (vjerojatno bot).

Micro:pet – naša microbitna virtualna aktivnost na temu kućnih ljubimaca (micro:bit Virtual Pet activity) izvrstan je stvarni projekt koji ima potencijal za brojne mogućnosti. Učenici mogu nadograditi svoje virtualne kućne ljubimce sa zvukovima, raznim slikama i novim radnjama. Najteži dio bit će odabrati što nadodati! Kada se primijeni uporabom OO dizajna, to je sjajan projekt za napredne učenike. Kako biste ga postavili kao glavni projekt, neka učenici osmisle komunikacijski protokol tako da se kućni ljubimci mogu poigrati jedan s drugim.

Ako vam se članak čini korisnim, voljeli bismo da nam date pet (ili deset). Osim toga, ako imate projekt programiranja koji dobro funkcionira u vašoj učionici, pošaljite nam email (info@groklearning.com). Uvijek smo željni vidjeti praktične projekte savršeno postavljene!

 

Izvor:

blog.groklearning

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Micro:bitno simuliranje ponašanja čestica

Voda u uvjetima mikrogravitacije na Međunarodnoj svemirskoj stanici

Uvod

 

Objasniti ponašanje tvari uporabom modela čestica jedna je od velikih obrazovnih ideja u prirodoslovnoj edukaciji. Učenici koji započinju srednjoškolsko obrazovanje možda su se već susreli s modelom čestica, no moguće da nisu bili svjesni na koji način vanjski uvjeti mogu utjecati na ponašanje čestica. Micro:bit uređaji mogu se programirati da simuliraju ponašanje čestica i potaknu ispitivanje učinaka različitih agregatnih stanja.

Zanima nas

STEM izazov „Jagoda“

Dobro došli na STEM izazov „Jagoda“. Pogledajte kako spojem prirodoslovlja, tehničkog, informatike, matematike i umjetnosti možemo uzgojiti – jagode, ali sličan projekt može se primijeniti i na druge kulture. Vjerujemo da će članak biti zanimljiiv sudionicima projekta Želim stablo za nadogradnju micro:bita,  ali i svim ostalim ljubiteljima STEM predmeta, umjetnosti i jagoda.

 

Izradite maketu pješačkog prijelaza ispred škole uz pomoć micro:bita

Ovo je jedan u nizu izvora za podršku korištenja BBC-jeva micro:bita u tehničkoj kulturi.  Povezat ćemo sadržaj teme Sigurno u prometu (dio novog kurikuluma tehničke kulture)  s micro:bitom.

Zadatak je napraviti maketu i radni prototip za sustav pješačkog prijelaza ispred škole!

Trajanje aktivnosti: od 60 do 120 minuta ovisno o sposobnostima i prethodnom iskustvu učenika

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Silvana Svetličić, Lidija Kralj, Nenad Hajdinjak, Darko Rakić, Bojan Floriani
udzbenik
Vedrana Gregurić, Nenad Hajdinjak, Milana Jakšić, Boris Počuča, Darko Rakić, Silvana Svetličić, Davor Šokac, Dragan Vlajinić
udzbenik
Silvana Svetličić, Lidija Kralj, Nenad Hajdinjak, Darko Rakić, Bojan Floriani
udzbenik
Silvana Svetličić, Lidija Kralj, Nenad Hajdinjak, Darko Rakić, Bojan Floriani